סולאר-אדג' רוכשת את יצרנית הסוללות הקוריאנית קוקאם

11 אוקטובר, 2018

סולאר-אדג' תרכוש בשלב ראשון כ-75% ממניות קוקאם תמורת 88 מיליון דולר, ובהמשך תרכוש את יתר המניות. הרכישה משתלבת היטב באסטרטגיית ההתרחבות של החברה לשוקי האל-פסק, טעינה לרכב חשמלי וניהול אנרגיה וירטואלי

סולאר-אדג' (Solar-Edge) ממשיכה במסע הרכש שלה כחלק מאסטרטגיית ההתרחבות שלה לשווקים נוספים. החברה מהרצליה, המייצרת מערכות למיצוי הספק מפאנלים סולאריים, הודיעה היום כי הגיעה להסכם סופי לרכישת מניות השליטת בחברת Kokam מדרום קוריאה, המפתחת סוללות ליתיום-יון (Lithium-ion) ופתרונות אחסון אנרגיה. הרכישה היא צעד נוסף בכניסה של סולאר-אדג' לשני שווקי יעד חדשים של החברה: תחום הטעינה הסולארית בכלי רכב חשמליים ותעשיית האל-פסק (UPS).

במסגרת ההסכם סולאר-אדג' תרכוש תמורת סכום של 88 מיליון דולר כ-75% ממניותה של קוקאם, הנסחרת בבורסת ה-OTC ("מעבר לדלפק") בדרום קוריאה. להערכת סולאר-אדג', העסקה צפויה לצאת לפועל תוך שבועות ספורים. בסולאר-אדג' מציינים כי בכוונתה לרכוש את יתרת המניות, כ-25%, בהמשך הדרך באמצעות עסקאות לרכישת מניות בשוק החופשי, כך שבסופו של דבר קוקאם תהפוך לחברת-בת בבעלות מלאה של סולאר-אדג'.

קוקאם, אשר נוסדה ב-1981, מייצרת סוללות ליתיום-יון בעלות ביצועים גבוהים ופתרונות אחסון אנרגיה למגוון תעשיות, ובהן מערכות אחסון אנרגיה (ESS), מערכות אל-פסק, מכונית חשמליות, ולתעשיות התעופה והספנות. הכנסותיה של קוקאם ב-2017 עמדו על כ-49 מיליון דולר, אך החברה סיימה את השנה עם הפסד נקי של 12.2 מיליון דולר.

מנכ"ל החברה גיא סלע אמר כי הרכישה תסייע לסולאר-אדג' להוסיף לפורטפוליו של החברה ולהוסיף להיצע המוצרים שלה סוללות אחסון של חברה שהוכיחה את עצמה בשוק. "החדשניות הטכנולוגית שלנו משתלבת באופן מושלם עם הצוות ופתרונות האחסון של קוקאם, שהינם בעלי מוניטין עולמיב, והרכישה תקדם אותנו צעד נוסף בחזון שלנו להפיכת הפתרונות הסולאריים לחכמים ומשתלמים יותר," אמר סלע.

האופק החדש של סולאר-אדג': UPS, ניהול אנרגיה – ורכב

סולאר-אדג', שפרצה אל השוק לפני קצת יותר מעשור עם טכנולוגיה חדשנית המסייעת לייעל את הפקת החשמל מפאנלים סולאריים, כבשה בשנים האחרונות נתח נכבד מהשוק והפכה לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחומה. בשנת 2017 עמדו הכנסותיה של החברה על 607 מיליון דולר, עלייה של 24% בהשוואה ל-2016, והיא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 1.76 מיליארד דולר.

לאחר שביססה את מעמדה בשוק המערכות למיצוי הספק, החברה גיבשה בשנה האחרונה אסטרטגיית התרחבות לשלושה שווקים חדשים – שוק מערכות האל-פסק, ניהול אנרגיה באמצעות תחנות כוח וירטואליות ומערכות טעינה לרכבים חשמליים. בחודש מאי רכשה סולאר-אדג' את חברת גמאטרוניק הירושלמית, המפתחת מערכות אל-פסק, תמורת 41 מיליון שקל.

במקביל, סולאר-אדג' השיקה פיתרון חדש להקמת וניהול של תחנות כוח וירטואליות, המאפשרת לחברות חשמל ואנרגיה לקבץ, לאחסן ולנהל באופן מרכזי בענן את האנרגיה המתקבלת ממקורות שונים, כגון חוות סולאריות של ספקים שונים ופאנלים סולאריים ביתיים ומסחריים, תחנות רוח, גנרטורים ועוד.

שוק נוסף שמסמנת סולאר-אדג' הוא תחום הרכב החשמלי. החברה השיקה השנה את הממיר הסולארי הראשון בשוק הכולל גם מטען לסוללה של רכב חשמלי. המוצר החדש מבוסס על שילוב של ממיר מהדור החדש של סולאר-אדג', HD-Wave, ביחד עם מטען לרכב חשמלי. הרכישה של קוקאם משתלבת היטב בתוך האסטרטגיה הזו, מאחר שהחברה הדרום קוריאנית מפתחת מוצרים בכל אחד משלושת השווקים הללו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: סולאר-אדג' , קוקאם