אמיר אשל, מפקד חיל האוויר הקודם, מונה לדירקטור בחברת בירד

10 פברואר, 2019

זהו תפקידו הראשון של האלוף במיל. מחוץ לצבא. מנכ"ל בירד: "כניסתו לתפקיד תהווה תרומה עצומה לחברה"

מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף במיל' אמיר אשל, מונה לדירקטור בחברת Bird Aerosystems מטעם חברת ההשקעות פימי (FIMI), שרכשה לפני כחצי שנה כמחצית ממניותיה של בירד תמורת 40 מיליון דולר.

אשל שימש כמפקד מחיל האוויר ה-17 בין השנים 2012-2017. עם סיום כהונתו העניק לו מפקד חיל האוויר של ארצות-הברית את אות לגיון ההצטיינות. אשל הוא בעל תואר ראשון בלימודים כלליים מאוניברסיטת אובורן שבאלבמה ותואר שני מאוניברסיטת חיפה והמכללה לביטחון לאומי. מינויו כדירקטור בבירד הינו תפקידו הראשון של אשל מאז פרש מצה"ל.

רונן פקטור, מייסד ומנכ"ל משותף בבירד, מסר: "אנו שמחים לבשר על מינויו של אלוף במיל' אמיר אשל כדירקטור, ניסיונו העשיר הוא נכס ואנו בטוחים שכניסתו לתפקיד תהווה תרומה עצומה לחברה."

בתוך כך, בבירד ציינו כי החברה מצויה בתקופה האחרונה בתהליך של גיוס עובדים בעלי רקע טכנולוגי, תעופתי וביטחוני, וזאת בשל ההשקעה הגדולה בפיתוח הטכנולוגי וכן בעקבות זכייה במספר פרויקטים משמעותיים.

קרן לייזר המשבשת טילי כתף

חברת BIRD Aerosystems מהרצליה היא חברה ביטחונית פרטית מתמחה בשני קווי מוצרים עיקריים. קו המוצרים הראשון מתמקד בפיתוח מערכות אוויריות להגנה מפני טילים (AMPS), המותקנות בעיקר במטוסים קטנים כגון מטוסי מנהלים פרטיים, מטוסים ומסוקים צבאיים. מערכות החברה מספקות התראות והתגוננות בפני איום של טילי כתף בצורה אוטומטית וללא התערבות הצוות. בניגוד למערכות אחרות בשוק, הלוקות בריבוי התרעות שווא שעשויות להפריע למשימה, המערכת של בירד מספקת אפס התראות שווא, וזאת באמצעות שימוש במכ"ם דופלר המסייע לאבחן טיל בתנועה ובכך לאשש או להפריך את ההתרעה הראשונית שהתקבלה מהחיישן האופטי שזיהה גוף חשוד על סמך חתימה תרמית.

תפקיד ראשון באזרחות. אמיר אשל.

באחרונה השיקה החברה את מערכת SPREOS, פתרון טכנולוגי חדשני להגנה על כלי טיס, המבוסס על מכ"ם דופלר ושבש לייזר המשולבים במארז מאוחד במשקל נמוך במיוחד. המערכת פועלת כך שהמכ"ם עוקב אחר המטרה ומאפשר לקרן הלייזר להתביית על חיישן הביות של טיל הכתף ולגרום לו לסטות ממסלולו.

בנוסף, החברה מפתחת פתרונות מערכתיים לכוחות משימה המורכבים מכלים אוויריים, ספינות, כלים יבשתיים ועמדות בקרה קרקעיות. פתרונות אלה מיועדים לשוק הסמי-צבאי הכולל גופי אכיפה למיניהם כגון משטרה, הגנת גבולות, משמר חופים וכדומה, לצורך הגנה על מתקנים רגישים ביבשה ובים. פעילות החברה בקו עסקים זה מתמקדת במדינות אפריקה, אסיה ודרום אמריקה. החברה מעסיקה כיום כ-150 עובדים, מתוכם 110 במשרדים הראשיים בהרצליה והשאר במשרדי החברה ברחבי העולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , מינויים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: BIRD Aerosystems , אמיר אשל