שוק הרכב החשמלי מתדלק את תעשיית קבלי-העל

5 אוגוסט, 2018

שוק קבלי-העל צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-20% כדי לענות לצורכי תעשיית הרכב החשמלי המתפתחת. חברת EATON זיהתה את המגמה והקימה את חטיבת eMobility, שתתמקד בפתרונות אנרגיה ממונעים

קבלי-על (Supercapacitors) נחשבו עד לאחרונה לשוק נישה יציב בתחום הרכיבים הפסיביים. אלא שהשינויים העמוקים בתעשיית הרכב, לצג הגידול במוצרי אלקטרוניקה ניידים, משנים את פני התמונה והופכים אותו לשוק צומח ובעל פוטנציאל מעניין מאוד.

להערכת חברת Future Market Insights, שוק קבלי-העל בעולם צפוי לצמוח בשנים הבאות בקצב שנתי של 19.8%, מהיקף של כ-908 מיליון דולר בשנת 2018, להיקף של כ-5.53 מיליארד דולר בשנת 2028. במגזר המרכזי יהיה של כבלי כפולי שכבות (EDLC) אשר תופסים 75% מהשוק ב-2018 ויחזיקו בכ-67% מהשוק ב-2028. השווקים המרכזיים קשורים למערכות תחבורה עתירות הספק, כמו רכבות, מטוסים, קטרים ומכוניות, אשר יתפסו כ-39% מהשוק בשנת 2018. המגזר התחבורתי החשוב ביותר צפוי להיות מגזר הרכב, אשר יצמח מהיקף של  כ-200 מיליון דולר ב-2018, להיקף של כ-1.67 מיליארד דולר ב-2028.

תחזיות השוק יוצרות מיציאות

קבלי-על הינם קבלים בעלי קיבוליות גבוהה בהרבה מאשר קבלים רגילים, ומשמשים ליישומים הדורשים טעינה מהירה של כמויות אנרגיה גדולות. בדרך כלל הם נמצאים בתווך בין קבלים אלקטרוליטיים וסוללות נטענות, בזכות היכולת שלהם לאגור עד פי 10 יותר אנרגיה בהשוואה לקבלים אלקטרוליטיים מקבילים. הם משמשים בדרך כלל ביישומים הכוללים דורשים הרבה מאוש פעולות של טעינה ופריקת כמויות אנרגיה גדולות, דוגמת בכלי-רכב חשמליים, מנופים, מעליות, מערכות אל-פסק מסויימות ועוד.

Supercapacitors Market 2018

התחזיות להתרחבות השימוש בקבלי-על כבר יצרו מספר מהלכים בשוק. בינואר 2017 חתמה Maxwell Technologies על הסכם עם CRRC-SRI להתאמת קו הייצור הסיני של קבלי-על שלה לצורכי מאקסוול, כדי שהיא תוכל להתחרות בשוק האוטובוסים החשמליים בסין. בחודש אפריל 2017 רכשה חברת KEMET Corporation את חברת NEC TOKIN תמורת 142 מיליון דולר, כדי לקבל את קיבולת הייצור שלה בתאילנד וביפן, ובמיוחד את קו ייצור קבלי-העל של NEC.

הפרוייקט החדש של EATON

השנה נכנסה לתמונה גם חברת EATON, אשר הקימה בחודש מרץ 2018 את חטיבת eMobility בתוך קבוצת פתרונות הרכב שלה. החטיבה תתמקד בפיתוח פתרונות ניהול אנרגיה, איחסון והעברת אנרגיה בכלי רכב חשמליים, המבוססים בחלקם הגדול על קו ייצור קבלי-העל שלה (בתמונה למעלה). להערכת החברה, בשנת 2030 יתבססו כ-9% מכלי הרכב המסחריים בעולם על הנעה חשמלית, והיא רוצה להיות שחקנית מובילה בתחום. החברה הכריזה על כוונתה להשקיע כ-500 מיליון דולר בחמש השנים הבאות במחקר ובפיתוח של מוצרים חדשים עבור כלי-רכב חשמליים.

בישראל, מופצים קבלי-העל של חברת EATON על-ידי חברת: YST יואב סימן טוב אלקטרוניקה

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , מחקרים ונתוני שוק , רכיבים

פורסם בתגיות: eaton , Supercapacitors , YST