החשד כנגד אירונאוטיקס: שימוש במידע פנים

8 ינואר, 2019

יצרנית המל"טים דיווחה הבוקר לבורסה כי החקירה שמתנהלת כנגדה על ידי הרשות לניירות ערך עוסקת בחשד לשימוש במידע פנים. בתוך כך, איש העסקים פרנקל העלה את אחזקותיו בחברה לכ-20%

בשבוע שעבר, לצד הספקולציות הרבות סביב רכישה אפשרית של החברה, דיווחה יצרנית המל"טים אירונאוטיקס (Aeronautics) כי חוקרי הרשות לניירות ערך פשטו על משרדי החברה במסגרת חקירה שנפתחה כנגד בכירים בחברה.

על פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום, אך היום, לבקשת החברה הוסר חלקית איסור הפרסום, ובדיווח הבוקר לבורסה, מסרה אירונאוטיקס כי חקירת הרשות לניירות ערך נוגעת לחשד לשימוש במידע פנים וכי במסגרתה נחקרו נושאי משרה בחברה וכן מעורבים נוספים. במסגרת הפשיטה של חוקרי הרשות, שהתרחשה ב-31 בדצמבר, נתפסו חומרי מחשב, מסמכים וכן מספר בעלי תפקידים בחברה עוכבו לחקירה.

אין זו הפרשה הפלילית היחידה שבה מסובכת כעת החברה. בנובמבר 2017 נפתחה כנגד החברה חקירה על-ידי יחידת להב 433 ומשרד הביטחון, בחשד להפרת נהלים בעסקה למכירת מל"ט ללקוח מהותי, ככל הנראה באזרבייג'ן. בעקבות החקירה אף הגביל משרד הביטחון את רישיון הייצוא של אירונאוטיקס באופן חלקי.

בתוך כך, איש העסקים אהרון פרנקל ממשיך להגדיל את החזקתיו בחברה. פרנקל, שרכש בשבועיים האחרונים במספר עסקאות כ-17.35%, רכש בימים האחרונים נתח נוסף של כ-3% לערך והוא כעת מחזיק ביותר מ-20% מהמניות, מה שהופך אותו לבעל המניות הגדול ביותר בחברה.

על פי ההערכות, פרנקל אינו מעוניין להפוך לבעל השליטה אלא מדובר מבחינתו בהשקעה פיננסית. ההימור שלו מתבצע על רקע המגעים שמנהלת אירונאוטיקס בימים אלה עם התעשייה האווירית על מכירת חלקה של אירונאוטיקס בחברת האלקטרו-אופטיקה קונטרופ מהוד השרון, הנמצאת בבעלות שווה שלה ושל רפאל.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות