ColorChip במו"מ למכירתה תמורת כמיליארד שקל

27 אוגוסט, 2018

העיתון דמרקר דיווח שהחברה נמצאת במשא ומתן מתקדם עם חברה סינית. קולורצ'יפ פיתחה טכנולוגיית ייצור מקמ"שים אופטיים הפועלים במהירות גבוהה מאוד

חברת קולורצ'יפ (ColorChip) מיקנעם, המפתחת טכנולוגיית תקשורת אופטית, נמצאת בשלבים סופיים של מכירתה לחברה סינית תמורת כמיליארד שקל בעסקת מזומן. כך דיווח היום העיתון דמרקר. העיתון לא מסר מהו מקור הידיעה, אולם העריך שהמרוויחות הגדולות מהעסקה צפויות להיות הקרנות BRM של אלי ברקת, ו–IGP של חיים שני ומשה ליכטמן. מאז הקמתה גייסה החברה כ-100 מיליון דולר וכיום היא מעסיקה כ-200 עובדים. קולורצ'יפ הוקמה בשנת 2001 על-ידי אלי ארד, כיום סמנכ"ל הפיתוח בחברה, ועל-ידי יזמים נוספים, בהם שמעון אקהויז מייסד לומניס וסינרון ופרופ' שלמה רושין מבית הספר להנדסה באוניברסיטת תל אביב. כיום המנכ"ל הוא יגאל עזרא.

החברה פיתחה מקמ"שים אופטיים המבוססים על תהליך ייצור ייחודי בשם Ion-Exchange, המאפשר לייצר מוליכי אור בתוך זכוכית. תהליך הייצור מתבצע במתקן הייצור של החברה ביקנעם ובמפעל אריזות ובדיקות בתאילנד הנמצא בבעלותה. על-בסיס הטכנולוגיה פיתחה החברה את פלטפורמת SystemOnGlass המאפשרת לספק מודולים הכוללים כמות גדולה מאוד של רכיבים אופטיים צפופים.

בחודש מרץ השנה החברה חשפה קו מוצרים חדש המאפשר ליישם תקשורת אופטית ברשתות איתרנט המגיעה עד לקצב של 100Gbps באמצעות שימוש בלוגיקת non-return-to-zero שבה הביטוי "אפס" הוא כל מתח שאינו "אחד", ובאמצעות איפנון בטכניקת PAM4, שבה ניתן לבצע מודולציה של אמפליטודה הבמוססת על העובדה שלאות יש ארבעה מצבים שונים. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לשדר את המידע באמצעות סיב יחד עד למרחק של 40 ק"מ.

גיוס ההון האחרון של החברה הושלם בחודש אפריל 2017, כאשר היא גייסה 17 מיליון דולר מהקרנות CIRTech ו-Scale-Up fund. הגיוס הושלם לאחר שהחברה גייסה 100 עובדים נוספים בחודשים שקדמו לגיוס, כאשר ההון שגוייש נועד להרחיב את תשתית הייצור ולגייס 50 עובדים נוספים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות

פורסם בתגיות: COLORCHIP