RH תשקיע בפורסייט ותייצר את חיישני הרכב שלה

17 דצמבר, 2018

שיתוף פעולה אסטרטגי בין RH ופורסייט: RH תשקיע 3.7 מיליון שקל בחברה, ותהיה אחראית על הכנת טכנולוגיית הראייה התלת מימדית לייצור, ותקבל התחייבות להזמנות ייצור. מניית פורסייט זינקה ב-8%

בתמונה למעלה: קו SMT במפעל של חברת RH בנצרת

קבלנית הייצור מנצרת, RH Technologies, מבצעת השקעה בחברת פורסייט מנס ציונה, ומקבלת לידיה אחריות לפיתוח ולייצור של מערכות הראייה לרכב מתוצרת פורסייט. היום הודיעה פורסייט (Foresight Autonomous Holdings) שהיא חתמה על הסכם פיתוח והשקעה לא מחייב עם חברת RH אלקטרוניקה בע"מ, שלפיו היא תשכור את שירותי הייצור של RH ,באופן ישיר ו/או באמצעות הקבלן המאושר שלה, Tonson Labs מאור יהודה, טונסון לאבס, לפרויקט רב-שלבי של פיתוח פתרונות FPGA ו-ASIC עבור מערכת הראייה הממוחשבת בעלת ארבע המצלמות של פורסייט, QuadSight.

במקביל, תשקיע RH סכום של 3.7 מיליון שקל בחברת פורסייט תמורת 1% ממניותיה. ההשקעה תתבצע לפי מחיר של 3 שקל מניה, המייצג פרמיה של 89% בהשוואה למחיר השוק. בעקבות ההודעה ע העסקה, זינקה מניית פורסייט בנסד"ק בכ-8%, וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של 57.6 מיליון דולר. מדובר בהסכם אסטרטגי המספק לפורסייט שירותי פיתוח, הבאה לייצור וייצור סדרתי, ומעניק ל-RH חוזה ייצור ארוך טווח בשוק בעל סיכויי צמיחה גבוהים מאוד.

יעקב רוזנברג: "RH נכנסת לתחום הרכב"

בשלב הראשון יפתחו RH וטונסון פלטפורמת הדגמה המבוססת על כרטיס ורכיב FPGA. לאחר ביצוע בדיקות הקבלה של הפלטפורמה, הם אמורים להעביר את הפיתוח לרכיב ASIC שעליו תתבסס מערכת חיישני QuadSight. ההסכם המחייב הסופי צפוי להיחתם בתוך כחודשיים, שבמסגרתו ייקבעו התנאים המסחריים וכמויות הייצור המינימליות שיתבצעו ב-RH. בנוסף, אחראית RH על הקמת תשתית ייצור המוני ובתמורה היא גם תקבל  "זכות סירוב ראשון" לייצור של מערכות QuadSight.

"שיתוף הפעולה האסטרטגי עם RH מאפשר לנו להשיג אבני דרך טכנולוגיות עתידיות חשובות", אמר מנכ"ל פורסייט, חיים סיבוני. "ההשקעה המיועדת של RH בפרמיה מעל מחיר השוק מבטאת הבעת אמון בטכנולוגיה של פורסייט. יכולות ההנדסה, הפיתוח והייצור של RH הן בעלות ערך רב עבור פורסייט, מה שהופך את RH לשותף אידיאלי למפת הדרכים העתידית שלנו." יו"ר מועצת המנהלים של RH ,יעקב רוזנברג, אמר ששיתוף פעולה עם פורסייט מאפשרת לחברה להיכנס אל שוק הרכב. "ההסכם צפוי לתת ל-RH זכויות בלעדיות על קווי ייצור חדשים אשר לבטח יתרמו לצמיחת החברה".

שתי מצלמות IR ושתי מצלמות אור-נראה

המידע המגיע מראבע מצלמות שונות מותך בטכנולוגיית QuadSight לתמונת תלת-מימד אחת
המידע המגיע מראבע מצלמות שונות מותך בטכנולוגיית QuadSight לתמונת תלת-מימד אחת

מערכת QuadSight היא הדור השני של פלטפורמת הראייה הממוחשבת לרכב של פורסייט. היא מבוססת על שימוש בארבע מצמלות המוצבות לרוחב הרכב: שתי מצלמות אינפרא-אדום (IR) ושתי מצלמות אור נראה, המספקות יכולת ראייה תלת-מימדית המחקה את אופן הראייה של העין האנושית. המערכת משתמשת באלגוריתם המתיך את המידע הנקלט באמצעות ארבע המצלמות, לכדי תמונה תלת-מימדית דינמית של הסביבה החיצונית. אבות-טיפוס של המערכת נמכרו לשלושה לקוחות: שני יצרניות רכב אירופיות, שמתכוונות לשלב אותה במשאיות, וליצרן כלי-רכב חשמליים בסין.

חברת טונסון-לאבס היא לשכת פיתוח הפועלת מאור יהודה ומנוהלת על-ידי שלמה הלל. היא מבצעת פרוייקטי פיתוח והבאה לייצור של מוצרי אלקטרוניקה בתחומי המכשור הרפואי, התקשורת, אקוסטיקה, ראייה ממוחשבת ועוד. בין השאר היא פיתחה את מערכות טעינת החשמל של חברת בטר פלייס וסדרה ארוכה של מערכות רפואיות דוגמת מערכות חוזי ובקרה לאנדוסקופים, מערכות הנחיית צנתרים, מערכות אולטראסאונד סורקות ועוד.

חברת RH מספקת שירותי קבלנות משנה בייצור מערכות אלקטרוניות. בסיס פעילות החברה הוא בנצרת עלית שבה היא מעסיקה כ-700 עובדים, ולחברה מפעלים בארה"ב, אירופה וסין. לחברה 13 קווי SMT בעלי קיבולת כוללת של 100 מיליון השמות בחודש. היא פעילה בתחום הדפוס הדיגיטלי, מערכות לתעשיית השבבים, מערכות רפואיות, תקשורת, ומערכות צבאיות. המהלך של RH משתלב עם מגמה מתרחבת בשוק שירותי קבלנות המשנה (EMS), שבו החברות מבצעות שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות סטארט-אפ ונכנסות לפרוייקטים כבר בשלבי הפיתוח הראשונים, כדי להבטיח לעצמן גישה אל שווקים חדשים, וחוזי ייצור עתידיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: RH , ייצור , פורסייט