רנסאס רוכשת את IDT תמורת 6.7 מיליארד דולר

11 ספטמבר, 2018

העיסקה נועדה לחזק את מעמדה של רנסאס היפנית בתחום הצומח של רכב מקושר ורכב אוטונומי. IDT האמריקאית מתמחה ברכיבי תזמון ותקשורת ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-6 מיליארד דולר

כשנה טחצי לאחר הרכישה הגדולה הקודמת, חברת רנסאס היפנית (Renesas) רוכשת את חברת Integrated Device Technology מסאן חוזה, קליפורניה. רנסאס תשלם כ-6.7 מיליארד דולר בעסקת החלפת מניות לפי מחיר של 49 דולר למניית IDT. העיסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, אולם זקוקה לקבלת אישורים רגולטוייים ולאישור של אסיפת בעלי המניות של IDT. חברת רנסאס מעריכה שהעסקה תסתיים במחצית הראשונה של 2019.

חברת רנסאס היפנית מתמקדת בפיתוח וייצור מיקרו-בקרים, רכיבי אותות מעורבים, רכיבים אנלוגיים ודיגיטליים ופתרונות לתחום המערכות המשובצות. החברה נסחרת בבורסה של טוקיו לפי שווי שוק של כ-11 מיליארד דולר. חברת IDT נסחרת בבורסת נסד"ק לפי שווי שוק של כ-6 מיליארד דולר. החברה מתמחה בתחום רכיבי ההספק המיתכנתים ורכיבי תיזמון ומספקת פתרונות RF, ממשקי זכרון, חיישנים חכמים ורכיבי אותות מעורבים.

אסטרטגיית הצמיחה של רנסאס

חברת רנסאס מנהלת בשנתיים האחרונות אסטרטגיית צמיחה המבוססת על רכישות והתרחבות בתחומי הרכיבים האנלוגיים, בניית פתרונות מלאים מסביב למיקרו-בקרים שלה ופיתוח מערכות אנלוגיות על-גבי שבב (SoC). המאמצים האלה ממוקדים בשוק הרכב במיוחד בתחומים של רכב חשמלי ורכב אוטונומי, בתשתיות תעשייתיות המתחברות אל הדור החמישי (5G) והייצור התעשייתי המקושר (Industry 4.0) ובמגזר הצומח של IoT. במסגרת האסטרטגיה הזו, היא רכשה בתחילת שנת 2017 את חברת Intersil שהתמחתה ברכיבי הספק, תמורת כ-3.2 מיליארד דולר.

חברת רנסאס נחשבת לאחת מספקיות השבבים המרכזיות לתעשיית הרכב, ומדורגת שנייה אחרי NXP, הנחשבת ליצרנית השבבים המובילה בתחום הזה. בשנה האחרונה הגיעו יותר ממחצית מהכנסותיה מתחום הרכב. ככל הנראה רכישת IDT קשורה גם היא לתעשיית הרכב, שכן המומחיות שלה בתחומי הרשתות האלחוטיות והגישה המהירה לזכרון, נחשבים לתחומים מרכזיים עבור הרכב המקושר והרכב האוטונומי. מדובר בחברה הנמצאת בצמיחה: בשנת 2014 הסתכמו מכירותיה של IDT בכ-485 מיליון דולר, ובשנת 2017 הן הסתכמו בכ-728 מיליון דולר. החברה מנהלת אסטרטגיה הממוקדת בשלושה תחומים מרכזיים: רכב, מוצרים תעשייתיים, ותקשורת אל הענן. תחומים שגם לפי תפישת העולם שלה, מספקים מענה כולל לצרכים העתידיים של תעשיית הרכב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: IDT , Renesas , סמיקונדקטורס