Digi-Key חשפה את אסטרטגיית המחסן החדש

21 נובמבר, 2018

מנהלת Digi-Key בישראל, ליבנת פרץ, סיפרה שהמחסן יאפשר לנהל מחסני מלאי של הלקוחות כדי לחסוך להם עלויות שינוע וטיפול. הוא יכפיל את מספר היצרנים שהיא מפיצה ויפתח בפניה את שוק הפתרונות המשלימים

מפיצת הרכיבים הגלובלית, חברת Digi-Key, חשפה במהלך תערוכת electronica 2018 שהתקיימה בשבוע שעבר במינכן, את המודל העיסקי של המחסן החדש שהיא מקימה בארצות הברית. עבודות הקמת המחסן בעיירה Thief River Falls במינסוטה, ארה"ב, החלו בחודש אפריל השנה. במסגרת הפרוייקט בהיקף של כ-300 מיליון דולר, החברה מקימה מחסן רכיבים אוטומטי לחלוטין בשטח כולל של 2.2 מיליון רגל מרובע, שקיבל את שם הקוד DK21. בימים האחרונים הסתיימו עבודות הקמת המבנה, וכעת החלו עבודות ההקמה של התכולה. המחסן החדש צפוי להתחיל לפעול החל משנת 2021.

לדברי מנהלת סניף Digi-Key בישראל, ליבנת פרץ (בתמונה למעלה), האוטומציה תאפשר לרכז את ההזמנות ולהכין את המשלוחים כמעט ללא טעויות. אלא שבנוסף ליתרונות הברורים של האוטומציה, המחסן החדש מגלם גם מודל עסקי חדש. פרץ: "המטרה שלנו היא לבצע הסכמי קונסולידציה עבור הלקוחות, כדי שהם יוכלו לקבל יותר הזמנות שלהם בפחות משלוחים נפרדים".

הרבה מחסנים קטנים בתוך מחסן גדול

"הדבר יקטין ללקוחות את עלויות השינוע, השחרור מהמכס והטיפול במשלוחים". מאחורי ריכוז ההזמנות מסתתרת הצעה עסקית מעניינת: "אנחנו נקצה ללקוחות מקום במחסן שלנו, ולמעשה הם יוכלו לנהל את מחסני המלאי שלהם אצלנו, ולקבל את ההזמנות ברגע המתאים להם". חברת Digi-Key העריכה שהמחסן החדש יגדיל את מכירותיה בכ-500 מיליון דולר בשנה. מדובר בשיעור משמעותי, שכן בשנת 2017 הסתכמו מכירותיה בכ-2.3 מיליארד דולר.

משרד Digi-Key בישראל הוקם לפני 7 שנים וכולל כיום 20 עובדים הפועלים מפארק התעשיות אפק שליד ראש העין. החברה הגלובלית פועלת מהעיירה Thief River Falls ורוב 3,200 עובדיה הם תושבי העיירה. כיום החברה מספקת כ-8.6 מיליון רכיבים של 750 יצרנים. המחסן החדש אמור לשנות גם את התמונה הזאת. לדברי ליבנת, המחסן יאפשר להכפיל את מספר החברות שהיא מפיצה את רכיביהן, ולהיכנס לתחומים חדשים: "המחסן יאפשר לנו להפיץ גם מצרים משלימים כמו עמדות הלחמה, מוצרים אנטי-סטטיים ואבזרים אחרים הנדרשים לתעשייה. נוכל להתרחב מאספקת רכיבים לאספקת פתרונות עבור תעשיית היצור".

בתערוכת electronica 2018 עצמה, שהסתיימה בשבוע שעבר במינכן, הציבה החברה ביתן ענק שהיה למעשה מתחם של ביתנים. הוא נבנה במתכונת של חוויית קזינו, שבה שיחקו המבקרים במכונות מזל תמורת מתנות, והשתתפו בהגרלת מכונית ספורט מסוג שברולט קאמרו B8 בעלת גג נפתח בשווי של 50,000 אירו. הספקנים שלא האמינו שההגרלה אמיתית התבדו בסוף השבוע, כאשר החברה מסרה אותה בסוף השבוע לסטודנט גרמני מהעיירה רגנסבורג, שהגיע למינכן כדי להתרשם מהמגמות הטכנולוגיות. אגב, הוא החליט לא לקחת את המכונית, והעדיף לקבל שיק בשווי של 50,000 אירו (בתמונה למטה).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות