וויביט-ננו תפתח זיכרון ReRAM לרשתות נוירוניות

20 נובמבר, 2018

החברה תחל בפרויקט פיתוח עם האקדמיה הטכנולוגית של הודו שמטרתו לבחון את השימוש בטכנולוגיית ה-ReRAM שלה ביישומי בינה מלאכותית, המצריכים עיבוד נתונים בנפח גדול ובקצב מהיר

חברת Weebit Nano מהוד השרון הודיעה על שיתוף פעולה עם המכון הטכנולוגי של הודו (IIDT) שבמסגרתו יבחנו חוקרי המכון את השימוש בטכנולוגיית זיכרון ה-ReRam של וויביט-ננו ביישומי רשתות נוירונים בתחום הבינה מלאכותית.

פרויקט המחקר והפיתוח יתקיים במכון הזיכרון הבלתי-נדיף במוסד הטכנולוגי, אשר מתמחה בפיתוח יישומים מתקדמים של זיכרון בלתי-נדיף (Non-Volatile), ומי שעומד בראשו הוא פרופסור מאנאן סורי, הנחשב לאחד החוקרים המובילים בעולם בתחום הבינה המלאכותית ואף זכה בתואר הממציא המוביל בעולם מתחת לגיל 35 לשנת 2018 של הירחון של אוניברסיטת MIT האמריקנית.

ווביט-ננו, שהוקמה ב-2015, מפתחת זיכרון מסוג חדש, הקרוי ReRAM. ה-ReRAM משלב בין היתרונות של זיכרונות בלתי נדיפים (פלאש) ושל זיכרונות נדיפים (DRAM), כלומר, הוא בלתי נדיף (המידע נשמר גם לאחר שהיישום נכבה), מהיר, ופועל בהספק נמוך. לדברי החברה, אב-הטיפוס שלה מהיר פי 1,000 מזיכרון פלאש ופועל בהספק הנמוך פי 1,000, ומיועד לתת מענה לצרכים העתידיים של תעשיית האלקטרוניקה לזיכרונות מהירים, חסכוניים באנרגיה ובעלי קיבולת גבוהה ליישומים מתחומי ה-IoT, בינה מלאכותית, מרכזי מידע ועוד.

בחודש יולי האחרון כבר הציגה החברה אב-טיפוס של זיכרון ReRAM במערך של 1 מגה-ביט (1Mb), כלומר מיליון תאי זיכרון עובדים על גבי פרוסת סיליקון של 40 ננומטר. דגם ראשוני זה, שמיועד לצאת לשוק להערכת החברה בשנת 2020, יהיה מיועד תחילה לתחום המערכות המשובצות, וזאת מאחר שזיכרונות עבור מערכות משובצות אמורים אמנם להיות מהירים, אך אינם מצריכים שטח אחסון כה גדול ועל כן די גם בשבבי זיכרון של 1 מגה-בייט.

פיתוח שבבי ReRAM במערכים גדולים יותר

עם זאת, המטרה הגדולה של וויביט-ננו היא לפתח בסופו של דבר שבבי זיכרון במערכים גדולים של ג'יגה-בייטים וטרה-בייטים, שיוכלו לתת מענה לכל צרכי שוק ה-DRAM וה-NAND, וזאת בדיוק מטרת המחקר המשותף עם IIDT. רשתות נוירונים מלאכותית מחקות את האופן שבו המוח האנושי מעבד נתונים ומסיק מסקנות ומהוות בסיס ליישומים של בינה מלאכותית.

כדי לבצע משימות של בינה מלאכותית יש צורך בחומרה מתקדמת שתאפשר עיבוד נפח גדול של נתונים בקצב מהיר ובהספק נמוך. בנוסף למעבדים רבי-עוצמה, יישומים של בינה מלאכותית מצריכים זיכרונות גדולים ויעילים. כיום, תחום הבינה המלאכותית מחייב שימוש במרכזי נתונים ייעודיים עבור בינה מלאכותית, אך לדברי וויביט-ננו, טכנולוגיית ה-ReRam שלה יכולה לאפשר ל את ייעול של ארכיטקטורות של רשתות נוירונים ולשלבם בשבבים קטנים וחסכוניים יותר ליישומים בתחום ה-IoT, וכדי לעשות זאת ווביט-ננו תצטרך לפתח דגמי ReRAM בקיבולת גדולה הרבה יותר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , בינה מלאכותית , חברות סטראט-אפ

פורסם בתגיות: ReRam , Weebit Nano