"רכב, IoT ו-AI יניעו את תעשיית הסמיקונדקטור בשנים הקרובות"

2 דצמבר, 2018

כך אמר ד"ר צ'י-פון צ'אן, מנכ"ל משותף ונשיא חברת סינופסיס, שביקר באחרונה בישראל. "ישראל תורמת באמצעות טכנולוגיות רכב חדשניות"

[בתמונה: ד"ר צ'י-פון צ'אן עם אהוד לוונשטיין]

טכנולוגיות רכב, אינטרנט של הדברים (IoT) ואינטליגנציה מלאכותית (AI) צפויים להוות חלק מהמנועים המרכזיים של תעשיית הסמיקונדקטורים ב-10 השנים הקרובות, כך סבור ד"ר צ'י-פון צ'אן (Chi-Foon Chan), מנכ"ל משותף ונשיא סינופסיס העולמית, שביקר באחרונה בישראל. לדבריו: "כל שלושת התחומים צפויים להניע את התעשייה מכיוון שסמיקונדקטורים זקוקים להרבה חישוביות, הרבה קישוריות והרבה זיכרון".

צ'י-פון התבטא בנוגע לתעשייה בעת ביקורו בישראל בחודש שעבר, שנערך בליווי אהוד לוונשטיין, מנהל המכירות האזורי של סינופסיס ישראל. כחלק מביקורו ניהל צ'י-פון פגישות עם סטארט אפים ישראליים ונפגש לארוחת ערב עם 11 מנהלים מ-9 סטארט אפים מקומיים.

חשמול הרכב מגדיל את כמות הסמיקונדוקטורים במכונית

צ'י-פון פירט בנוגע לשלושה תחומי הטכנולוגיה החיוניים לסינופסיס ולצמיחת תעשיות הסמיקונדקטורים ומערכות האלקטרוניקה, והסביר: "IoT משגשג בכל דבר שקשור למכשירי קצה ממוחשבים. אם בעבר ראינו מוצרי IoT פשוטים כמו מפתחות עם שבב, בקרוב נראה מוצרים מורכבים בהרבה. כמו כן, מגזר הרכב מניע את הביקוש למוצרי סינופסיס. לדוגמא, מכוניות אוטונומיות זקוקות לסמיקונדקטורים. מה שפחות ידוע הוא העובדה שחישמול של מכוניות דורש כמות גדולה של סמיקונדקטורים כמו מיקרו-בקרים ורכיבים אחרים שמאפשרים קישוריות חזקה יותר, וחישמול רכב דורש גם תוכנה בהיקפים משמעותיים. אנו עדים להתפתחויות בכלי רכב חשמליים של חברות כמו טסלהוחברות אחרות בסין ובאירופה. כל שרשרת הערך בתעשיית הרכב משתנה."

התרומה הישראלית לתחום אבטחת היישומים בסינופסיס

צ'י-פון ציין גם את מקומה של החדשנות הישראלית בתחום זה. "ישראל תורמת גם היא באמצעות טכנולוגיית רכב חדשנית, שמהווה הישג מדהים, מכיוון שבאופן מסורתי לישראל לא היתה נוכחות חזקה בתחום הרכב; עם זאת, ישראל והחברות הישראליות קשובות למתרחש בשוק העולמי".

בהתייחס לתעשיית אבטחת הסייבר בישראל, אמר צ'י-פון: "ישראל היא שחקנית חזקה מאוד וקבוצת ה-Software Integrity Group בסינופסיס יכולה לקדם  עוד יותר את טכנולוגיות אבטחת המידע באזור". כלי ה-Seeker לבדיקות אינטראקטיביות של אבטחת יישומים היה טכנולוגיה של יזמים ישראלים שסינופסיס רכשה, והוא מאפשר ללקוחות ליצור יישומי תוכנה באיכות גבוהה בהרבה".

חישוביות, קישוריות וזיכרון

בדומה לרכב, תחום הבינה המלאכותית גם כן מזין את הצורך בשבבים עוצמתיים יותר. "בנוגע ל-AI, לא מדובר בתחום חדש, אבל ראינו לאחרונה צמיחה משמעותית בחברות שפונות לתחום זה ונכנסות אליו. ב-5-10 השנים האחרונות השגנו הבנה ומימוש טובים יותר של deep learning, וגם היינו עדים ליצירה של יישומים חדשניים ביותר בתחומים דוגמת זיהוי פנים", ציין צ'י-פון. "בלב ה-AI, אנו רואים ביקוש רב לחישוביות, קישוריות וזיכרון, וכשבוחנים פתרונות טכנולוגיים ב-AI רואים שבבסיס קיים צורך גדול בסמיקונדקטורים".

בהתייחס לשאלות ולדאגות העמוקות יותר לגבי האופן שבו ייעשה שימוש בטכנולוגיית AI, העיר צ'י-פון: "בכל טכנולוגיה יש להשתמש באופן נאות בכדי להניע קדימה את האנושות ואת הפרודוקטיביות. כשאנחנו חושבים על AI, אנו מבחינים בשני מאפיינים. האחד הוא שה-AI מניע חדשנות בכל התחומים, והשני הוא שהוא דורש את המעורבות של דיסציפלינות אקדמיות רבות – החל ממתמטיקה, כימיה ומחשוב ועד לנושאים של חוק, אתיקה ומדעי החברה. כשמדברים על שימוש נאות ב-AI, אנשים מודאגים כיצד האינטליגנציה המלאכותית תקבל החלטות ומה יהיו התוצאות של ההחלטות האלה. בכדי לתת מענה לדאגה זו, אנחנו זקוקים לדיון מקיף יותר שכולל נציגים של דיסציפלינות רבות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , IOT , בינה מלאכותית , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: אהוד לוונשטיין , סינופסיס , צ'י-פון צ'אן