Merck חנכה חממת חדשנות ביבנה

14 פברואר, 2019

תאגיד הפארמה ישקיע כמיליון אירו בכל אחת מחברות הסטראט-אפ שיפעלו בחממה. גם פלקס, HP ו-Siemens Healthcare יתמכו בחברות

[בתמונה, מימין: עמי אפלבאום, ג'ספר בוס, רג'ין שבח. צילום – ליאת אלדר]

תאגיד הפארמה הגרמני מרק (Merck) הודיעה חנכה בישראל חממת PMatX, מרכז חדשנות טכנולוגית לחברות סטארט-אפ ישראליות. החממה תשקיע כמיליון אירו בכל אחת מהחברות שיפעלו במסגרתה, כאשר ההשקעה הכוללת תעמוד על 20 מיליון אירו. החממה תתמקד בפיתוח חומרים מתקדמים וטכנולוגיות ייצור חדשניות לתעשיית האלקטרוניקה.

הקמתה של PMatX נתמכת על ידי הרשות לחדשנות בישראל, במסגרת תכנית מעבדת החדשנות הטכנולוגית של הרשות. מרק מובילה את התכנית, על ידי זרוע ההשקעות של החברה, M Ventures. החממה פועלת כמיזם משותף עם ענקית שירותי הייצור האלקטרוני Flex, ובתמיכת שורת שותפים נוספים מהתעשייה ומעולם ההשקעות ביניהם HP ,  BatteryVentures, וכן Siemens Helathineers.

החברה הראשונה שתצטרף לחממה כבר בתחילת מרץ היא FeelIt, המפתחת חיישנים שניתנים להדפסה על חומרים שונים באמצעות דיו ננו-מטרי ייעודי. החיישנים יכולים להפוך כל אובייקט לאובייקט חכם, ויכולים לשמש ביישומים רבים כמו שסתומים חכמים, אריזות חכמות, כולל לתרופות מרשם ועוד.

חממתPMatX שוכנת באתר המחקר והפיתוח הביוטכנולוגי של מרק ביבנה והיא כוללת מעבדות ייעודיות חדשניות,המצוידות בטכנולוגיות מתקדמות אשר מתאימות לפעילויות פיתוח מגוונות בתחום אלקטרוניקת הדור הבא. החממה מציעה תמיכה לוגיסטית, יעוץ ניהולי, מדעי ופיננסי וכן סמיכות מקומית לחברות הזנק שכבר פועלות כיום במסגרת חממת הביו-פארמה ומדעי החיים של מרק וזרוע ההשקעות שלה באופן שייתן הזדמנות לחברות הזנק חדשות ללמוד מחברות מנוסות יותר.

לדבריה דר' נוגה ירושלמי, מנהלת חממות M Ventures בישראל "זרוע הון הסיכון האסטרטגית של מרק משקיעה ברעיונות מהפכניים ולוקחת חלק פעיל בחברות בהן היא מעורבת כדי לתרגם חדשנות להצלחה מסחרית. לחברת מרק חשוב לדחוף שאיפות ורעיונות אל יישום ההיתכנות שלהם, בבריאות, במדעי החיים, בחומרים מתקדמים ועוד."

מרק מעסיקה כ-320 עובדים במתקניה ביבנה, הרצליה, רחובות וירושלים. בכל שלושת תחומי העיסוק שלה, בריאות, מדעי החיים וחומרים מתקדמים, יש לחברה מרכזי מחקר ופיתוח בישראל.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חברות סטראט-אפ , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: Merck , רשות החדשנות