הזמני הפך קבוע: רוברט סוואן מונה למנכ"ל אינטל

31 ינואר, 2019

סוואן שלח מכתב גלוי לעובדי אינטל ובו כתב שהוא מתכנן שינויים עמוקים בדרך בה החברה משרתת את הלקוחות ובדרך שבה היא משתפת פעולה בפיתוח טכנולוגיות עתידיות. עדיין לא ברור אם הוא רומז לשינויים פנימיים או חיצוניים

לאחר ששימש כמנכ"ל זמני במשך שבעה חודשים, החליט הדירקטוריון של חברת חברת אינטל העולמית למנות את רוברט (בוב) סוואן למנכ"ל החברה. סוואן, בן 58, שימש כמנהל הכספים הראשי של החברה מאז 2016. הוא המנכ"ל השביעי ב-50 שנותיה של אינטל, ויהיה גם חבר בדירקטוריון החברה. טוד אנדרווד, סגן נשיא לכספים ומנהל התכנון והדיווח התאגידיים באינטל ישמש כמנהל כספים ראשי זמני בשעה שהחברה תפש מנהל כספים ראשי בתוך החברה ומחוצה לה.

סוואן נכנס לתפקיד המנכ"ל בעקבות התפטרות המנכ"ל הקודם, בריאן קרז'ניץ, לאחר שהתברר שקיים יחסים אישיים אסורים עם עובדת בחברה. "בעקבות חיפוש יסודי, הדירקטוריון החליט כי בוב הוא המנהיג הנכון להוביל את אינטל לעידן הצמיחה הבא שלה," אמר יו"ר אינטל, אנדי בריאנט. "ועדת האיתור ביצעה הערכות מקיפות של מגוון רחב של מועמדים מתוך הארגון ומחוצה לו. שקלנו הרבה מנהלים מצויינים וקבענו כי בוב הוא הבחירה הטובה ביותר. העבודה הנהדרת שהוא עשה בשבעת החודשים שבהם שימש כמנכ"ל זמני הייתה אחד השיקולים שהכריעו את הכף לטובתו".

לדברי סוואן, "זוהי תקופה מרגשת לאינטל. שנת 2018 הייתה שנה נהדרת ואנו נמצאים בלב הטרנספורמציה של החברה לקראת ניצול ההזדמנות הגדולה ביותר בתולדותינו". בתפקיד מנהל הכספים הראשי של אינטל הוא ניהל את כספי החברה הגלובלית, מיזוגים ורכישות, קשרי משקיעים, ואת ארגוני המחשוב והאסטרטגיה התאגידית. לפני שהצטרף לאינטל שימש סוואן כמנהל תפעול בג'נרל אטלנטיק וכיהן בדירקטוריון של חברת אפלייד מטיריאלס. את הקריירה שלו החל סוואן בג'נרל אלקטריק, שם עבד 15 שנה בתפקידים בכירים של ניהול פיננסי.

חברת אינטל נסחרת בנסד"ק לפי שווי חברה של כ-211 מיליארד דולר. למרות שפעלה יותר מחצי שנה ללא מנכ"ל קבע, הציגה אינטל תוצאות טובות מאוש בסוף 2018: מכירותיה צמחו ב-13% להיקף של 70.8 מיליארד דולר, והיא צופה מכירות של כ-71.5 מיליארד דולר בשנת 2019.

מיד לאחר המינוי שלח סוואן מכתב גלוי לעובדי אינטל ובו כתב שהחברה נמצאת בתהליך מעבר מחברה ממוקדת PC לחברה ממוקדת מידע. הוא הדגיש שהוא מתכנן שינויים עמוקים בדרך בה החברה משרתת את הלקוחות ובדרך שבה היא משתפת פעולה בפיתוח טכנולוגיות עתידיות. עדיין לא ברור למה הוא רומז: האם הכוונה היא לביצוע שינויים פנימיים במבנה של החברה, או לשינוי ברמת הפעילות החיצונית שלה, מול מתחרות ומול שותפות עסקיות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס