כרומה הטאיוואנית רוכשת 20.5% ממניות קמטק ב-58.1 מ' דולר

11 פברואר, 2019

המהלך מייצר ברית אסטרטגית, עסקית וטכנולוגית, בין קמטק ובין כרומה, המייצרת ציוד בדיקה ומדידה ומערכות בדיקה אוטומטיות. במקביל, קמטק תגייס 16.2 מיליון דולר נוספים בהנפקת מניות חדשות בבורסה

חברת קמטק (Camtek) ממגדל העמק מגייסת 74.3 מיליון דולר בשתי עסקאות מניות מקבילות. בעיסקה הראשונה תרכוש חברת כרומה (Chroma ATE) הטאיוואנית 20.5% ממניותיה תמורת 58.1 מיליון דולר, במחיר של כ-9.5 דולר למנייה, המשקף פרמיה של 29% על מחיר הסגירה בסוף השבוע (8 בפברואר). העיסקה תתבצע על-ידי בעלת השליטה פריורטק, ובעקבותיה יסתכמו אחזקות פריורטק בקמטק בכ- 24% מהון המניות. במקביל, תבצע קמטק הנפקה של 1.7 מיליון מניות חדשות תמורת 16.2 מיליון דולר.

העסקה צפויה להיסגר עד סוף הרבעון השני של 2019, בכפוף לאישור בעלי המניות של קמטק וקבלת אישורים רגולטוריים. מבחינת כרומה מדובר בהשקעה אסטרטגית. קמטק נחשבת ליצרנית מובילה של ציוד בדיקה ומדידה לקווי ייצור של תעשיית השבבים, עם התמחות בשוק המארזים המתקדמים, זיכרונות, רכיבי CMOS Image Sensors, MEMS רכיבי RF ועוד. כרומה שמרכזה בטאיוואן, היא קבוצה של חברות המפתחות ומספקות ציוד בדיקה ומדידה, מערכות מדידה אוטומטיות ובדיקות בשלב הייצור במגוון תחומים תעשייתיים, כולל ציוד בדיקה לתעשיית השבבים וציוד לבדיקה פונקציונלית של שבבים לאחר הייצור.

תוכניות לשיתוף פעולה טכנולוגי

כרומה נסחרת בבורסה בטאיוואן לפי שווי שוק של 1.63 מיליארד דולר, ובשנת 2017 הסתכמו מכירותיה בכ-480 מיליון דולר אמריקאי. בנוסף להסכם ההשקעה, כרומה וקמטק חתמו על הסכם שבמסגרתו תעניק קמטק לכרומה זכויות שימוש בטכנולוגיית הבדיקה התלת-ממדית שלה תמורת תמלוגים, ביישומים שאינם בתחום המוליכים למחצה. כמו-כן, כרומה וקמטק הסכימו לשתף פעולה בפרוייקטים פוטנציאליים בשוק המוליכים למחצה שיתבססו על סינרגיה בין טכנולוגיות הבדיקה והמטרולוגיה של שתיהן. כרומה גם תהיה זכאית למנות שני דירקטורים בדירקטוריון של קמטק.

מנכ"ל קמטק, רפי עמית, אמר שההסכם יחזק את נוכחותה של קמטק באסיה, ובמיוחד בטאיוואן. "ביחד עם כרומה, נוכל למנף את יכולותינו הטכנולוגיות מעבר לשוקי המוליכים למחצה המסורתיים. אני בטוח שזוהי התחלה של מערכת יחסים ארוכת-טווח אשר תחזק גם את קמטק וגם את כרומה". יו"ר ומנכ"ל כרומה, ליאו האנג, הסביר שהברית האסטרטגית בין שתי החברות תאפשר לשלב את טכנולוגיית האינטרפרומטריה באור לבן (WLI) לאובייקטים גדולים של כרומה, עם טכנולוגיית הבדיקה התלת-ממדית של קמטק. "מערכת היחסים הזו תאיץ את הפיתוח הטכנולוגי ואת הצמיחה העתידית של שני הצדדים".

בעקבות ההודעה זינקה מניית קמטק בבורסת נסד"ק בכ-12.3% והיא נסחרת היום אחר הצהריים לפי שווי שוק של 268.9 מיליון דולר. הערכת השווי עדיין נמוכה מהערכת השווי שלפיה תבוצע עיסקת כרומה, שהיא 283.4 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה