electronica 2018 סימנה את תחומי העניין של התעשייה

18 נובמבר, 2018

3,100 חברות אלקטרוניקה התכנסו בשבוע שעבר במינכן והראו מה הן המגמות המרכזיות כיום בתעשייה: תעשיית הרכב, טכנולוגיות IoT צרכניות ותעשייתיות, פתרונות Industry 4.0 ובינה מלאכותית

כ-80,000 מבקרים מ-80 מדינות הגיעו בשבוע שעבר לתערוכת electronica 2018 שהתקיימה במינכן, כדי להתרשם מהמוצרים של כ-3,100 חברות טכנולוגיות. מדובר ככל הנראה בתערוכה הגדולה בעולם של תעשיית האלקטרוניקה. להערכת מארגני התערוכה, השנה הוגדל שטחה בכ-20% בהשוואה לתערוכה הקודמת לפני שנתיים, ומספר המבקרים גדל בכ-10%.

השנה הוגדל שטח התצוגה בכ-20% בהשוואה לשנת 2016, בין השאר בעקבות צירוף כנס SEMICON Europa לתערוכה, שהביא איתו 300 חברות שבבים חדשות. מסיור בין הביתנים הרבים בתערוכה ניתן היה להתרשם שארבעה נושאים מרכזיים מעניינים היום את תעשיית האלקטרוניקה העולמית: תעשיית הרכב, טכנולוגיות IoT צרכניות ותעשייתיות, פתרונות לתעשייה החכמה (Industry 4.0) ובינה מלאכותית המזעזעת את התעשייה מיסודותיה.

הלקוחות רוצים שהרובוטים לא יהיו אנושיים מדי

מעניין לציין שלפני התערוכה ערכו המארגנים מחקר שוק בקרב קבוצה גדולה של אלפי צרכנים בעולם, כדי להבין מהי עמדתם כלפי בינה מלאכותית ורובוטיקה. המסקנות היו מאלפות: 60% מהצרכנים מעוניינים במכשירים אלקטרוניים שניתן לתקשר איתם באמצעות ממשק קולי, אולם אינן מעוניינים שהם יהיו דומים מדי לבני-אדם. 70% מהנשאלים רשו שתהיה יכולת אבחנה ברורה בין בני אדם לבין מכונות. רוב מוחלט של 72% תומכים ברובוטים בעלי בינה מלאכותית אשר יכולים לייעץ להם – אולם קבלת ההחלטות תישאר בידי בני-האדם. מעניין מה זה אומר על עתיד המכונית האוטונומית.

הישראלים אוהבים את electronica

בדומה לשנים קודמות, חברות ישראליות מעטות הציגו בתערוכה: 22 חברות בלבד, בהן ענקיות כמו וישיי, יאסקווה ישראל ואורבוטק, ולצידן חברות בינוניות כמו DSPG, Celeno, Valens ואחרות. אולם היא משכה מאות מבקרים מהתעשייה הישראלית, במיוחד אנשי רכש ושרשרת האספקה שגדשו שלושה מטוסים שיצאו מנתב"ג. למעשה, מספר המבקרים מישראל הכניס אותנו לרשימת 15 המדינות הזרות שהביאו את מספר המבקרים הרב ביותר לתערוכה.

חברת OriginGPS הישראלית הציגה את פלטפורמת OriginIoT החדשה, המיועדת לאפשר פיתוח מהיר של יישומי IoT בלא צורך במומחיות בתחומי התכנון, ה-RF וכתיבת התוכנה. היא מבוססת על כרטיס הכולל שבב ניווט לווייני, מערך RF ומודם סלולרי, ממשק תקשורת ומעבד משובץ הכולל את תוכנת ORIGINSMART, המאפשרת כתיבה מהירה של יישומים. הכרטיס מיועד לשימושים במוצרים דוגמת רחפנים, מערכות מעקב אחר נכסים, חקלאות מדוייקת, אבזרים לבישים, עיר חכמה, כלי-רכב ועוד.

מבט אל העתיד הקרוב

חברות רבות ניצלו את התערוכה כדי להציג את האסטרטגיה שלהן בשנים הבאות. חברת Keysight הכריזה על משפחת האוסילוסקופים החדשה Infiniium UXR-Series, עם רוחב פס אנלוגי של 13GHz-110GHz המותאם למערכות טוריות מהירות כמו PCIe  ולפיתוח מערכות הכוללות זכרונות DDR מהירים. STMicroelectronics, On Semiconductor ו-Infineon הציגו מגוון פתרונות עבור תעשיית הרכב, והדגישו שזהו שוק מרכזי עבורן בשנים הקרובות. אינפיניאון הכריזה על מחוייבות לרכב החשמלי, והציגה מכונית קונספט שפותחה עם פולקסווגן מסוג טרנזיט חשמלית, אשר צפויה להגיע לשוק בשנת 2020.

מכונית העתיד של פולקסווגן: חכמה וחשמלית
מכונית העתיד של פולקסווגן: חכמה וחשמלית

חברת NXP חשפה משפחת פתרונות חדשים המאפשרים פיתוח מהיר של פתרונות בינה מלאכותית ליישומי התעשייה החכמה (Industry 4.0) וה-IoT התעשייתי (IIoT), וחברת אנלוג דיווייסז (ADI) הכריזה בתערוכה על מחוייבות לתעשייה החכמה באמצעות הכרזה על סדרה של מוצרים חדשים המיועדים לפתח פתרונות קישוריות ובקרה עבור קווי ייצור תעשייתיים.

התערוכה העניקה זירת התגוששות למפיצות הגלובליות הגדולות. חברת Digi-Key הקימה ביתן הימורים שמשך מבקרים רבים והציגה את מחסן העתיד שהיא מקימה בארצות הברית, שממנו ייצאו משלוחים לכל העולם. חברת מאוזר חתמה בתערוכה על הסכם עם SamacSys המאפשר לה לספק כלי פיתוח חינמיים למהנדסים.

חברת Avnet הכריזה על שיתוף פעולה עם Octonion, לאספקת קטגורייית מוצרים חדשה בשם Meta-Sensing, אשר תכיל חומרה ותוכנה ותאפשר לפתח ולפרוס במהירות פתרונות IoT הכוללים בינה מלאכותית. גם Arrow Electronics הציגה פתרונות IoT, כולל מגוון רחב של כרטיסי פיתוח ומודולי IoT מוכנים, המאפשרים מעבר ישיר מתכנון לפריסה. חברת Future Electronics הקימה ביתן בגודל של 310 מ"ר והביאה אליו 200 עובדים כדי להיפגש עם לקוחות.

הסינים באים כדי להישאר

הסינים הראו במינכן שהם למדו את סודות השיווק
הסינים הראו במינכן שהם למדו את סודות השיווק

ולסיום, אי-אפשר לסיים בלי להזכיר את סין: מאות חברות סיניות הגיעו לתערוכה והציגו יכולות ייצור כמעט בכל התחומים. באזורים רבים ניתן היה למצוא שטחי תערוכה גדולים המאוכלסים רק על-ידי חברות סיניות, שהתחרו אחת בשנייה על כל לקוח פוטניצאלי, החל מרמת הפתרונות הפלסטיים הפשוטים, מחברים, מעגלים מודפסים ועד לשירותי ייצור, הרכבה ואספקת שבבים. מעמדה החדש של סין כבית המלאכה של העולם ניכר כמעט בכל פינה בתערוכה. זהו אתגר שמקבלי ההחלטות באירופה לא יכולים להתעלם ממנו, אם הם רוצים לשמור על מעמדם הטכנולוגי והמסחרי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: events , חדשות , חדשות חוץ , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה וניהול