בית החולים באנטוורפן יאמץ את פלטפורמת האבחון של איידוק

21 ינואר, 2019

פלטפורמת הבינה המלאכותית של החברה תזהה בזמן אמת מצבים מסכני חיים כמו שבר בעמוד השדרה או דימום תוך גולגולתי – ותתריע מיידית בפני צוות הרדיולוגים של בית החולים

חברת המדי-טק איידוק (Aidoc) מתל אביב הודיעה כי בית החולים האוניברסיטאי באנטוורפן, בלגיה, רכש את פלטפורמת הבינה המלאכותית של החברה לפענוח אוטומטי של צילומי דימות. המערכת תשמש את בית החולים לצורך זיהוי מהיר של מצבים מסכני חיים מתוך צילומי CT, כגון שבר בעמוד השדרה או דימום תוך-גולגולתי, ותתריע מיידית בפני צוות הרדיולוגים של בית החולים. בכך המערכת תסייע לייעל את טיפול החירום בחולים המגיעים לבית החולים. בית החולים באנטוורפן הוא המוסד הרפואי האירופי הראשון שמאמץ את הפלטפורמה של איידוק.

בבית החולים האוניברסיטאי באנטוורפן מתבצעים מדי שנה כ-160 אלף צילומי דימות. יושב ראש מחלקת הדימות בבית החולים, פרופסור פאול פריזל, סבור כי המערכת של איידוק תסייע להם לקבל את ההחלטות החשובות על סמך צילומי הדימות. "בינה מלאכותית הופכת להיות כלי חשוב בכל עולם הרדיולוגיה. איידוק היו נבונים מספיק כדי לזהות את המקרים הקריטיים ביותר ולזרז את תהליך האבחון בתחומים שבהם לזמן יש חשיבות עליונה."

הטכנולוגיה של איידוק מסייעת לרופאים לפענח צילומי דימות וסריקות כגון רנטגן, CT ו-MRI ולהקל את העומס היומיומי הרב שעימו מתמודדים כיום רדיולוגים, כאשר בשנים האחרונות מספר צילומי הדימות גדל באופן דרמטי בעוד שמספר הרדיולוגים כמעט ולא גדל. המערכת של איידוק מתבססת על אלגוריתמים של למידה עמוקה שסורקים מאגרי נתונים רפואיים גדולים כדי לזהות אנומליות שעשויות ללמד על בעיות שונות בגופו של המטופל.

הפלטפורמה מתממשקת לשרתים של בתי החולים ומספקת לרדיולוגים ייעוץ לפענוח תוצאות צילומי הדימות והסריקות וביצוע אבחנות רפואיות. המערכת משלבת את ניתוח הסריקות עם המידע האישי וההיסטוריה הרפואית של המטופל. מנכ"ל איידוק אלעד וולך: "מטרתה של איידוק אינה להחליף את הרדיולוגים, אלא להעצים את יכולותיהם ולשפר באופן דרמטי את הטיפול בחולה".

איידוק הוקמה ב-2016 על ידי שלושה יוצאי יחידת תלפיות בצה"ל, אלעד וולך, מיכאל ברגינסקי וגיא ריינר. בחברה שותף גם ד"ר גל יניב, המתמחה ברדיולוגיה.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: איידוק , דימות