יבמ רוכשת את רד האט תמורת 34 מיליארד דולר

29 אוקטובר, 2018

רד האט תפעל כחטיבה עצמאית כדי לשמור על הנייטרליות שלה. מנכ"לית יבמ: "העיסקה משנה את כללי המשחק בכל מה שקשור לענן". היעד: בניית תשתית המאפשרת ניוד מלא ומאובטח בין כל העננים

חברת יבמ (IBM) מזעזעת את שוק הענן העולמי בעסקת ענק לרכישת חברת רד האט (Red Hat), אשר נחשבת לספקית המובילה בעולם של תוכנות ענן בקוד פתוח. הלילה הודיעו שתי החברות שהן חתמו הסכם המיזוג. יבמ תרכוש במזומן את כל מניות רד האט תמורת 190 דולר למניה, בסכום כולל של כ-34 מיליארד דולר. "רכישת רד האט משנה את כללי המשחק", אמרה ג'יני רומטי, יו"ר, נשיאת ומנכ"לית יבמ (בתמונה למעלה). "היא משנה כל דבר הנוגע לשוק הענן. יבמ תהיה הספקית המרכזית בעולם של ענן היברידי, ותציע לחברות פתרון ענן פתוח שיעניק להן את מלוא הערך של הענן.

לדבריה, "מרבית החברות נמצאות היום רק ב-20% מתוך מסע הענן שלהן, ושוכרות עוצמת מחשוב כדי לחסוך בעלויות. שאר ה-80% יעניקו להן ערך עסקי אמיתי ויניעו צמיחה. זהו הפרק הבא של הענן. הוא דורש העברת יישומים עסקיים לענן היברידי, שאיבת יותר נתונים וטיוב כל חלק של העסק, משרשרת האספקה ועד המכירות". נשיא ומנכ"ל רד האט, ג'ים וויטהרסט, אמר שקוד פתוח הוא ברירת המחדל עבור פתרונות IT  מודרניים. "שילוב הכוחות עם יבמ מספק לנו את המשאבים והיכולות הדרושים כדי להאיץ את השפעת הקוד פתוח כבסיס לטרנספורמציה דיגיטלית".

"המבנה הקנייני של שוק הענן מונע ניוד"

יבמ העריכה שלמרות שכ-80% מעומסי העבודה העסקיים עדיין לא נמצאים בענן, החברות מתקשות לנייד את היישומים שלהן בגלל האופי הקנייני של שוק הענן אשר מונע התניידות של נתונים ויישומים בעננים מרובים ומקשה על אבטחת הנתונים בסביבה מרובת עננים. שתי החברות מתכננות לפתח פתרון לבעיה הזאת ולהאיץ את השימוש בריבוי עננים היברידי, המאפשר ניוד ואבטחת נתונים ויישומים בסביבה של עננים ציבוריים ופרטיים מרובים. המהלך יתבסס על טכנולוגיות מרכזיות כמו לינוקס, קונטיינרים, Kubernetes, ניהול ריבוי עננים, וניהול ואוטומציית ענן.

נשיא ומנכ"ל רד האט, ג'ים וויטהרסט: "הקוד הפתוח מוביל טנספורמציה דיגיטלית"
נשיא ומנכ"ל רד האט, ג'ים וויטהרסט: "הקוד הפתוח מוביל טנספורמציה דיגיטלית"

השותפות בין שתי החברות החלה לפני כ-20 שנה כאשר יבמ הצטרפה כתומכת מוקדמת בלינוקס וסייעה לחברת רד האט לקדם לינוקס אל הרמה הארגונית. להערכתה, "שתי החברות יחד תרמו לקהילת הקוד הפתוח יותר מאשר כל גוף אחר". לאחר השלמת העיסקה, תישאר יבמ מחויבת להתנהלות הפתוחה של רד האט ולתרומותיה לקהילת הקוד הפתוח. "שתי החברות יישארו מחויבות לחופש הנמשך של קוד פתוח, דרך מאמצים כמו Patent Promise, GPL Cooperation Commitment, Open Invention Network ו-LOT Network".

שיתוף פעולה עם המתחרים הגדולים ביותר

חברת יבמ נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי שוק של כ-114 מיליארד דולר. כבר היום היא נחשבת לספקית ענן גדולה מאוד, ומכירותיה בתחום הענן ההיברידי מסתכמות בכ-19 מיליארד דולר. שתי החברות הודיעו שהן ימשיכו לקדם את השותפויות של רד האט עם ספקי ענן מרכזיים כמו Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud, Alibaba ועוד. "יבמ מחויבת להיות ספקית ריבוי-עננים. אנחנו ניתן עדיפות לשימוש בטכנולוגיית רד האט ברחבי עננים מרובים", אמר ארווינד קרישנה, סגן נשיא בכיר IBM Hybrid Cloud.

עם סגירת העסקה תצטרף רד לצוות הענן ההיברידי של יבמ כיחידה נפרדת, כדי לשמור על עצמאותה ועל הנייטרליות שלה. ג'ים וויטהרסט וצוות ההנהלה הנוכחי של רד האט ימשיכו להוביל אותה. ג'ים וויטהרסט גם יצטרף לצוות ההנהלה הבכיר של יבמ וידווח לג'יני רומטי. "יבמ מתכוונת לשמר את מטה רד האט, מתקניה ואתריה, מותגיה ותהליכיה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , טכנולוגיות מידע , תוכנה ותכנון אלקטרוני