אלקטריאון ועיריית תל-אביב יבצעו ניסוי רכב חשמלי בכביש חכם

24 פברואר, 2019

הניסוי יכולל הפעלת אוטובוס של דן לאורך קו באורך של 1 ק"מ. במידה והפיילוט יושלם בהצלחה, תל אביב עשויה להקים תשתית של כבישים חכמים הטוענים אוטובוסים וכלי רכב במהלך תנועתם

עיריית תל אביב החליטה להיכנס לתחום התחבורה החשמלית מכיוון חדש: בהסכם לשיתוף פעולה עם חברת אלקטריאון (Electreon) וחברת דן תחבורה ציבורית שהיא בעלת מניות בחברה, הוסכם ששלושת הגורים יבצעו פיילוט ראשון מסוגו להפעלת קו תחבורה ציבורית באמצעות אוטובוס חשמלי של חברת דן, הנוסע על תשתית של כביש חשמלי שאותה מפתחת אלקטריאון.

הפיילוט כולל בניית כביש חשמלי באורך של 1 ק"מ לפחות שעליו ינוע אוטובוס חשמלי. עיריית תל אביב מקימה צוות עבודה משותף ותסייע בביצוע הפרוייקט. במידה והוא יוגדר כמוצלח, היא תבדוק את יישום הרעיון ברחב העיר ותסייע להציגו בפני בעלי עניין נוספים בארץ ובעולם. מנכ"ל אלקטריאון, אורן עזר, אמר שהטכנולוגיה של החברה תאפשר מעבר מלא לתחבורה חשמלית, כולל של תחבורה ציבורית, משאיות חלוקה, כלי-רכב פרטיים ואוטונומיים. "לתשתית כמעט ואין השפעה ויזואלית על העיר ובכך יוסר חסם מרכזי למעבר לתחבורה חשמלית".

החברה פיתחה "כביש חכם" המבצע העברה אלחוטית של אנרגיה לכלי-רכב במהלך הנסיעה. הטכנולוגיה מבוססת על תשתית סלילים המוטמנת מתחת לפני השטח של נתיב הנסיעה. בנוסף, הרכב מצוייד בסוללה קטנה המאפשרת נסיעה גם בקטעי כביש שאינם כוללים את תשתית הטעינה האלחוטית. המערכת כוללת גם יחידת ניהול הממוקמת בצדי נתיב התנועה או מתחתיו (בהתאם לדרישת הרשות המקומית) שתהיה בקשר רציף עם הרכב הנע מעל הכביש, וכן מערכת מקלט הקולטת את האנרגיה האלחוטית המגיעה מהכביש החכם.

לאחרונה החברה דיווחה על השלמה מוצלחת של ניסוי פיילוט שבמהלכו היא הציגה לראשונה רכב הנוסע ‏באופן רציף לאורך מקטע של 25 מטר בתוך מתחם הניסויים של החברה בבית ינאי. חברת אלקטריאון נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כמעט 468 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , חדשות

פורסם בתגיות: טעינה אלחוטית , רכב חשמלי