אלטייר גייסה 60 עובדים במהלך 2018

11 מרץ, 2019

המנכ"ל עודד מלמד הסביר שהחברה נערכת לאספקת מיליוני שבבי IoT סלולריים במהלך 2019. עד היום שולב שבב ALT1250 החדש בעשרה מוצרים שונים, וזכה בכמה עשרות נצחונות תכנון

חברת אלטייר (Altair Semiconductor) מהוד השרון הגדילה את מצבת העובדים שלה ב-20% וגייסה השנה 60 עובדים חדשים. בעקבות הגיוס, היא מעסיקה כיום כ-330 עובדים, שכ-290 מהם עובדים במרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל. החברה מסרה שהמהלך זה נועד לענות על הדרישה הגוברת לשבבי IoT מבוססי סלולר המסוגלים להשתלב ביישומים דוגמת מונים חכמים, מחשוב לביש רפואי, שעונים חכמים, מכשירי מעקב ואבטחה ועוד.

להערכת המנכ"ל עודד מלמד, החברה תספק מיליוני יחידות בשנת 2019. חברת אלטייר הוקמה בשנת 2005 על-ידי מייסדי חברת ליבית (שעבדו בטקסס אינסטרומנט, לאחר שזו רכשה את ליבית ב-1999). בהם: המנכ"ל עודד מלמד והטכנולוג הראשי יגאל ביטרן. בתחילת 2016 היא נירכשה על-ידי סוני תמורת כ-212 מיליון דולר, ופועלת כחברה עצמאית בבעלות סוני. המתחרות העיקריות שלה הן חברות גדולות מאוד דוגמת אינטל, מדיהטק, NXP, קואלקום, סמסונג ו-STMicroelectronics.

לאחרונה היא הכריזה על שבב IoT סלולרי חדש מדגם ALT1250, המאופיין בצריכת הספק מאוד נמוכה המאפשרת פעולה לאורך מספר שנים באמצעות סוללה יחידה ללא צורך בהטענה. השבב כוללת את מעגל ה-RF הקדומני (RF front-end) אשר תומך בכל ערוצי ה-LTE הנמצאים בשימוש. בנוסף, הוא כולל RFIC, יחידת ניהול הספק (PMU), זיכרון, מעגלי הגברה, מסננים, מתגי אנטנה, מעגלי לשירות מיקום מבוסס לוויינים (GNSS), אבטחה מבוססת חומרה ומיקרו-בקר פנימי (MCU) לפיתוח יישומים ייחודיים.

אוטוסטרדה דו-ערוצית: Cat-M ו-NB-IoT

השבב מיועד לשימוש ברשתות סלולריות מסוג Cat-M ו-NB-IoT, ולהערכת החברה הוא הזעיר מסוגו בעולם וכולל מערך אבטחה מבוסס חומרה. טכנולוגיות התקשורת Cat-M ו-NB-IoT משמשות לחיבור אבזרי IoT אל הרשת הסלולרית. טכנולוגיית NB-IoT משמשת בעיקר ליישומים נייחים הזקוקים למסרים קצרים בקצב העברה של עד 50Kbps, במערכות דוגמת חיישנים פשוטים, תקשורת אל פנסי רחוב, קריאת מונים וכדומה. טכנולוגיית Cat-M היא בעלת ביצועים גבוהים יותר וניתנת לשימוש גם תוך כדי תנועה. היא מספקת קצב העברת מידע של עד 300Kbps, ומתאימה ליישומים דוגמת מעקב אחר נכסים, הפעלת מכונות תעשייתיות בזמן אמת, תמיכה ביישומים קוליים וכדומה.

שיתופי פעולה טכנולוגיים

בחודש שעבר אלטייר דיווחה שהשבב הותקן בעשרות מוצרים שונים, וזכה בכמה עשרות נצחונות תכנון בתחום ה-IoT. בין השאר, הוא שולב בלפחות שני מוצרים שונים של חברת Murata ובשעון הספורטיבי Vivoactive 3 של חברת Garmin. במסגרת ההיערכות לשוק המתפתח, היא נכנסה למספר שיתופי פעולה שיאפשרו להקל על ההטמה של פתרונות IoT: שיתוף הפעולה עם Giesecke+Devrient ממינכן איפשר להטמיע SIM בתוך השבב, וביחד עם חברת אתרטרוניקס מארה"ב (Ethertronics), היא שילבה את השבב עם אנטנות זעירות המבוססות על טכנולוגיית Isolated Magnetic Dipole.

מנהל המוצרים של אלטייר, דימה פלדמן, העריך שהשילוב בין הטכנולוגיה של אתרטרוניקס והאלגוריתם של אלטייר, איפשר לייצר את אנטנת ה-IoT הסלולרית הקטנה בעולם. שיתוף הפעולה הטכנולוגי עם חברת HERE Technologies איפשר לשלב בתוך ה-ALT1250 גם את יכולות זיהוי המיקום שלו. חברת HERE היא ענקית פתרונות מיקום שמרכזה באמסטרדם. היא מעסיקה כ-8,000 עובדים בעולם ורוב מניותיה נמצאות בבעלות יצרניות רכב גדולות מגרמניה, דוגמת אאודי ובמוו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: IOT , אלטייר