Brose הגרמנית ו-Vayyar יפתחו דלתות ומושבים חכמים לרכב

18 ינואר, 2019

ברוס היא יצרנית מובילה בעולם בתחום המערכות למושבי, דלתות וחלונות רכב. זהו שיתוף הפעולה השני של וואייר בחודשים האחרונים בתחום הרכב החכם

חברת וואייר (Vayyar) מיהוד סימנה את תחום הרכב החכם כשוק יעד אסטרטגי עבור חיישן המכ"ם התלת-מימדי שפיתחה, ובפרט  יישומים הקשורים לחוויית הנהיגה בתוך המכונית. כעת, מודיעה החברה על שיתוף פעולה נוסף עם שחקנית מרכזית בתחום, חברת Brose הגרמנית, שנחשבת לאחת הספקיות המובילות בעולם הרכב של מערכות למושב, דלתות וחלונות של מכוניות.

החברה הגרמנית, שהכנסותיה ב-2016 עמדו על 6.1 מיליארד אירו, מספקת רכיבים ומערכות לכ-60 יצרניות רכב ברחבי העולם, ולהערכתה אחת מכל שתי מכונית חדשות היוצאות כיום לשוק כוללת מערכת מתוצרתה.

בעידן התחבורה האוטונומי העתידי, שבו הנהיגה תתבצע באופן אוטומטי לחלוטין עד כי לא יהיה צורך בהגה, עיצוב החלל הפנימי של המכונית צפוי לשנות את פניו לחלוטין ולהתמקד בחוויה האישית של הנוסעים. את מערכות הנהיגה המוכרות יחליפו מערכות שיאפשרו לנוסע לנצל את זמן הנסיעה לעבודה, בידור או התרגעות. בחזון הטכנולוגי הזה לחיישנים מתקדמים שיידעו לעקוב ולנטר את המתרחש בתוך המכונית יש תפקיד מרכזי, וכאן נכנסת לתמונה וואייר הישראלית.

וואייר פיתחה חיישנים מבוססי גלי רדיו (RF) המאפשרים למפות באופן תלת מימד את הסביבה ללא שימוש במצלמה. לטכנולוגיה של החברה עשויים להיות יישומים אפשריים רבים בתחומי הבית החכם, הרכב, הקמעונאות, הביטחון, הרפואה, הצרכנות ועוד. ההסכם עם פאורסיה הוא שיתוף הפעולה הראשון של החברה בתחום הרכב.

בתחום הרכב, תפקידם של החיישנים של וואייר הוא לנטר את הפעילות בתוך חלל המכונית במטרה לספק אינפורמציה מקיפה שתאפשר למערכות החכמות להתאים עצמן למצב והתנהגות הנוסעים. כך למשל, טכנולוגיית הזיהוי התלת-מימדית של החיישנים של וואייר יכולה לשמש כדי למנות את מספר נוסעים ברכב, לנטר פרמטרים גופניים שונים כגון נשימות ותנועות, לזהות מצבים של הירדמות או עירות, למנוע שכחת ילדים ברכב ואפילו לאבחן את מצבם של הנוסעים לאחר תאונת דרכים.

במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות, Brose תעשה שימוש בחיישנים של וואייר כדי לפתח מערכות חכמות לרכב, כגון דלתות שנפתחות באופן אוטומטי תוך זיהוי מכשולים מחוץ לרכב, מערכות הגנה מפני גנבי רכב, או מושבים שמתכווננים בהתאם למצבו של הנוסע, ושליטה באמצעות מחוות גוף. לדברי Brose, השימוש בחיישנים חכמים וקומפקטיים היודעים לנטר סימנים חיוניים ותנוחות גוף, יכול לבטל את הצורך במערכות מכניות גדולות, מסורבלות ויקרות יותר. ההטמעה של חיישנים בתוך מערכות הרכב יאפשר לנו להציע ללקוחות פונקציות חדשות שיעצימו באופן משמעותי את חוויית הנוסע, בעיקר בכל הנוגע לדלתות צידיות וחלל פנימי גמיש," כך אמור סנדרו שרליבה, סגן נשיא ב-Brose.

זהו שיתוף הפעולה השני בתחום הרכב שעליו מודיעה וואייר לאחרונה. באוקטובר הכריזה החברה על שיתוף פעולה עם יצרנית המערכות לרכב הצרפתית פאורסיה (Faurecia), שבמסגרתו תשלב פאורסיה את החיישנים של וואייר בתא הנהג העתידי שפיתחה החברה הצרפתית אשר מותאם לחוויית הנסיעה במכונית האוטונומית.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: Brose , Vayyar