הבינה המלאכותית הופכת להיות נדבך מרכזי בהייטק הישראלי

4 דצמבר, 2018

יותר מ-1,200 חברות בתחום הבינה המלאכותית הוקמו בישראל מאז 2010. בשנים האחרונות עולם הבינה המלאכותית בישראל עובר מטכנולוגיות של ראייה ממוחשבת לטכנולוגיות של ביג-דאטה ומדעי הנתונים

בינה מלאכותית (AI) היא אחד התחומים הצומחים ביותר בהיי-טק הישראלי בשנים האחרונות. לפי דו"ח שפרסם מרכז המחקר IVC, מאז 2010 הוקמו בישראל יותר מ-1,200 חברות בתחום הבינה המלאכותית, כאשר מתוכן 79% מהחברות עדיין פעילות כיום, 6% מהחברות נרכשו על ידי חברות אחרות וכ-15% הפסיקו את פעילותן. עוד עולה מהדו"ח כי מאז 2013 חלה עלייה ניכרת בהיקף ההון שגייסו חברות הבינה המלאכותית, וכי במחצית הראשונה של 2018 היקף האקזיטים בתחום היה גבוה מהיקף האקזיטים בשנת 2017 כולה.

הנתונים של IVC מגלים כי עד שנת 2013 מרבית החברות הישראליות בתחום הבינה המלאכותית עסקו בפיתוח טכנולוגיות של ראייה ממוחשבת. ואולם, מאז 2012 החלו לעלות ולצבור תאוצה טכנולוגיות חדשות כמו ביג-דאטה ומדעי הנתונים (כריית מידע, הסקות סטטיסטיות ומודלים של חיזוי), אשר מהוות בשנים האחרונות נדבך מרכזי בעולם הבינה המלאכותית בישראל.

הדו"ח של IVC מצביע על המגמות השלטות בחמש השנים האחרונות. מאז 2014 נרשמת עלייה בחלקן היחסי של חברות הבינה המלאכותית העוסקות בתחומים כגון מדעי החיים, צ'אט-בוטים (Chatbots), רובוטיקה וכלי עזר, ואילו מקומן של חברות בתחום הראייה הממוחשבת, מערכות המלצה, וניתוח טקסט, נמצא בירידה.

על פי הפילוח של IVC, כ-43% מכלל חברות הבינה המלאכותית בישראל עוסקות בתחום מדעי החיים והאנליטיקה, ומדובר למעשה בקטגוריה הגדולה ביותר בתמהיל החברות. התחום השני בגודלו הינו ראייה ממוחשבת, שעיקרו פיתוח שיטות לאיסוף, עיבוד וניתוח של מידע ויזאולי דיגיטלי. אחד היישומים הבולטים של טכנולוגיות אלה הוא מערכות חישה לרכב ולנהיגה אוטונומית, והחברה הבולטת היא כמובן מובילאיי, שנמכרה בשנה שעברה לאינטל תמורת 15.4 מיליארד דולר.

הקבוצה השלישית, המהווה כ-11% מכלל החברות, עוסקת בתחומי הצ'ט-בוטים, רובוטיקה ומערכות סיוע, כלומר טכנולוגיות ממוחשבות אשר מנסות לחקות או לדמות אינטראקציה או תנועה אנושיים. החברה הגדולה ביותר בתחום זה היא למונייד (Lemonade), אשר גייסה כ-180 מיליון דולר.

יתר הקטגוריות הבולטות הינן זיהוי ואנליטיקה (10%), ניתוח טקסט והקשר (8%) ומערכות המלצה (5%).

 

 

 

 

 

Share via Whatsapp+

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , חברות סטראט-אפ , מחקרים ונתוני שוק

פורסם בתגיות: IVC , בינה מלאכותית