רפאל מציעה לרכוש את אירונאוטיקס ב-430 מיליון שקל

9 אוגוסט, 2018

רפאל מגישה את ההצעה לרכישת חברת המל"טים ביחד עם איש העסקים אביחי סטולרו. אם העסקה תצא לפועל אירונאוטיקס תהפוך לחברה פרטית. הרכישה תסייע לרפאל לפרוץ לשוק המל"טים הלוהט

בתמונה למעלה: המל"ט אורביטר-3 מתוצרת אירונאוטיקס

יצרנית המל"טים אירונאוטיקס (Aeronautics) מיבנה דיווחה היום לבורסה בתל אביב כי קיבלה אתמול (רביעי) הצעה מחברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות ואיש העסקים אביחי סטולרו לרכוש את מלוא מניות החברה לפי שווי כולל של 430 מיליון שקל, בדומה לשווי השוק הנוכחי של אירונאוטיקס. ההצעה תפקע בתום 18 ימים לאחר מועד קבלתה בידי אירונאוטיקס, שהודיעה כי בכוונתה לדון בהצעה במסגרת הדירקטוריון.

במידה והעיסקה תצא לפועל, היא תתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי באמצעות חברה חדשה המוחזקת בחלקים שווים בידי רפאל ובידי אביחי סטולרו, כך שעם השלמת המיזוג מניותיה של אירונאוטיקס יימחקו מהמסחר בבורסה בתל אביב והחברה תהפוך לחברה פרטית. אירונאוטיקס מייצרת מערכות בלתי מאוישות ליישומי מודיעין, מערכות אלקטרו-אופטיות, ומערכות תקשורת ומנועים.

הפעילות העיקרית שלה היא בתחום המל"טים הטקטיים, שבו היא פיתחה 6 קטגוריות שונות של מוצרים. שוק המל"טים (UAV) הוא אחד התחומים הצומחים ביותר בשוק הבטחוני העולמי, וזאת בשל השימוש ההולך וגובר בכלים בלתי מאוישים במערכי ההגנה והתצפית ובשדה הקרב. על פי חברת המחקר Markets&Markets, שוק המל"טים, שב-2017 נאמד בכ-18 מיליארד דולר, צפוי לגדול עד 2025 בקצב שנתי של 14% להיקף של 52.3 מיליארד דולר. המיזוג יאפשר לרפאל להתחרות באלביט ובתע"א בשוק הזה.

חקירה פלילית ומחיקת מחצית משווי השוק

המשקיעים הגיבו בחיוב לדיווח ומנייתה של אירונאוטיקס מזנקת היום במסחר בתל אביב ב-13%. עם זאת, בשנה האחרונה מנייתה של אירונאוטיקס נמצאת במגמת קריסה. מאז הנפקתה של החברה ביוני 2017 לפי שווי של מיליארד שקל קרסה מניית החברה ביותר מ-55%, וזאת על רקע ביצועיה כספיים מאכזבים של החברה ועל רקע חקירה שנפתחה נגדה.

החקירה נפתחה בנובמבר 2017 על-ידי יחידת להב 433 ומשרד הביטחון, בחשד להפרת נהלים בעסקה למכירת מל"ט ללקוח מהותי. בעקבות החקירה אף הגביל משרד הביטחון את רישיון הייצוא של אירונאוטיקס באופן חלקי. הכנסותיה של אירונאוטיקס ב-2017 הסתכמו בכ-142.8 מיליון דולר, עלייה של כ-4% בהשוואה ל-2016.

הירידה החדה בשווי השוק של אירונאוטיקס הפכה ליעד רכישה אטרקטיבי. מחברת רפאל נמסר: "כחלק מהרחבת פעילותה החליטה חברת רפאל, יחד עם איש העסקים אביחי סטולרו, להגיש הצעה לרכישת חברת אירונאוטיקס בשווי של 430 מיליון שקל. היכולות של רפאל בתחומי התקשורת, סגירת מעגלי האש וכדומה, בשילוב עם היכולות של אירונאוטיקס, יאפשרו להציע ללקוחות בארץ ובחו"ל מערכות מתקדמות עם עלות תועלת מוכחת".

שנת 2017 העניקה לרפאל מרחב תמרון

חברת רפאל עוסקת בפיתוח יישומים ומוצרים במגוון תחומים, החל ממערכות תת-ימיות, מערכות ואמצעים ימיים, יבשתיים ואוויריים וכלה במערכות הינע חלליות. החברה מתמקדת בתחומי לוחמה אלקטרונית, פיקוד, בקרה, תקשורת, מחשבים, אמצעים לשימוש מודיעיני, אמצעי הדרכה וסימולאטורים, מיגון, מערכות נשק מונחות מדויקות ועוד.

בשנת 2017 דיווחה החברה על רווח נקי של 446 מיליון שקל (124 מיליון דולר), צמיחה של 11% בצבר ההזמנות להיקף של כ-24 מיליארד שקל (6.94 מיליארד דולר) ושיא במכירות, שהסתכמו בכ-8.1 מיליארד שקלים (2.26 מיליארד דולר), המהוות גידול של 4% בהשוואה לשנת 2016. צה"ל הוא הלקוח המרכזי של החברה, ואחראי על כ-55% מהמכירות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אירונאוטיקס , רפאל