I.D Systems רוכשת את פוינטר טלוקיישן ב-140 מיליון דולר

14 מרץ, 2019

תוקם חברת אחזקות PowerFleet שפוינטר ו-IDS יהיו חברות בנות שלה. המיזוג יביא את החברה הישראלית לשוק האמריקאי. החברה הממוזגת תיסחר בתל-אביב ובנסד"ק

בתמונה למעלה: מנכ"ל פוינטר, דוד מחלב. ישמש כמנהל הפעילות הבינלאומית של PowerFleet החדשה

חברת פוינטר טלוקיישן (Pointer Telocation) מראש העין הופכת לחלק מקבוצה בינלאומית בתחום ניהול ציי הרכב בשם PowerFleet, באמצעות עיסקת מכירה בהיקף של 140 מיליון דולר. כיום פוינטר נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של כ-118 מיליון דולר. במסגרת העיסקה, היא נמכרת לחברת I.D Systems האמריקאית תמורת 72 מיליון דולר במזומן ועוד 11 מיליון מניות בחברה המאחודת החדשה PowerFleet, אשר תיסחר גם בבורסת נסד"ק וגם בבורסת תל-אביב.

החברה החדשה תספק שירותי איתור ומיקום לכ-525,000 מנויים (לפי הנתונים היום), כאשר המכירות המשותפות מסתכמות בכ-131 מיליון דולר. העיסקה צפויה להסתיים בקיץ 2019. מדובר כמעט במיזוג בין שווים שבו החברה הקטנה משתלטת על החברה הגדולה: המכירות של פוינטר ב-2018 הסתכמו בכ-77.8 מיליון דולר לעומת 53 מיליון דולר של I.D Systems, ומספר המנויים שלה הוא כ-275,000 לעומת כ-250,000 של I.D Systems.

גם המימון של העיסקה הוא ישראלי בחלקו: בנק הפועלים יעניק הלוואה בהיקף של 30 מיליון דולר למימון העיסקה, וכן מסגרת אשראי בהיקף של 10 מיליון דולר שתשמש את החברה המאוחדת למטרותיה הכלליות. השאר יתקבל מחברת ההשקעות Abry Partners אשר תיכנס לשותפות באמצעות השקעה של 50 מיליון דולר למימון הרכישה.

חברת פוינטר מספקת מוצרי Mobile Resource Management לתעשיית הרכב. שירותיה לחברות ביטוח ובעלי רכב כוללים איתור מכוניות גנובות, ניהול ציי רכב, מוצרי בטיחות ושירותי ערך מוסף אחרים. ההנהלה הראשית ומרכז הפיתוח של החברה ממוקמים באזור התעשייה אפק בראש העין. עד היום הותקנה הטכנולוגיה שלה בכ-3 מיליון כלי-רכב בעולם. חברת I.D. Systems מניו-ג'רזי מספקת פתרונות M2M אלחוטיים למעקב וניהול נכסים, כולל כלי-רכב ומכולות. למעשה, החברה ההמאוחדת תיקרא על שם מוצר ניהול ציי המשאיות שלה, PowerFleet.

הישראלים לאמריקה, האמריקאים לעולם

היעד העסקי של החברה המאוחדת לשנה הראשונה הוא להגדיל את מספר המנויים הכולל לכ-600,000, את היקף המכירות לכ-150 מיליון דולר, ולהביא את שיעור ההכנסות משירותים והכנסות חוזרות ליותר מ-55%. היעד הזה מסביר חלק מהמניעים של העיסקה: בפוינטר טלוקיישן הוא עומד היום על 67%, וב-I.D Systems הוא מסתכם בכ-37% בלבד. מנכ"ל I.D Systems, כריס וולף, הסביר את השיקולים הנוספים: "העיסקה תאפשר ל-I.D. Systems למכור פתרונות ברחבי העולם באמצעות הרשת העסקית Cellocator של פוינטר, ולהביא את פוינטר לשוק העצום בצפון אמריקה באמצעות ערוצי ההפצה שלנו לארגונים קטנים ובינוניים".

לדבריו, הפלטפורמות של שתי החברות לתחום הרכב המקושר ומשאיות במשקל קל משלימות אחת את השנייה. "שילוב הפלטפורמות שלנו לפתרון משותף יאיץ את אסטרטגיית הרכב המקושר של שתי החברות. בסופו של דבר, כל כלי-הרכב יהיו מקושרים במטרה לשפר את חוויית ניהול הרכב וניהול ציי הרכב". גם מנכ"ל פוינטר, דוד מחלב, אמר שהשוק האמריקאי דחף את העיסקה: "אנחנו מצפים להרחיב את מעמדנו כמובילים בשוק ה-IoT והרכב המקושר, ולהעמיק את החדירה לצפון אמריקה".

עם השלמת המיזוג, תפעל PowerFleet במתכונת של חברת אחזקות שבה I.D. Systems  ופוינטר יהיו חברות בת המוחזקות באופן מלא. החברה תנוהל על-ידי מנכ"ל I.D Systems כריס וולף וסמנכ"ל הכספים שלה נד נברומאטיס. מנכ"ל פוינטר טלוקיישן, דוד מחלב, ישמש כמנכ"ל הפעילות הבינלאומית ודירקטור של PowerFleet, כאשר סמנכ"ל הכספים של פוינטר, יניב דורני, ישמש כמשנה למנכ"ל הפעילות הבינלאומית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחה , חדשות , תעשייה ישראלית