מנכ"ל IMI הגיע לישראל כדי לחפש שיתופי פעולה

4 מרץ, 2019

ארתור טאן מציע לחברות הישראליות עיסקת חבילה מפתה: תנו לנו לייצר, ונסייע לכם לשווק ולמכור בעולם באמצעות חברת האם שלנו, תאגיד איילה. במקביל, מנכ"ל STI הבריטית מחפש ייצור ביטחוני ישראלי

ארתור טאן (בתמונה למעלה): "מדוע לייצר מוצרים רק בישראל כשיש לכם את כל העולם?" צילום: Techtime

מנכ"ל קבלנית הייצור האלקטרוני הפיליפינית Integrated Micro-Electronics, ארתור טאן, הגיע לפני שבוע לישראל לסדרת פגישות עם חברות אלקטרוניקה ישראליות במטרה להשיג שיתופי פעולה הכוללים הסכמי ייצור ואולי גם הסכמי שיווק והפצה. חברת IMI היא ענקית ייצור המתחרה בקבלניות הייצור הסיניות ונחשבת לחברת ה-EMS ה-18 בגודלה בעולם במונחי מכירות. בשנת 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-1.35 מיליארד דולר. היא נמצאת בשליטת תאגיד Ayala הפיליפיני המחזיק ביותר מ-50% ממניותיה, ומעסיקה כיום כ-15,000 עובדים ב-20 מפעלי ייצור הפועלים בסין, בפיליפינים, בארצות הברית, במקסיקו, בבולגריה, בצ'כיה, בגרמניה ובבריטניה.

התאגיד הגדול בפיליפינים גילה את ישראל

תאגיד Ayala Corporation הוא הגוף המסחרי הוותיק והגדול ביותר בפיליפינים. הוא הוקם לפני 185 שנים ומעורב בעסקי תעשייה, נדל"ן, רשתות שיווק, בנקאות, תקשורת, רכב, בריאות, חינוך ועוד. בשנת 2015 הסתכמו מכירותיו בכ-49 מיליארד דולר. בנוסף לניהול קבלנית הייצור עצמה, משמש טאן גם כמנהל חטיבת הייצור התעשייתית של תאגיד איילה. בפגישה עם Techtime הוא סיפר שהפעם הגיע לא רק כנציג IMI, אלא כנציג של תאגיד איילה. "בתחילה רק IMI היתה מעוניינת בפעילות בישראל, אולם כעת גם תאגיד איילה מעוניין לפעול כאן. אנחנו פועלים במספר מישורים, כעת למשל אנחנו מנהלים דיונים עם טבע לביצוע ייצור תרופות בפיליפינים במסגרת חטיבת הבריאות של איילה, וחברת שירותי התקשורת שלנו, Globe Telecom, היא לקוחה של אמדוקס".

לדבריו, הוא בא להציע לחברות ישראליות עסקה הכוללת מרכיב כפול: גם מתן שירותי ייצור לחברות הישראליות, וגם פתיחת השוק הפיליפיני בפניהן, באמצעות הזרועות המסחריות של תאגיד איילה. "יש לנו הרבה דוגמאות מהסוג הזה: אנחנו יצרנים גדולים של וואווי הסינית, ובמקביל גלוב טלקום היא הלקוח הגדול ביותר של וואווי בפיליפינים. אנחנו שותפים במפעל הייצור של המכונית הונדה איסוזו היפנית, ואנחנו גם המשווקים של המכונית הזאת בפיליפינים".

תחומי עניין משותפים לתעשייה הישראלית

לדבריו זו עיסקת חבילה יעילה מאוד, בזכות התהפתחויות האחרונות בכלכלת דרום מזרח אסיה. "כלכלת הפיליפניים היא הכלכלה השנייה הצומחת העולם אחרי סין. הצגנו 5% צמיחה לאורך 75 הרבעונים האחרונים, וכל מה שמיוצר בפיליפינים נמכר בלט מסים למדינות דרום מזרח אסיה במסגרת הסכם השוק החופשי ASEAN. אנחנו המדינה היחידה באזור שאנגלית היא השפה הרשמית בה בבתי הספר ובעולם העסקי, ויש לנו 100 מיליון אנשים יודעי קרוא וכתוב (98%), רובם צעירים שהם גם יצרנים וגם צרכנים".

הביקור של טאן בישראל הגיע לאחר גם IMI וגם איילה הגיעו למסקנה שתחומי העניין שלהם תואמים לתחומי ההתמחות של התעשייה הישראלית. "אנחנו מחפשים הזדמנויות בתחומי המוביליטי הכולל תעופה וביטחון, אנרגיה חכמה, ואינטרנט וקישוריות. בכל התחומים האלה חברות ישראליות משחקות תפקיד חשוב. בישראל יש פתרונות המתאימים לכל העולם, אבל כיצד מביאים אותם אל העולם? כאן אנחנו רוצים להיכנס לתמונה עם מודל ניהול של כל שרשרת האספקה ברמה גלובלית. מדוע לייצר מוצרים רק בישראל כשיש לכם את כל העולם"?

פרוייקטי ייצור ביטחוניים בבריטניה

סיימון ווסט. "הברקזיט לא ישפיע על הייצור הביטחוני בבריטניה"
סיימון ווסט. "הברקזיט לא ישפיע על הייצור הביטחוני בבריטניה"

ימים ספורים לפני שארתור טאן הגיע לישראל, ביקר כאן גם סיימון ווסט, שותף ומנכ"ל קבלנית הייצור הבריטית STI, הנמצאת בבעלות 80% של קבוצת איילה. החברה מפעילה שלושה מפעלי ייצור ומעסיקה קרוב ל-1,000 עובדים, כמחציתם בפיליפינים והשאר ליד לונדון. היא מתמחה במערכות תעופה, חלל, רכב, אנרגיה, תקשור ומיכשור הרפואי. הפעילות המרכזית שלה היא בייצור בטחוני של תת-מערכות ומערכות צבאיות כוללות: לוויינים, תת-מערכות בתוך מל"טים ומוצרים תעופתיים.

בין השאר, היא אחראית על הייצור של כ-20 תת-מערכות אלקטרוניות בתוך מטוס הקרב Eurofighter Typhoon וזכתה לאחרונה במספר מכרזים של הצי הבריטי. בשיחה עם Techtime, סיימון הגדיר את הביקור שלו כ"מסע לאיסוף עובדות". ווסט: "חברות ישראליות זוכות בהרבה פרוייקטים ביטחוניים בבריטניה, ובגלל מרכיב סחר הגומלין בהסכמים, הן צריכות לבצע חלק מהייצור בבריטניה. לכן אנחנו חושבים שיש כאן הזדמנות מצויינת עבור STI.

הברקזיט לא עשוי להרתיע לקוחות מישראל?

סיימון ווסט: "בכל העולם השוק הצבאי נמצא כיום בצמיחה, כאשר בריטניה וארצות הברית הגדילו מאוד את תקציבי הביטחון שלהן. בריטניה תמשיך להגדיל את התקציב גם אחרי הברקזיט. בנוסף צריך לזכור שפרוייקטים ביטחוניים הם ארוכי טווח ולכן לא יושפעו ממהלכים כמו הברקזיט".

לאתר החברה: www.global-imi.com

מנהל משרד IMI בישראל: דוד מהל, [email protected]

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה