סיוה זכתה בשני הסכמי Bluetooth משמעותיים

6 דצמבר, 2018

תספק טכנולוגיית בלוטות' לשבבי הדור החדש של סונובה השווייצרית ותטמיע טכנולוגיה בשבבי Atmosic האמריקאית, לתקשורת בלוטות' עבור שבבים לאבזרי IoT שניתן להשתמש בהם לאורך זמן בלא צורך בהחלפת הסוללה

יצרנית השבבים האמריקאית Atmosic Technologies תשתמש בטכנולוגיית Bluetooth מהדור החמישי של חברת CEVA מהרצליה, עבור סדרות השבבים החדשות שלה, M2 ו-M3, אשר יוכרזו בתערוכת CES הקרובה שתתקיים בינואר בלאס-וגאס. חברת הסטארט-אפ האמריקאית גייסה 21 מיליון דולר ומתמקדת בפיתוח שבבי תקשורת חסכוניים מאוד באנרגיה, עבור מוצרי IoT שיוכלו לפעול בלא להחליף את הסוללה. כדי להשיג זאת היא מפתחת טכנולוגיות קציר אנרגיה (Energy Harvesting) המאפשרים להטעין את הסוללות עם חשיפה לאור, לחום ולמגע.

אלא שטכנולוגיות קציר האנרגיה הן עדיין מאוד לא יעילות לכן החברה פיתחה מחדש את מעגלי ה-RF, ולטענתה הצליחה להפחית את צריכת האנרגיה שלהם תוך כדי עמידה בתקני בלוטות' 5. בנוסף, החברה פיתחה מודול תקשורת דו-שלבי. המערכת כוללת שתי ייחדות אלחוטיות. הראשונה נמצאת במצב שינה עמוק וכמעט לא צורכת אנרגיה. המערכת השנייה הנמצאת ברמת הקשבה נמוכה מאוד, הצורכת מעט מאוד אנרגיה. כאשר המערכת המאזינה מגלה תקשורת, או כאשר יש צורך לשלוח מידע מהאבזר, המערכת המאזינה מעירה את המערכת הראשית, מבצעת את התקשורת, ומכבה אותה מחדש.

להערכת החברה, המקמ"ש שלה חסכוני פי 5-10 מהמקמ"ש החסכוני ביותר בתעשייה כיום, כאשר מגנון ההתעוררות שלה מקטין את צריכת ההספק של הרכיב פי 10-100. הרכיבים ייצאו לשוק במחצית השנייה של 2019 במארזי QFN ו-DRQFN. ארז בחברת סיוה מקווים שנצחון התכנון הזה יביא הזמנות רבות בטווח הרחוק. מנהל חטיבת הקישוריות של סיוה, אביב מלינוביץ': "הפוטנציאל של מוצרי בלוטות' עם סוללה שאינה נגמרת הוא עצום. אנחנו מצפים לראות את השבבים החדשים של Atmosic משולבים במגוון רחב של מוצרים חדשניים".

מדובר בזכיית הבולטות' השנייה של סיוה בימים האחרונהים. לפני קצת יותר משבוע היא דיווחה שטכנולוגיית הבלוטות שלה שולבה בשבב SWORD 3.0 החדש של יצרנית מכשירי השמיעה השווייצרית סונובה (Sonova Holding AG), הנחשבת לאחת מיצרניות מכשירי ואביזרי השמיעה המובילות בעולם. סונובה מעסיקה יותר מ-14,000 עובדים.

שבב SWORD 3.0 תומך בהזרמה ישירה של אודיו דו-אוזני (binaural) בין מכשירי שמיעה לסמארטפונים, ומספק קישוריות למזרימי מדיה אחרים, המאפשרת להתאים את מכשירי השמיעה לאיכות השמע של שיחות הטלפון. הטכנולוגיה של סיוה מבוססת על טכנולוגיה של RivieraWaves, שאותה היא רכשה בשנת 2014.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני

פורסם בתגיות: Bluetooth , CEVA