אינטל תורמת את פרוטוקול Thunderbolt לקבוצת ה-USB

4 מרץ, 2019

פרוטוקול התקשורת המהיר שפותח בישראל הופך את מחבר ה-USB לנקודת תקשורת מהירה אוניברסלית לכל סוגי הקבצים, כולל וידאו, משחקים ואיתרנט. הוא ישולב בתקן USB 4 אשר צפוי להתפרסם במחצית 2019

חברת אינטל (Intel) החליטה לוותר על הקניין הרוחני של פרוטוקול התקשורת המהירה Thunderbolt שפותח בישראל, כדי שניתן יהיה לשלב אותו בתוך פרוטוקולי ה-USB הבאים, ולשלב אותו בכל המחשבים העתידיים. משמעות ההחלטה היא שככל הנראה הוא ישולב בתקן התקשורת הקווית USB 4, ועל-ידי כך יאפשר להעביר קבצים אל המחשב וממנו בקצב של 40Gbps בהשוואה למקסימום של 5Gbps במחברי USB 3 כיום. מעשית, העברת המיפרט של הפרוטוקול מאפשרת ליצרני שבבים אחרים לייצר שבבים התואמים לשבבי Thunderbolt מהדור השלישי של אינטל.

טכנולוגיית תנדרבולט מאפשרת להשתמש במחבר אחד בלבד עבור סוגי התקשורת הקווית המתקיימת בין המחשב לבין סביבתו: USB, איתרנט, VGA, HDMI ,Firewire, DisplayPort ואספקת מתח למחשב עד להספק של 100 ואט במסגרת מחבר USB-C יחיד. המחבר האוניברסלי Thunderbolt 3 פותח בישראל בחטיבת Client Connectivity של אינטל. מנהל הקבוצה, ג'ייסון זילר, אמר שאין תחרות אמיתית בין Thunderbolt 3 לבין USB4. "אלה מפרטים תואמים המבוססים על פרוטוקול משותף. אנו צופים ש- Thunderbolt ו- USB4 ימשיכו להתקיים זה לצד זה כפי שהמצב כיום".

לדבריו, אינטל לא תדרוש זכויות מסחריות על הפרוטוקול שהיא תורמת, ומדובר בהמשך של היוזמה הראשונית לפני מספר שנים למיזוג 3 Thunderbolt במחברי ובכבלי USB-C. "יש לנו היסטוריה ארוכה של סיוע לתעשייה עם חדשנות בתחום הקלט/פלט והתחייבנו להעמיד את 3 Thunderbolt לרשות התעשייה כולה. אינטל סבורה ש-USB הוא התקן האופטימלי למיזוג עם Thunderbolt, במטרה לקבל יציאה אחת העושה הכל וזמינה לכל”.

להערכת אינטל, לוח הזמנים לשילוב התקנים ייקבע על-ידי ה-USB Group. לפי ההערכות כיום, מיפרט USB 4 צפוי להתפרסם במחצית 2019, ויהיה תואם לאחור ל-USB 3.2, USB 2.0 ו-3 Thunderbolt. במקביל, אינטל תוציא את המעבד Ice Lake שיהיה המעבד הראשון של אינטל הכולל גם את 3 Thunderbolt. להערכתו השוק של 3 Thunderbolt מסתכם בכמה מיליוני מחשבים בשנה וצפוי לצמוח ב-2019. "כל מחשבי מק החדשים מצויידים כיום ב-3 Thunderbolt.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות