ההימור של טאואר-ג'אז עלה ביוקר

29 אוקטובר, 2018

בתחילת 2018 החברה החליטה להתמקד במוצרים בעלי ריווחיות גבוהה, והזניחה פרוייקטים בעלי ריווחיות נמוכה. אלא שתחזיות הלקוחות לא התממשו, והיא דיווחה על ירידה של 32 מיליון דולר במכירות ברבעון השלישי

תוצאות הרבעון השלישי של חברת טאואר-ג'אז (TowerJazz) זיעזעו את מניית החברה בנסד"ק אשר הגיבה בשלבי ה-Premarket בירידה של כ-15.8%, והתחילה את יום המסחר במחיר של כ-17.7 דולרים. אלא שמייד עם תחילת המסחר, המנייה ירדה ב-15% נוספים למחיר של כ-15 דולרים בלבד. הסיבה: החברה דיווחה היום (ב') שהמכירות ברבעון השלישי של 2018 הסתכמו ב-323 מיליון דולר, בהשוואה ל-355 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ול-335 מיליון דולר ברבעון הקודם. הרווח הגולמי ברבעון ירד מ-89 מיליון דולר אתשקד ל-73 מיליון דולר השנה, והרווח הנקי ירד מ-55 מיליון דולר אשתקד לכ-34 מיליון דולר השנה.

ההנהלה האשימה את התוצאות בהחלטה אסטרטגית שהתקבלה בתחילת השנה, שבה הוחלט להתמקד במוצרים בעלי שולי רווח גבוהים. "התחלנו את השנה עם החלטה להתמקד בלקוחות ובמוצרים בעלי שיעור רווחיות גבוה, על חשבון מילוי קווי הייצור שלנו במוצרים בעלי שיעור ריווחיות נמוך יותר", הסביר המנכ"ל ראסל אלוונגר. "למהלך הזה היו השפעות בהיקף גדול יותר ממה שציפינו, מכיוון שהתחזיות של הלקוחות לא התממשו במלואן. גם ההאטה הכללית בעולם השפיעה על המכירות, ולכן התחזית שלנו לרבעון האחרון של השנה נמוכה בהשוואה לציפיות הקודמות".

טאואר-ג'אז תולה את יהבה בטכנולוגיות החדשות

בסך הכל, המכירות בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו בכ-970 מיליון דולר, בהשוואה לקצת יותר מ-1 מיליארד דולר אשתקד. למרות זאת, החברה צופה גידול במכירות הרבעון הרביעי של שנת 2018 לרמה של כ-340 מיליון דולר, המשקפת צמיחה של 5% בהשוואה לרבעון השלישי. פירוש הדבר שהמכירות השנתיות צפויות להסתכם בכ-1.31 מיליארד דולר. להערכת אלוונגר, מדובר במשבר זמני בלבד, ובטווח הרחוק הצמיחה של החברה מובטחת.

"בחודשים האחרונים נחתמו הסכמים ארוכי טווח עם לקוחות מהשורה הראשונה (tier-1) לייצור רכיבים בטכנולוגיית RFSOI שלנו המיוצרת בפרוסות סיליקון של 300 מ"מ, ובטכנולוגיית ניהול ההספק שפיתחנו", אמר. אלוונגר גם רמז שהחברה נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של טכנולוגיות חדשות בתחומי המיתוג והתצוגה, והביע ביטחון בכך שטכנולוגיית הסיליקון פוטוניקס (SiPho) שהחברה חשפה לפני כחצי שנה, תהיה מנוע צמיחה במכירות.

מניית טאאור-ג'אז בתחילת המסחר היום בנסד"ק
מניית טאאור-ג'אז בתחילת המסחר היום בנסד"ק

החברה פיתחה פלטפורמת ייצור פתוחה של מוצרי קישוריות אופטיים המיועדים לשימוש במרכזי נתונים וברשתות תקשורת, המבוססת על תהליך SiGe BiCMOS. הפלטפורמה מגיעה ביחד עם ערכת פיתוח אשר נבנתה בשיתוף פעולה עם שלוש חברות ה-EDA המובילות: Cadence, Synopsys ו-Lumerical. הפתרון כולל סביבת פיתוח משולבת באמצעות פלטפורמת Cadence Virtuoso, ניתוח PIC layout באמצעות סינופסיס וסימולציה פוטונית באמצעות Lumerical.

להערכת טאואר-גאז, שוק הסיליקון פוטוניקס צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-20% עד לשנת 2023.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית