עובד שפירא מונה למנכ"ל פי.סי.בי טכנולוגיות

13 אוגוסט, 2018

שפירא, שניהל בעשור האחרון את מפעל קוטלב חניתה, יחליף בתפקידו את יותם שטרן. מינויו של שפירא מצטרף לסדרה של שינויים נרחבים בהנהלת החברה שהובילה קרן פימי, שרכשה השנה את השליטה בפי.סי.בי

דירקטוריון חברת פי.סי.בי. טכנולוגיות, שבשליטת קרן פימי, אישר היום את מינויו של עובד שפירא למנכ"ל החברה. שפירא ייכנס לתפקידו בתחילת חודש באוקטובר, ויחליף את יותם שטרן, שהודיע על פרישתו מניהול החברה לפני כחודשיים ובתום כהונתו כמנכ"ל ימשיך למלא תפקיד של דירקטור בחברה.

שפירא כיהן בתשע השנים האחרונות כמנכ"ל מפעל קוטלב בקיבוץ חניתה, המייצר ציפויים מתכתיים עמידים המשמשים להדפסה על תוויות ומונעים שריטות וזיופים. החברה פיתחה גם פילטרים אופטיים המשמשים להתייעלות של צריכת חשמל. בשנה שעברה נמכרה החברה לתאגיד האמריקני Avery Dennison תמורת 75 מיליון דולר. במהלך שנות כהונתו כמנכ"ל, הכפילה קוטלב חניתה את מחזור המכירות שלה. משנת 2002 עד 2009 שימש שפירא בתפקידי ניהול בכירים בחברת פרוטרום, המייצרת חומרי גלם לתעשיית הטעם והריח.

שינויים נרחבים בהנהלה

עובד שפירא. מקור: לינקדאין

חברת פי.סי.בי טכנולוגיות ממגדל העמק הינה קבלנית ייצור העוסקת בייצור מעגלים מודפסים מרובי שכבות, קשיחים, גמישים וגמישים-קשיחים, ובמתן שירותי הרכבה של כרטיסים אלקטרוניים ומכלולים של כרטיסים אלקטרוניים בסדרות קטנות ובינוניות. החברה מתמקדת בעיקר בשוקי האלקטרוניקה הצבאית והאזרחית והמיכשור הרפואי. רוב לקוחותיה הינן חברות ישראליות.

מינויו של שפירא מצטרף לשורה של שינויים שבוצעו באחרונה בפי.סי.סי מאז שהשלימה בחודש מרץ קרן ההשקעות פימי את רכישת מניות השליטה בחברה (51.1%) תמורת 124.2 מיליון שקל. בנוסף לפרישת המנכ"ל יותם שטרן, מונה אברהם ביגר, המנכ"ל לשעבר של מכתשים אגן, ליו"ר הדירקטוריון במקומו של רפי עמית. בדירקטוריון חלו שינויים נוספים: הדירקטורים העצמאיים מרק סבג ודנה גרשוביץ פרשו מהדירקטוריון, והצטרפו אליו ישי דוידי שהוא מנכ"ל ושותף בכיר בקרן פימי, עמי בם (שותף ומנהל בקרן פימי), אריה רייכרט ששימש כמנכ"ל חברת אלטק במשך 23 שנים, ושמואל וולק מנהל הכספים של קרנות פימי.

יו"ר פי.סי.בי טכנולוגיות, אברהם ביגר, אמר: "אנו שמחים על הצטרפותו של עובד כמנכ"ל החברה. עובד מביא עמו ניסיון ניהולי ותעשייתי רב בחברות גלובליות וזאת לצד מנהיגות מוכחת. אני משוכנע כי הוא יהווה מכפיל כוח לצוות הניהול המנוסה הקיים כיום בחברה".

מנכ"ל החברה הנכנס, עובד שפירא, אמר: "אני מודה לדירקטוריון פי.סי.בי על הבחירה והאמון שנתן בי. אני בטוח שיחד עם כל עובדי החברה ולקוחותיה נמשיך ונצעיד את החברה לצמיחה ויצירת ערך משמעותיים בשווקים בהם היא פועלת."

צמיחה במכירות ב-2018

ברבעון הראשון של 2018 חלה התאוששות במכירות של חברת פי.סי.בי. והן צמחו לכ-87 מיליון שקל בהשוואה לכ-75 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2017. במקביל, החברה הכפילה את הרווח הגולמי להיקף של כ-7.3 מיליון שקל.  בסך הכל, היא עברה מהפסד של כ-2.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד לרווח של כ-2.4 מיליון שקל. כיום היא מעסיקה כ-600 עובדים. כמחצית מההכנסות השנתיות מגיעות מתחום ייצור המעגלים המודפסים וכמחצית הן בתחום ההרכבות של כרטיסים ומכלולים אלקטרוניים. מפעל הייצור של החברה משתרע על פני שטח של כ-15,000 מ"ר. בתחילת 2017 היא דיווחה שכושר הייצור שלה מגיע לכ-300 לוחות PCB ביום ולכ-21 מיליון השמות של רכיבים בחודש.

קרן פימי (FIMI Opportunity Funds) נוסדה על-ידי ישי דוידי בשנת 1996 ומנהלת נכסים בהיקף של 3.5 מיליארד דולר. היא רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה ורה-ארגון. בדרך כלל היא מחפשת חברות ישראליות שמציעות טכנולוגיות איכותיות לשוק הבינלאומי, אך לא מצליחות להציג הכנסות גבוהות ומצויות בקשיים כלכליים, לרוב בשל בעיות בניהול או במבנה הארגוני. לאור האסטרטגיה של הקרן בחברות אחרות, יכול להיות שהיא מתכננת להביא את את פי.ס.בי אל השווקים הבינלאומיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: PCB , פי.סי.בי. , קרן פימי