אינטל ורולס-רויס מפתחות ספינות תובלה אוטונומיות

16 אוקטובר, 2018

שתי החברות יפתחו בסיס נתונים צף, המבוסס על מעבדי Xeon Scalable ומערכת בינה מלאכותית, אשר יקבל מידע ממערך המודעות הסביבתית (Intelligent Awareness) של רולס רויס, ויאפשר לספינות מטען לנווט באופן עצמוני

חברת אינטל (Intel) וחברת רולס-רויס (Rolls-Royce) מפתחות מערכת ניהול אוטונומית עבור ספינות משא, אשר תאפשר לקיים תעבורה ימית אוטונומית. שתי החברות הודיעו את מול על פרוייקט משותף אשר יתבסס על פלטפורמות המיחשוב של אינטל ועל פלטפורמת המודעות הסביבתית ( Intelligent Awareness System) של חברת רולס-רויס, שיאפשרו לספינות משא גדולות לנווט באופן עצמוני בכל תנאי מזג האוויר, בנתיבי מים רחבים וצרים ובנמלי ים עמוסים.

מערכת Intelligent Awareness של רולס רויס מבוססת על התכת מידע המגיע ממערכות מכ"ם, חיישני LiDAR, מצלמות תרמיות (IR), מצלמות אופטיות ברזולוציה גבוהה ומידע נוסף כמו מפות אלקטרוניות, נתוני לוויין ומצב מזג האוויר. המערכת מייצרת תמונת מצב המאפשרת לקברניט לקבל מידע מלא על סביבתו, נתיב המים, והמכשולים הימיים והיבשתיים שבסביבתו. בחודש אפריל השנה נבדקה המערכת על-גבי המעבורת היפנית Sunflower Gold אשר משמשת להסעת אנשים (קיבולת של 165 נוסעים) בקו תחבורה ימי בין העיר Kobe והעיר Oita. הניסוי הסתיים בהצלחה ואיפשר לקצין הניווט לתמרן בחשיכה מלאה ולראות אובייקטים המוסתרים על-ידי החשיכה והערפל. מטרת שיתוף הפעולה היא לאפשר שליטה במערכת המודעות הסביבתית באמצעות מערך בינה מלאכותית גדול, המעניק לספינה יכולת ניווט ותימרון אוטונומית ויכולת התמצאות בטווח של מספר קילומטרים.

הלב של ערכת השיוט האוטונומי יהיה מרכז נתונים גדול בתוך הספינה, אשר יצוייד במערכת בינה מלאכותית לומדת ויתבסס על מעבדי Xeon Scalable ועל (FPGA) של אינטל. הנתונים שייאספו במרכז הנתונים הצף יאוחסנו ברכיבי זיכרון מסוג 3D NAND SSD אשר ישמשו מעין "קופסה שחורה" וישמשו גם לאימון המערכת ולניתוח ההפלגה לאחר סיומה. כשהם דחוסים, היקף הנתונים שייאסף על-ידי כלי שיט אחד יכול להגיע ל-1TB ביום, או 40TB-30TB לפחות במהלך הפלגה של חודש. רולס-רויס הודיעה שתבחן בהמשך גם שימוש ברכיבי הזיכרון החדשים מסוג Optane וברכיבים מיתכנתים (FPGA) של אינטל.

חברת רולס-רויס היא ספקית מערכות מרכזית לתעשיית הספנות. להערכת החברה, כ-25,000 ספינות, מתוך צי עולמי של כ-100,000 ספינות תובלה, משתמשות בציוד שלה. אשתקד החברה דיווחה על תוכנית שאפתנית לבניית צי ספינות משא אוטונומיות במלואן עד לשנת 2025. להערכת החברה, בעשור האחרון אבדו יותר 1,129 כלי שיט על מטענם, בעיקר בשל טעויות של אנשי הצוות. מערכות חכמות יכולות להפחית את הפוטנציאל לטעויות אנוש בזכות אוטומציה של משימות ותהליכים שגרתיים, שיאפשר לצוות להתמקד בקבלת החלטות קריטיות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות