עסקת KLA-אורבוטק הושלמה סופית

18 פברואר, 2019

לאחר עיכוב של מספר חודשים, שאף העלה חשש לעצם השלמת המיזוג, הרגולטור הסיני אישר את העסקה והיא תצא לפועל בעוד כיומיים

המיזוג בין KLA-Tenchor לאורבוטק קיבל את החותמת הסופית, וזאת לאחר שהרגולטור הסיני (State Administration for Market Regulation) אישר בסוף השבוע את העסקה לאחר תהליך בחינה של מספר חודשים, כך הודיעה היום חברת אורבוטק. בעקבות האישור, המיזוג בין שתי החברות, שנחתם כבר לפני למעלה משנה, יושלם בעוד כיומיים.

אורבוטק חתמה עם KLA על הסכם למכירת החברה תמורת 3.4 מיליארד דולר בחודש מרץ 2018. ואולם, השלמת העסקה התעכבה בחודשים האחרונים על שולחנו של הרגולטור הסיני, שככל הנראה הציב תנאים למתן האישור למיזוג. אורבוטק ו-KLA הן ספקיות גדולות מאוד של תעשיית הייצור הסינית וקרוב לשליש ממכירותיהן מתבצע בסין, ועל כן העסקה היתה מחויבת באישור של הרשות להגבלים עסקיים בסין.

חברת אורבוטק נחשבת למובילה עולמית בתחום מערכות הבדיקה של מעגלים מודפסים (30%-35% מהמכירות), מערכות אוטומטיות לבדיקת צגים שטוחים במהלך הייצור (25%-30% מהמכירות), ובתחום מערכות הייצור של מארזים מתקדמים וצפופים מאוד ותהליכי ייצור של מוליכים למחצה (30%-35% מהמכירות). בשנים האחרונות נמצאת אורבוטק במסלול צמיחה. חברת אורבוטק פועלת מיבנה ומעסיקה כ-2,500 עובדים בארץ ובעולם. ברבעון השליש של שנת 2018 הסתכמו המכירותיה ב-261.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-245.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

KLA Tencor מעסיקה 530 עובדים במגדל העמק

בעת החתימה על העסקה ב-2018 אמר נשיא ומנכ"ל KLA Tencor, ריק וולאס, כי העסקה מבטאת כניסה לשוק סמוך בעל שיעורי צמיחה גבוהים. "השילוב בין החברות יחזק את מעמדנו בתחום הצומח של חטיבת המוליכים למחצה, ירחיב באופן משמעותי את נוכחותנו בשוק הסיני ויפתח הזדמנויות חדשות בתחומי המעגלים המודפסים המתקדמים והצגים השטוחים. כמו-כן, נוכחותה האיתנה ורבת השנים של KLA בישראל, תתרחב באופן משמעותי, ופעילותנו בישראל – אותה אנו רואים כמדינה בעלת חשיבות טכנולוגית עולמית מרכזית – תמשיך להיות חלק מרכזי מחברת KLA".

חברת KLA Tencor פעילה יותר מ-30 שנה בישראל ומפעילה את חברת KLA Tencor Israel במגדל העמק, העוסקת בפיתוח וייצור מערכות מטרולוגיה ובדיקה עבור קווי ייצור של מוליכים למחצה. המפעל הישראלי מעסיק כ-530 עובדים, מנוהל על-ידי אורי תדמור ומשמש אחד מארבעת מרכזי הפיתוח והייצור העולמיים של KLA Tencor. המרכז הישראלי מפתח כיום פתרונות בדיקה חדשניים לתהליכי יצור שבבים מתקדמים בגיאומטריה של 7 ננומטר ו-5 ננומטר.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: KLA-Tenchor , אורבוטק