בריינסוויי בדרך להנפקה בנסד"ק

29 נובמבר, 2018

החברה, שפיתחה קסדה לטיפול בהפרעות מוח, הגישה בקשה ראשונית לרשות לניירות ערך בארצות הברית. ברבעונים האחרונים מציגה החברה עלייה עקבית בהכנסות  

חברת המכשור הרפואי בריינסווי (Brainsway), שפיתחה קסדה לטיפול בלתי פולשני בהפרעות מוח נפוצות, הודיעה הבוקר לבורסה בתל אביב כי היא בוחנת להנפיק את מניותיה בנסד"ק ובכך להפוך לחברה דואלית. החברה כבר הגישה טיוטת תשקיף ראשונית לרשות לניירות ערך בארצות הברית (SEC) וממתין לתשובתה.

בבריינסוויי ציינו כי בהנהלת החברה טרם החליטו על התנאים שבהם תתבצע ההנפקה, אם אכן תאושר ותצא לפועל. הנפקה בנסד"ק תאשפר לחברה לגייס משקיעים נוספים לחברה ולהגדיל את החשיפה לשוק היעד המרכזי של החברה. בריינסוויי נסחרת כיום בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 394 מיליון שקל.

בריינסוויי, שעברה לפני כשנה וחצי למודל עסקי חדש המתבסס על השכרת הקסדות (ולא מכירתן), מציגה ברבעונים האחרנים עלייה עקבית בהכנסותיה. הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2018 הסתכמו ב-4.3 מיליון דולר, עלייה של 42% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017, ועלייה של 15% בהשוואה לרבעון השני של 2018. הרווח הגולמי של החברה צמח ב-44% ל-3.4 מיליון דולר, וגם ההפסד התפעולי ירד ב-26% לעומת הרבעון המקביל ב-2017 ל-941 אלף דולר. ההפסד ירד ב-19% ל-1.5 מיליון דולר.

הרחבת התוויית השימוש בארצות הברית

חברת בריינסוויי מהר חוצבים בירושלים פיתחה קסדה בשם Deep TMS לגירוי חשמלי לטיפול בלתי פולשני בהפרעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות נפוצות דוגמת דיכאון, סכיזופרניה, אפילפסיה, מאניה-דיפרסיה ועוד. בקסדה מותקנים סלילים אלקטרומגנטיים המפעילים זרמים חשמליים המשפיעים על קליפת המוח (Cortex) ומסייעים לטפל בהפרעות.

אחד המפתחות לצמיחה של החברה הוא הרחבת ההתוויות לשימוש במוצר שלה בשווקים השונים. השוק העיקרי של החברה הוא השוק האמריקני. בחודש אוגוסט השנה קיבלה החברה אישור FDA לשיווק הקסדה לטיפול גם בהפרעה טורדנית כפייתית (OCD). לפני כן היתה מאושרת הקסדה לשימוש בארצות הברית לטיפול בדיכאון בלבד, תחום שבו יש לחברה מתחרים. בחברה מקווים כי הרחבת ההתוויה תסייע להגדיל את היקף ההזמנות של החברה בארצות הברית. באירופה מאושרת הקסדה לשימוש בטיפול במגוון תסמונות כדוגמת סכיזופרניה, הפרעה פוסט טראומטית, דיכאון חמור, הפרעה דו קוטבית ועוד.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מכשור רפואי

פורסם בתגיות: בריינסוויי , נסד"ק