אוטופיה יוצאת מהשלב החשאי עם גיוס של 3 מיליון דולר

21 דצמבר, 2018

הביאה טכנולוגיה צבאית למערכת ניהוג מרחוק של כלי-רכב חכמים, לפי התפישה שהאדם צריך לסייע לרכב בקבלת ההחלטות, והרכב צריך לסייע לנהג האנושי בביצוע שלהן

חברת Ottopia מתל-אביב שפעלה עד כה תחת מעטה כבד של חשאיות, הכריזה על גיוס סיד של 3 מיליון דולר בהובלת קרן MizMaa Ventures ובהשתתפות NextGear, Plug and Play ו-Glory Ventures. החברה הוקמה לפני מספר חודשים על-ידי המנכ"ל עמית רוזנצוויג והטכנולוג הראשי לאון אלטרס, ופיתחה פלטפורמה לשליטה מרחוק על כלי-רכב אוטונומיים (Teleoperation).

הטכנולוגיה מאפשרת לנהג אנושי לנהל את הרכב אוטונומי במקרים המעטים שבהם הרכב לא יכול להתנהל באופן עצמוני בטכנולוגיות המשמשות כיום בכלי-רכב אוטונומיים. אומנם יש כיום פלטפורמות Teleoperation בסיסיות, המספקות תמיכה באמצעות נהג מרוחק, אולם להערכת החברה הן לא מספקות מענה לבעיית טעויות האנוש במצבים המוגדרים כמסוכנים, כגון עקיפת עבודות בכביש או נהיגה בסביבה הומה בבני-אדם.

מייסדי אוטופיה: לאון אלטרס (מימין) ועמית רוזנצוויג
מייסדי אוטופיה: לאון אלטרס (מימין) ועמית רוזנצוויג

הפלטפורמה של Ottopia מאפשרת לנהג המרוחק ליהנות מהבינה המלאכותית הקיימת ברכב באופן שבו שיתוף הפעולה ביניהם מאפשר לקבל את "הטוב שבשני העולמות". בעת ההתערבות, הנהג המרוחק עוזר לרכב האוטונומי לקבל החלטה, בעוד שהרכב האוטונומי מוציא לפועל את ההחלטה שהוגדרה, באמצעות החיישנים ומערכות הבטיחות המתקדמות של הרכב. תפישת העולם של המערכת היא שהאדם צריך לסייע לרכב לקבל החלטות, והרכב צריך לסייע לנהג האנושי לבצע אותן.

שני המייסדים מביאים לחברה ידע בטכנולוגיות צבאיות מתקדמות. לאון הקים את ענף הרובוטיקה וכלי-הרכב האוטונומיים בצה"ל, והיה אחראי קרוב ל-10 שנים על מגוון מערכות אוטונומיות ופלטפורמות Teleoperation אשר השתתפו במשימות מבצעיות. הוא יצטרף לחברה באופן רשמי בחודש פברואר 2019. עמית שימש כראש קבוצת מוצר במיקרוסופט ישראל וכן סמנכ״ל מוצרים בחברה המפתחת פתרונות שידור וידאו אלחוטי. לפני-כן הוא פיקד על מדור מחקר ופיתוח של פתרונות סייבר ביחידה 8200.

אוטופיה מתכננת להשתמש בכספי הגיוס להרחבת צוות הפיתוח בתל-אביב, ולקידום שיתופי פעולה עם חברות רכב. ״הפלטפורמה שלנו מספקת מענה לאתגרים הקשים ביותר ב-Teleoperation, כגון חיבוריות, בטיחות וחסינות מפני מתקפות סייבר״, אמר המנכ״ל עמית רוזנצוויג. ״קיבלנו תגובות מצויינות מחברות משמעותיות המאפשרות לנו לבנות את המוצר המתאים ביותר ללקוחות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , השקעות והון סיכון , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: רכב אוטונומי