איתמר מדיקל תירשם למסחר בנסד"ק

12 אוגוסט, 2018

החברה, המפתחת ערכה ביתית לאבחון וטיפול בדום נשימה בשינה, מעוניינת להגביר באמצעות המהלך את החשיפה לשוק האמריקני ולהגדיל את שווי השוק של החברה

עכשיו זה רשמי: לאחר שבחודש מרץ ביצעה גיוס הון של 5 מיליון דולר והצהירה כי היא שוקלת להצטרף לנסד"ק, היום הודיעה חברת איתמר מדיקל (Itamar Medical), המפתחת ערכות ביתיות לאבחון וטיפול בדום נשימה בשינה, כי חברי הדירקטוריון של החברה החליט לרשום את החברה למסחר בנסד"ק, וכי כבר הגישה לרשות לניירות ערך האמריקנית (ה-SEC) את מסמכי הבקשה לרישום.

לא מדובר בהנפקת מניות לציבור (IPO), אלא לרישום למסחר בנסד"ק באמצעות ADR (American Depository Receipt), מעין תעודה אשר נסחרת בבורסה האמריקנית ועוקבת  אחר המניה בבורסה זרה, ובמקרה של איתמר מדיקל, המסחר במניה בבורסה של תל אביב. בעקבות ההודעה טיפסה היום מניית איתמר מדיקל ב-4.4% והיא נסחרת בשווי שוק של 343 מיליון שקל.

לדברי החברה, מטרת המהלך הינה לחזק את בסיס המשקיעים בחברה ולאפשר לגופי השקעה אמריקניים וזרים להשקיע במניה וכך להגדיל את היקפי המסחר במניה ואת שווי השוק של החברה. בכך מצטרפת איתמר מדיקל לשורה הולכת וגדלה של חברות מכשור רפואי ישראליות שנסחרות מעבר לים, ובכלל זה מזור רובוטיקס, צ'ק-קאפ, מדיגוס, דריו ועוד.

אבחון בלתי פולשני של דום נשימה בשינה

איתמר מדיקל פיתחה מכשיר בשם Watch-PAT המשמש לאבחון בלתי פולשני של דום נשימה בשינה. המכשיר, המולבש על כף ידו של המטופל כמו שעון, מודד באמצעות חיישן רגיש המורכב על אצבעו של המטופל את השינויים במהלך השינה בנפח זרימת הדם בקצה האצבע, ובכך מאפשר לנטר בעקיפין את השינויים בפעילותה של מערכת העצבים הסימפתטית שעשויים להעיד על הפרעות בשינה..

המכשיר מודד את מספר הפסקות השינה ביחס לזמן השינה האמיתי ובכך מסייע לאבחן בצורה מדויקת יותר תסמונת של דום נשימה בשינה. על פי החברה, המכשיר הוכיח 90% דיוק באבחנת דום נשימה בשינה. דום נשימה בשינה עשוי להעיד על תופעות שונות כגון התפתחות טרשת עורקים, הפרעות בשינה, מצבי לחץ, בעיות אין-אונות, סיבוכים בהריון ועוד.

הודות לפשטותה של הבדיקה, ניתן לבצע אותה לא רק במעבדת שינה אלא באופן ביתי על ידי המטופל. כיום כשני שלישים מסך הבדיקות מתבצעות במעבדות שינה, והמטרה של איתמר מדיקל היא להפוך את בדיקות השינה הביתיות לסטנדרט מקובל בקרב הרופאים, המטופלים והמבטחים בארצות הברית.

המודל העסקי החדש: פיתרון מלא לקרדיולוגים

בשנה האחרונה ביצעה החברה שינוי במודל העסקי שלה בצפון אמריקה, שהוא שוק היעד הראשי של החברה. במתכונת הקודמת, המכירות של החברה התבססו על מכירת מערכת ה-WatchPAT בלבד. אלא שבמהלך הרבעונים האחרונים הרחיבה החברה את מודל המכירה באופן שמאפשר לה לספק כיום מענה מלא לקרדיולוגיה. במודל החדש, הקרוי על ידי החברה TSS, מספקת איתמר מדיקל לקרדיולוגים פיתרון משולב הכולל גם אבחון – באמצעות ה-Watch-PAT – וגם פתרון טיפולי, המתבסס על מסכות נשימה להזרמת אוויר בלחץ קבוע (PAP) שמסופקות לחברה על ידי חברת Phillips.

הכניסה לתחום הטיפול והפצת מכשירי ה-PAP  מייצרים לחברה אפיק הכנסות חשוב נוסף ומאפשרת לחברה לקבל הכנסות מכל שלב ושלב בתהליך האבחון והטיפול.

עלייה בהכנסות ב-2017

השינוי במודל העסקי של החברה הוכיח את עצמו ב-2017. על פי הדו"ח השנתי שפרסמה החברה לפני כ-10 ימים, גדלו הכנסות החברה ב-12% מ-18.4 מיליון דולר ב-2016 ל-20.7 מיליון דולר ב-2017, כאשר מתוכם כ-60% הינם בשוק בארצות הברית ובקנדה. הרווח הגולמי של החברה עלה מ-13.6 מיליון דולר ל-15.8 מיליון דולר, ובשורה התחתונה, הצליחה החברה לצמצם את ההפסד הנקי מ-11.1 מיליון דולר ל-6.9 מיליון דולר.

בדו"ח השנתי מפרסמת החברה הערכה לגבי פוטנציאל שוק בדיקות השינה. להערכת איתמר מדיקל, השוק הקיים של בדיקות שינה ביתיות בארצות הברית ההינו בהיקף של כ-300 מיליון דולר בשנה, אך עשוי לגדול עד כדי 2 מיליארד דולר בשנה. הצפי לגידול השוק מתבסס על העובדה כי קיימים כ-84 מיליון חולים קרדיולוגיים בארצות הברית, כאשר 80% לא עברו אבחון לדום שינה בשינה. החדרת המוצר של איתמר מדיקל, המקל על ביצוע פשוט של בדיקת שינה בבית ולא במעבדת שינה, עשוי להגדיל את היקף בדיקות האבחון. ביפן, שוק היעד השני בחשיבותו של החברה, מוערך שוק בדיקות השינה בכ-100 מיליון דולר. עם זאת, ביפן משווקת איתמר מדיקל את ה-Watch-PAT בנפרד, ללא פיתרון טיפולי משולב.

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מכשור רפואי