אינטל מעוניינת לרכוש את מלאנוקס ב-6 מיליארד דולר

30 ינואר, 2019

שמועות שאינטל הגישה הצעת רכש. הידיעה לא אושרה ולא הוכחשה. שתי החברות משתפות פעולה ומתחרות אחת בשנייה. בעבר דווח שחברת זיילינקס הציעה 5.5 מיליארד דולר תמורת מלאנוקס

יום אחד לאחר ההודעה שחברת אינטל תשקיע כ-11 מיליארד דולר בהרחבת קו הייצור במפעל השבבים שלה בקרית גת, מתברר שהחברה מתכננת לבצע רכישת ענק חדשה בישראל – והפעם חברת מלאנוקס (Mellanox) על הכוונת. הבוקר דיווח העיתון דמרקר שחברת אינטל הגישה למלאנוקס הצעת רכישה בסכום של 5.5-6 מיליארד דולר. מדובר בפרימיום של כ-35% בהשוואה לשווי החברה בנסד"ק, המסתכם כיום בכמעט 4.4 מיליארד דולר. מקור הידיעה הוא "גורם המקורב לעיסקה".

זו לא הפעם הראשונה שבה מתפרסמות ידיעות על מכירה אפשרית של מלאנוקס. בחודש אוקטובר 2018 דיווחה רשת החדשות CNBC שחברת מלאנוקס שכרה את שירותיו של בנק השקעות לבחינת מכירתה, לאחר שהיא קיבלה לאחרונה לפחות שתי הצעות רכש. כעבור חודש היא דיווחה שחברת זיילינקס האמריקאית (Xilinx) מתכננת להגיש הצעה לרכוש את מלאנוקס במחיר של 100 דולר למניה בסכום של כ-5.5 מיליארד דולר. זיילינקס שכרה את שירותיו של בנק ההשקעות Barclays כדי שייעץ לה בתהליך הגשת הצעת הרכש ובהשלמת העיסקה. הידיעה לא אושרה ולא הוכחשה על-ידי אף אחד מהגורמים המוזכרים בה.

תחרות תוך כדי שיתוף פעולה

חברת מלאנוקס מספקת פתרונות קישוריות מהירים למרכזי נתונים, תשתיות ענן ומחשבי-על. למעשה, היא נחשבת לספקית פתרונות אינפיניבנד הגדולה בעולם למחשבי-על. האסטרטגיה שלה מבוססת על מתן פתרונות מלאים המתבססים של שבבי ליבה שהיא מפתחת בכוחות עצמה. למלאנוקס יש יחסים של שתיוף פעולה ותחרות מול אינטל. מצד אחד, מתאמי התקשורת שלה מותאמים לפלטפורמות העיבוד של אינטל, וכל דור חדש של מעבדים מייצר דרישה חדשה למוצרי מלאנוקס.

מנגד, היא מתחרה בפתרונות הקישוריות של אינטל הן בתחום הענן והן בתחום האינפיניבנד, שהיא טכנולוגיית הקישוריות למחשבי-על. בתחום הזה התחרות היא ישירה, אולם מלאנוקס נחשבת לבעלת יתרון טכנולוגי, בזכות היכולת שלה להעביר חלק גדול מפעולות העיבוד של פרוטוקול התקשורת אל מעבדים המצויים בכרטיסי התיאום (Offload), ועל-ידי כך לשחרר את מעבדי ה-CPU במחשבים הגדולים.

במידה ומתקיימת תחרות בין זיילינקס לבין אינטל על רכישת מלאנוקס, התמונה אפילו מעניינת יותר. זיילינקס מספקת רכיבים מיתכנתים (FPGA) ומערכות על-גבי שבב הכוללות ממשקי תקשורת מהירים, רכיבים מיתכנתים, וריבוי טכנולוגיות עיבוד. בשנת 2015 רכשה אינטל את חברת אלטרה, המתחרה הגדולה ביותר של זיילינקס, תמורת תמורת 16.7 מיליארד דולר. העיסקה נועדה לייצר לאינטל מקורות צמיחה מעבר לשוק המחשבים והשרתים.

מלאנוקס חצתה את קו המיליארד דולר

אתמול (ד') דיווחה מלאנמוקס על תוצאות שנתיות מצויינות: היא הציגה מתיחה של 26% במכירות להיקף של 1.09 מיליארד דולר. זה הפעם הראשונה שהיא חוצה את גבול המיליארד דולר. נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן, העריך שהצמיחה תימשך גם ב-2019: "אנחנו צופים צמיחה דו-ספרתית בהיקף המכירות ושיפור ברווח הגולמי". בשיחת הוועידה הוא הסביר שהתחזית מבוססת על מגמה מתחזקת בשוק מרכזי הנתונים, של אימוץ מתאמי תקשורת איתרנט בקצבים מהירים. לדבריו, התעשייה מתחילה לאמץ את מתאמי 25G, 40G ו-50G, והחברה אפילו החלה במכירות ראשונות של מתגי 100G.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית