אייסייט גייסה 15 מיליון דולר להרחבת הפעילות בשוק הרכב

24 אוקטובר, 2018

החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לתת פקודות באמצעות מחוות ולנטר את מצב הנהג, עירנותו וכיוון המבט שלו, באמצעות מידע המגיע מחיישני IR ו-TOF. חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם סיאט הספרדית ועם סולינג הסינית

בתמונה למעלה: אבזר זיהוי המחוות המיוצר על-ידי חברת ג'ייביל בחיפה עבור חברת אייסייט. צילום: Techtime

חברת אייסייט (Eyesight) מהרצליה השלימה גיוס הון בהיקף של 15 מיליון דולר בהובלת קרן Jebsen Capital ובהשתתפות Arie Capital, מזרחי טפחות ומשקיעים נוספים. חברת eyeSight הוקמה בשנת 2005 על-ידי הטכנולוג הראשי איתי כץ, לשעבר מנהל פרוייקטי שילוב יכולות וידאו בתוך מעבדי DSP של חברת פריסקייל. החברה פיתחה טכנולוגיית זיהוי מחוות המאפשרת למשתמש לשלוט באמצעות שפת גוף אינטואיטיבית וללא מגע יד במכשירים דיגיטליים כגון סמארטפון, מחשב נייד, טלוויזיה, ועוד. גיוס ההון מיועד לממן את ההתרחבות של השימוש בטכנולוגיה בתחומי הרכב והאינטרנט של הדברים (IoT).

התוכנה של החברה מקבלת אותות מחיישני אינפרא אדום (IR) או Time of Flight, ומתגרמת אותה באמצעות טכנולוגיית Natural User Interface שלה, לתובנות או הוראות למערכות המיחשוב. בתעשיית הרכב היא מאפשרת להעריך את רמת העירנות של הנהג באמצעות ניתוח פרמטרים כמו הטיית הראש, היציבה הכללית ומעקב אחר תנועות העפעפיים. היא מזהה הסחת דעת של הנהג מהדרך באמצעות מעקב אחר האישונים, האופן שבו הוא בוהה ועוד. בנוסף, היא ניתנת לשילוב במערכות המידע והבידור האלטקרוניות ובמערכות מיזוג האווי, כדי לשלוט בהן באמצעות מחוות של הנהג.

זיהוי כיווני המבט של הנהג באמצעות מערכת אייסייט
זיהוי כיווני המבט של הנהג באמצעות מערכת אייסייט

בחודש מאי 2016 גייסה אייסייט  20 מיליון דולר מקרן השקעות חדשה של קונצרן הטכנולוגיה הסיני Kuang-Chi. המימון יועד  לפתח את הטכנולוגיות של החברה למגוון של תחומים כגון רובוטיקה, אינטרנט של הדברים והרכב החכם. עד היום החברה רשמה 23 פטנטים בתחומי הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית.

שיתופי פעולה אסטרטגיים

לחברה יש כבר שיתופי פעולה עם חברות גדולות. היא מייצרת חיישן פנימי לכלי-רכב ביחד עם חברת Jabil, אשר מיוצר במרכז הפיתוח והייצור האופטי של ג'ייביל באיזור התעשייה מת"ם בחיפה. בחודש יוני השנה היא חתמה על הסכם פיתוח משותף ביחד עם חברת  Soling Industrial Co.הסינית, הנחשבת לאחת מהספקיות הגדולות של תת-מערכות לתעשיית הרכב. שתי החברות יפתחו פתרון המנצל את טכנולוגיית ניטור הנהג של אייסייט להתממודד עם בעיית שדה הראייה המת במהלך הנהיגה.

המערכת תזהה תעקוב אחר כיוון המבט של הנהג כדי לאבחן מצבים בהם הוא לא מבחיןם באירועים המתרחשים בכביש, ובמקרים כאלה תפעיל אמצעי בטיחות אחרים. סולינג הסינית היא ספקית של יצרניות רכב גדולות דוגמת מאזדה, טויוטה ופיאט. לאייסייט יש כבר הסכם שיתוף פעולה דומה עם חברת סיאט (מקבוצת פולקסווגן) הספרדית. החברה מסרה שאחד מיעדי הגיוס האחרון, הוא להביא את טכנולוגיית ניטור פנים הרכב שלה (cabin sensing technologies) אל יצרני רכב נוספים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , בינה מלאכותית , השקעות והון סיכון , חדשות