אלמה לייזרים מתכננת גל של רכישות במימון סיני

3 ספטמבר, 2018

חברת המיכשור האסתטי מקיסריה, הנמצאת בבעלות חברת ההשקעות הסינית Fosun International, מתכננת רכישה של חברות ובניית שיתופי פעולה בתחומים כמו קוסמטיקה, חומרי מילוי בהזרקה, תאי-גזע, מיכשור רפואי לא פולשני ועוד

חברת אלמה לייזרים (Alma Lasers) מפארק התעשייה קיסריה מחליפה את הגדרת המשימה שלה ומתכננת סדרה של עסקאות רכישה שייעשו במימון בעלי המניות הסינים, אשר יהפכו אותה לחברת מיכשור רפואי גדולה. חברת אלמה לייזר מפתחת טכנולוגיות לא-פולשניות לטיפולים אסתטיים וטיפולים רפואיים של העור המבוססות על שימוש בקרינה. המערכות של החברה מבוססות על שילוב של מספר מקורות קרינה שונים: מכשירי לייזר, מכשירי הקרנת קרני רדיו (RF), מכשירים המקרינים אור בתדרי אינפרא אדום קרוב (Near Infrared) ופולסים של אור פלואורסצנטי.

בשנת 2013 היא נמכרה לחברת Fosun Pharma הסינית תמורת כ-240 מיליון דולר. חברת Fosun היא חבר בת של Fosun International, שהיא חברת השקעות ציבורית הנמצאת בבעלות קבוצת ההשקעות Fosun Group משנגחאי. כדי לבצע את העיסקה, נרשמה באפריל 2013 בישראל חברת Sisram Medical אשר רכשה בפועל את אלמה לייזרים. בחודש ספטמבר 2017 היא הונפקה בבורסה של הונג קונג (סימול 1696.HK). כיום סיסראם היא מעטפת בורסאית של אלמה, המוגדרת כחברה בת שלה. מנכ"ל סיסראם הוא ליאור דיין, המשמש גם כמנכ"ל אלמה לייזרים, כאשר חלק מההודעות לעיתונות יוצאות בשתי החברות במקביל, כהודעות של אלמה וכהודעות של סיסראם.

המתחרה הישראלית של לומניס וסינרון

בידי החברה 53 פטנטים רשומים ועוד 19 פטנטים בשלבי רישום. במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-78.2 מיליון דולר, עלייה של כמעט 18% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. להערכת חברת המחקר Medical Insight Report, בשנת 2016 היא החזיקה בכ-4.4% מהשוק העולמי בתחום, שהסתכם בכ-2.67 מיליארד דולר. המתחרות הישראליות שלה הן סינרון, שהחזיקה ב-11.2% מהשוק וחברת ולומניס שהחזיקה בכ-5.9% מהשוק העולמי.

אלא שבשוק הסיני, הנחשב לבעל הצמיחה המהירה ביותר בתחום טיפולי עור מבוססי אור, מדורגת סיסראם במקום הראשון: 16.2% משוק בהיקף של כ-159 מיליון דולר בשנת 2016. בחודש שעבר החברה הודיעה שהיא נכנסת לשלב חדש: סיסראם תיהפך לחברת אחזקות אשר תרכוש חברות מיכשור רפואי באמצעות הגיבוי הפיננסי של Fosun.

"בתמיכת Fosun Pharma, חברת סיסראם תתרחב מהתחום של ציוד רפואי אסתטי מבוסס אנרגיה, למעמד של חברה גלובלית שתסייע בשיפור איכות החיים", אמר המנכ"ל ליאור דיין. "הרכישות הצפויות ושיתופי הפעולה שנבנה יתמקדו בשפע של הזדמנויות שיש כיום בתחומים כמו קוסמטיקה, חומרי מילוי בהזרקה, תאי-גזע, חברות למיכשור רפואי לא פולשני ועוד".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מיזוגים ורכישות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: ALMA