אביליטי גייסה 3.35 מיליון דולר בלבד בדיסקאונט משמעותי

14 אוגוסט, 2018

בחודש שעבר הגישה החברה תשקיף לגיוס של 50 מיליון דולר, אך הצליחה לגייס 3.35 מיליון דולר בלבד בהנחה של 23%. בעקבות הגיוס המצומצם והמחיר הנמוך צוללת מניית החברה בתל אביב ובנסד"ק.

חברת אביליטי (Ability), שנקלעה בשנה האחרונה למשבר פיננסי וניהולי ונמצאת בסכנת סילוק מהמשך המסחר בנסד"ק, הודיעה היום (שלישי) כי חתמה על הסכמים עם מספר משקיעים מוסדיים לרכישת 728,262 מניות רגילות שלה בתמורה של כ-3.35 מיליון דולר. הקצאת המניות בוצעה לפי מחיר של 4.60 דולר למניה, דיסקאונט משמעותי של 23% בהשוואה למחיר הנעילה של המניה ביום שישי.

בסוף חודש יולי הגישה החברה, המפתחת ציוד לתעשיית המודיעין, תשקיף מדף לגיוס 50 מיליון דולר, אך נראה כי לאור מצבה של החברה היעד היה בלתי ריאלי. לאור הדיסקאונט הגבוה והתמורה הנמוכה, צללה היום מניית אביליטי, הנסחרת באופן דואלי בתל אביב ובנסד"ק, בשיעור של 38% בתל אביב, וגם הערב בנסד"ק משלימה המניה את הפער בין מחיר הנעילה ביום שישי לבין מחיר ההנפקה ושווי השוק שלה עומד על 11.5 מיליון דולר בלבד.

גירעונות גדולים וצרות עם הנאסד"ק

אביליטי ביצעה את הגיוס הנוכחי על רקע האפשרות שמניית החברה תימחק בחודשים הקרובים מהמשך המסחר בנאסד"ק. בחודש שעבר דיווחה אביליטי כי קיבלה הודעה מהנהלת נסד"ק על כך שאינה עומדת בתנאי הבורסה הנוגעים להון העצמי המינימלי שחברה נדרשת להציג (2.5 מיליון דולר), ולפיכך מנייתה צפויה להימחק מהמסחר. מנייתה של אביליטי היתה אמורה להימחק מהמסחר כבר השבוע, אך החברה בחרה לעבור שימוע מול ועדה מיוחדת של הנהלת הנאסד"ק, מה שמקנה לה ארכה נוספת של 180 יום כדי לעמוד מחדש בהון העצמי המינימלי. נראה כי הגיוס הנוכחי התבצע במטרה להגדיל את הנזילות של החברה, אך לא ברור אם יהיה די בגיוס הנוכחי כדי לעמוד בתנאי הנסד"ק.

אביליטי, המפתחת טכנולוגיות מודיעין, חתמה את שנת 2017 עם גירעונות מצטברים של כ-19.1 מיליון דולר לאחר ירידה תלולה בהכנסות, שהסתכמו בכ-1.9 מיליון דולר בלבד. בעקבות מצבה הפיננסי פרסמה החברה בדו"ח השנתי אזהרת "עסק חי".

אם לא די בכך, הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) התריעה בפני החברה לפני כשבועיים שהיא צפויה להמליץ לנקוט בהליכים פליליים כנגד שני מייסדי החברה, בחשד לעבירות על חוקי ניירות הערך הפדרליים שבוצעו במסגרת המיזוג של אביליטי עם חברת Cambridge Capital בדצמבר 2015, שבאמצעותו נכנסה אביליטי למסחר בנסד"ק, ופרסום הדו"חות הכספיים לשנים 2014 ו-2015. מדובר בהצהרות הפיננסיות שפרסמה החברה באותה עת, אשר תוקנו מספר חודשים לאחר מכן.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון

פורסם בתגיות: Ability , אביליטי , נסד"ק