החיישן של טאואר-ג'אז יחקור את השמש

3 אוקטובר, 2018

מיקרוסקופ מתקדם, הכולל חיישן CMOS שייצרה החברה, הותקן בחללית של נאס"א שיצאה לחקור את קרינת השמש

יצרנית השבבים טאואר-ג’אז (Tower-Jazz) חשפה אתמול שיתוף פעולה בתחום חקר מערכת השמש. במסגרת שיתוף פעולה עם מרכז המחקר המדעי מקליפורניה SRI, סיפקו שתי החברות חיישני תמונה מתקדמים עבור מעבדות המחקר של צי ארצות הברית (NRL) לשימוש בטלסקופ המחקר במסגרת תכנית חקר מערכת השמש.

באוגוסט 2018, המריאה החללית Parker Solar Probe מבסיס חיל האוויר בקייפ קנברל, פלורידה, אל עבר השמש במטרה להבין את השפעתה על המערכת הסולארית שלנו. החללית של נאס"א נושאת עליה ארבע מערכות כלים שונות במטרה לאפיין את האזורים הדינאמיים הקרובים לשמש (קורונה). החללית תגיע עד למרחק של 6.2 מיליון קילומטר מהשמש, המרחק הקרוב ביותר אל השמש שאליו תגיע עד היום כלי מעשה ידי אדם. אחד הכלים הללו הוא ה-Wide-Field Imager for Solar Probe, מכשיר הדמיה אשר כולל שני טלסקופים המשלבים גלאי תמונה פעילים המבוססים על טכנולוגיית חיישני התמונה מבוסס CMOS המתקדמת של טאואר-ג’אז ומיוצרים במתקן הייצור של החברה בניופורט ביץ’, קליפורניה.

חיישני תמונה אלו מסוגלים ללכוד תמונות ברזולוציה גבוה של אטמוספרת השמש. התמונות עשויות לספק נקודת תצפית ייחודית על מנת לעזור ולחזות אירועי מזג אוויר בחלל העלולים להיות בעלי השפעות דרמטיות על תקשורת ותפקודן של טכנולוגיות חיוניות אחרות בכדור הארץ.

טכנולוגיית ה-CIS פורצת הדרך של טאואר-ג’אז מציעה פתרונות מהפכניים עבור שווקי חיישני התמונה וההדמיה הייחודיים ויחד עם מתן סביבת פיתוח מהימנה ומתקדמת היא מספקת סביבת ייצור אידיאלית לשוק החלל והביטחון. טאואר-ג'אז ו-SRI משתפות פעולה כבר מספר שנים בפיתוח יישומים עבור ממשלת ארצות הברית.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חלל , ייצור וקבלנות משנה