מנכ"ל SpaceIL לשעבר מונה למנכ"ל NewRocket

3 אוקטובר, 2018

ד"ר ערן פריבמן ניהל בחמש השנים האחרונות את SpaceIL וכיהן כמנכ"ל אמדוקס אוסטרליה. ניו-רוקט פיתחה מנוע רקטי יעיל יותר ופחות מזהם המבוסס על ג'ל במקום על דלק נוזלי או מוצק

ד"ר ערן פריבמן, ששימש עד לאחרונה כמנכ"ל SpaceIL, מונה למנכ"ל החדש של חברת NewRocket, המפתחת מנוע רקטי חדש, המבוסס על שימוש בג'ל במקום בדלק נוזלי או בדלק מוצק. ד"ר פריבמן מצטרף ל-NewRocket כדי להשלים את פיתוח המנוע הרקטי שלה ולהוביל אותה לחדירה לשוק הלוויינות העולמי.

ניו-רוקט הוקמה ב-2014 במסגרת חממת Incubit של אלביט בבאר שבע על ידי זוהר שלגמן ומוטי אלישיב. הפיתוח של NewRocket מבוסס על טכנולוגיה חדשנית שפותחה על ידי פרופ' בני נתן מהפקולטה לאווירונאוטיקה בטכניון. מדובר בדלק המשלב את היתרונות של דלק מוצק ושל דלק נוזלי: הוא ניתן לאיחסון כמו דלק מוצק, אך מספק אנרגיה בעוצמה של דלק נוזלי בזמן פעולת המנוע. בנוסף, מנועי ג'ל מאפשרים שימוש בדלקים פחות רעילים מדלקים רקטיים נוזליים, והם בעלי יכולת אנרגטית משופרת.

ד"ר ערן פריבמן

צירוף התכונות הייחודיות של טכנולוגיית הפטנט החדשנית של ניו-רוקט מוריד באופן ניכר את עלויות ההנעה הרקטית ומאפשר פריצת דרך בתחום הלוויינים הקטנים שמפותחים כיום בשוק ה-New Space, המתאפיין בהתגברות הדרישה ללוויינים קטנים וזולים בכמויות גדולות והולכות, כניסה מואצת של חברות פרטיות לשוק ולחץ גובר להורדת עלויות הייצור והשיגור.

ד"ר ערן פריבמן ניהל בחמש השנים האחרונות את SpaceIL, המפתחת את החללית הישראלית הראשונה שמיועדת לנחות על הירח בתחילת השנה הבאה. בעברו כיהן פריבמן כמנכ"ל אמדוקס אוסטרליה, וניהל את חטיבת הפיתוח הטכנולוגי של פרטנר. פריבמן הנו בעל תואר דוקטור במדעי המחשב עם התמחות בחקר המוח.

ד"ר ערן פריבמן ציין ציין בתגובתו כי צבר הפרויקטים והתשתית המסחרית של החברה מעידים על הפוטנציאל המשמעותי של הטכנולוגיה ועל ההזדמנות להביא לפריצת דרך בתחום ההנעה של לוויינים קטנים. "על בסיס היכולות והנכסים של החברה נוביל בקרוב סבב גיוס הון על מנת להאיץ את תהליכי הייצור והשילוב של טכנולוגיית NewRocket בלוויינים".

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חברות סטראט-אפ , חלל

פורסם בתגיות: NewRocket , ערן פריבמן