D-ID פיתחה טכנולוגיה למניעת זיהוי פנים

13 ספטמבר, 2018

האלגוריתם התל-אביבי מזריק הטעיות לתוך הקבצים ומונע מתוכנות זיהוי פנים ומערכות בינה מלאכותית יכולת זיהוי של האדם המצולם. חתמה על הסכם ראשון עם Cloudinary, המאחסנת בענן קבצי מדיה של לקוחות

בתמונה למעלה: הדמיית ההבדל בין תמונה מוגנת בפני זיהוי פנים לבין תמונה מקורית

חברת D-ID מתל אביב חשפה השבוע טכנולוגיית תוכנה חדשה המאפשרת למנוע זיהוי פנים אוטומטי באמצעות תוכנות רובוטיות ובינה מלאכותית, מבלי לפגוע ביכולת הזיהוי האנושית של התמונה. הטכנולוגיה מבוססת על ביצוע שינויים זעירים בקובץ התמונה, שאינם נראים לעין האנושית, אולם מונעים את האפשרות להפעיל אלגוריתם זיהוי תמונה על-גבי הקובץ. טכניקות למניעת זיהוי תמונה אוטומטית קיימות זמן רב, אולם הן מבוססות על הכנסת עיוותים בתוך התמונה, טשטוש פרטים והוצאת אלמנטים ממנה.

הטכניקות הקיימות היום פוגעות באיכות התמונה ולעתים אפילו ביכולת לבצע זיהוי פנים אנושי. הטכנולוגיה של D-ID מנצלת חולשות באלגוריתמים לזיהוי תמונות ובמערכות בינה מלאכותית, כדי למנוע מהם מבצע את המלאכה. בתצוגה של החברה שנערכה בכנס TechCrunch Disrupt San Francisco, הראה מייסד משותף והמנכ"ל גיל פרי, כיצד אלגוריתם זיהוי התמונה של מיקרוסופט מצליח לזהות אותו מתוך תמונת הפרופיל בפייסבוק. לאחר החלפת התמונה בתמונה מוגנת, האלגוריתם נכשל לחלוטין במשימה.

"פגיעה מהותית בזכויות האדם"

ביחד עם הצגת הטכנולוגיה, הכריזה D-ID על הלקוח הפומבי הראשון שלה, חברת Cloudinary הישראלית, אשר צמחה לענקית ענן בינלאומית המספקת פתרונות איחסון תמונות וסרטי וידאו לכ-350,000 חברות ומנהלת כ-22 מיליארד נכסי מדיה. החברה מסרה שיש לה הסכמים גם עם לקוחות גדולים בתחום הפיננסים ובתחום תעשיית הרכב, שזהותם נשמרת בסוד.

מייסד משותף ומנכ"ל D-ID גיל פרי
מייסד משותף ומנכ"ל D-ID גיל פרי

השם D-ID, הוא קיצור של הביטוי de-identification המתייחס לכל האמצעים המקשים על ביצוע זיהוי תמונות אוטומטי. תוכנות זיהוי הפנים האוטומטיות הפכו לא רק לנפוצות מאוד, אלא גם לסיכון אישי גדול מאוד. הורדת תמונות מאתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, ופריצות למאגרי נתונים של גופים כמו בנקים וסוכנויות ממשלתיות, הופכות את בעיית גניבת הזהות והשימוש לרעה על-ידי משטרים טוטליטריים לבעייה דחופה מאוד. שכן בניגוד לססמאות, אי-אפשר להחליף פנים. "תחום זיהוי הפנים התפתח מהר מדי, וכעת אנחנו עומדים בפני סכנת פגיעה מהותית בזכויות האדם ובפרטיות", אמר פרי.

"הצוות האדום" תוקף את הטכנולוגיה

ההכרה בכך קיבלה תפנית חשובה מאוד בחודש מאי השנה, כאשר האיחוד האירופי אימץ את תקנות ההגנה על פרטיות החדשות במסגרת תקנות General Data Protection Regulation – GDPR, שבהן נקבע שצילומי פנים הם "מידע אישי רגיש", שחברות האוספות אותו חייבות להגן עליו כדי לעמוד בתקנות. החברה הוקמה בשנת 2017 על-ידי קבוצה של יוצאי 8200 הכוללת את המנכ"ל פרי, מנהל התפעול סלע בלונדהיים והמנהל הטכנולוגי אלירא קוטה. בחודש ינואר השנה היא גייסה 4 מיליון דולר מהקרנות פיטנגו, Foundation Capital, Fenox Venture Capital, Maverick ושני אנג'לים.

בתחילה פיתחה חברת D-ID את הטכנולוגיה שלה עבור מוצרים צרכניים, אולם מהר מאוד התברר לה שהשוק הגדול באמת הוא השוק הארגוני, שאליו היא מכוונת כיום את הטכנולוגיה באמצעות פתרון תוכנה הנמצא במחשבי הארגון או כפתרון של תוכנה כשירות (SaaS). החברה לא מדווחת על מרכיבי היסוד בטכנולוגיה שלה, אולם מוסרת שהיא פותחה באמצעות מומחים בתחום ראיית המכונה וטכנולוגיות בינה מלאכותיתי מסוג לימוד עומק (deep learning). במקביל לפיתוח אלגוריתם העלמת הפרמטרים שלה, החברה מפעילה "צוות אדום" של מומחי זיהוי פנים, אשר תפקידו לתקוף את הטכנולוגיה ולנסות להתגבר עליה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , בינה מלאכותית , חדשות , ענן

פורסם בתגיות: D-ID , בינה מלאכותית , זיהוי פנים , סייבר