פארא-סוניק נערכת לייצור המוני בחודשים הקרובים

3 ינואר, 2019

החברה, שפיתחה מכשיר להשמדת כינים בגלי אולטרה-סאונד, מתכוונת להשיק את המוצר בישראל עוד השנה. מנכ"ל החברה: "מפיצים רבים ברחבי העולם מעוניינים במוצר שלנו"

חברת פאראסוניק (Para-Sonic) מתל אביב, שפיתחה מכשיר ביתי להשמדת כינים באמצעות גלי אולטרה-סאונד, נערכת לקראת תחילת ייצור המוני של המוצר שלה כבר בחודשים הקרובים. ל-TechTime נודע כי החברה, שהוקמה לפני כארבע שנים, השלימה את פיתוח המוצר ומנהלת בימים אלה מגעים עם שני מפעלים בישראל לצורך ייצור המוצר, ומתכוונת לבצע השקה רכה של המוצר תחילה בישראל, בהיקף של כמה אלפי יחידות, ברבעון השלישי של השנה.

במקביל, החברה מצויה כעת במגעים מתקדמים עם שתי מפיצים גדולים בארצות הברית ובברזיל. בשיחה עם TechTime סיפר מנכ"ל החברה עומרי עופר על ההתעניינות הגדולה למוצר ברחבי העולם. "לפני כחודש הצגנו את המוצר שלנו בכנס Medica בדיסלדורף, גרמניה, וזכינו להתעניינות מאוד גדולה מצד הרבה מאוד מפיצים ברחבי העולם, שמעוניינים לשווק את המוצר שלנו בטריטוריה שלהם. אנחנו מתכוונים נעבוד עם מפיצים תוך מתן בלעדיות בכל מדינה. לאחר ההשקה בישראל, אנחנו מעוניינים להתחיל בפעילות במדינות מפתח באירופה כגון גרמניה, אנגליה, איטליה וספרד, וגם במזרח אירופה. לאחר מכן נתחיל בכניסה מדורגת לשוק האמריקני, שבו יש מספר ערוצי הפצה: קליניקות לטיפול בכינים, אונליין, ורשתות פארם וקמעונאות."

טיפול בכינים ללא כימיקלים

חברת פארא-סוניק פיתחה מכשיר ראשון מסוגו בעולם העושה שימוש בגלי אולטרה-סאונד להשמדת כינים וביצי כינים מקרקפת הילד, ללא שימוש בתכשירים המבוססים על כימיקלים מזיקים. מדובר במכשיר דמוי מכונת תספורת המיועד לשימוש ביתי, אשר קוטל את הכינים והביצים שלהן בו-זמנית ובתוך דקות ספורות, בפעולת סירוק פשוטה.

המכשיר, הקרוי Carely, כולל בקצהו מערך של מקורות הפולטים קרינת אולטרה-סאונד בתדר שאינו מזיק לבני אדם אך הורס את הרקמות הפנימיות של הטפיל וגורם למותו המיידי. הפטנט שעליו מבוסס המכשיר פותח על ידי מייסדת החברה מור כהן.

המכשיר כבר זכה לאישורי CE באירופה ו-FDA בארצות הברית. שוק התכשירים לטיפול בכינים, הכולל תכשירי שמפו, תרופות, מסרקים ועוד, מגלגל כ-1.8 מיליארד דולר בשנה בעולם. עם זאת, התכשירים הקיימים בשוק מתבססים ברובם על חומרים כימים ויעילותם היא פעמים רבות חלקית בלבד. כמו כן, הטיפול עצמו לרוב אינו אהוד במיוחד בקרב הילדים, ובפארא-סוניק מקווים שהמוצר שלהם, שכאמור אינו עושה שימוש בכימיקליים, יעיל מאוד ואינו כרוך בסירוק אגרסיבי של הקרקפת, יהווה חלופה לטיפולים הקיימים. המחיר הראשוני לצרכן של Carely צפוי לנוע בין 100-120 דולר, כאשר המכשיר כולל מיכל חד-פעמי, שבו נאספות הכינים המתות, בעלות של כ-2.5 דולר לטיפול.

אב-הטיפוס הראשוני של המוצר היה מעוצב בתחילה בצורת מסרק מעוגל, אך בשנה האחרונה שינתה החברה לגמרי את עיצוב המוצר לצורתו הנוכחית המזכירה מכונת תספורת ביתית. "כשהגעתי לחברה, העיצוב של המוצר היה, לטעמי, טכנולוגי מדי. צבעו היה אדום והוא הזכיר במראהו המעוגל את ה-iRobot. והפילוסופיה שלי היתה לקחת את המוצר חזרה לתחום המוכר, מתוך הנחה שאמהות ירגישו יותר בנוח להשתמש בדבר מוכר. עיצוב הדגם הנוכחי התבסס בין היתר על קבוצות מיקוד."

חממה טכנולוגית יהודית-ערבית

פארא-סוניק הוקמה ב-2014 על ידי קרן 3NGT מהעיר נצרת, אשר בבעלותה חממה טכנולוגית יהודית-ערבית בתחום מדעי החיים. החברה גייסה עד כה כ-2.5 מיליון דולר ו ומבצעת בימים אלה סבב גיוס נוסף בהיקף של כ-2 מיליון דולר.

המנכ"ל עומרי עופר

עומרי עופר נכנס לתפקיד מנכ"ל החברה לפני כשבעה חודשים, לאחר שהחליף את דוד תבור. עופר הגיע לפארא-סוניק לאחר ששימש במשך כ-16 שנה כמנכ"ל חברת כמיפל, המתמחה בהפצה ושיווק של מוצרי פארמה ובריאות בישראל.

מה הביא אותך לפארא-סוניק?

"מתוקף תפקידי הקודם, אני מצוי מאוד בעולם מוצרי בריאות ומכיר את השחקנים בשוק הישראלי. כשעזבתי את כמיפל גיליתי עניין בתחום מוצרי הבריאות הביתיים, והגעתי לחממת 3NGT, שתחתיה פועלות כ-22 חברות. מנהל 3NGT, זהר גנדלר, הציע לי להצטרף לפארא-סוניק, כי זו החברה שהיתה הכי קרובה ליציאה לשוק, וההתמחות שלי היא בשיווק והפצה ואני מכיר את השחקניות בשוק ואת קהל היעד. הרעיון לקחת חברת סטארט-אפ קטנה ולהוביל ממש את תהליך הלידה שלה, מה שפחות אפשרי בחברות גדולות, קסם לי ורציתי להיות חלק מזה."

מעניין לציין כי הטכנולוגיה של החברה ישימה להדברת טפילים נוספים כגון פשפשים ובקרציות, מה שעשוי לפתוח לחברה בעתיד שווקים נוספים. עם זאת, עבור כל טפיל יש למצוא ולהתאים את התדר הספציפי שיגרום לקטילתו, ולחברה יש כרגע פטנט לטיפול בכינים בלבד. בחברה מתמקדים כרגע בשוק הטיפול בכינים, אך בעתיד מתכוונים לממש את הפוטנציאל של הטכנולוגיה לתחומים אחרים.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , ייצור וקבלנות משנה , מכשור רפואי , ריאיונות

פורסם בתגיות: NGT3 , עומרי עופר , פארא-סוניק