ננו דיימנשן תייצר גם קבלים במדפסת ה-PCB התלת מימדית

17 מרץ, 2019

בשנת 2018 מכרה ננו דיימנשן 30 מדפסות PCB בהיקף כולל של 5.1 מיליון דולר. להערכת המנכ"ל עמית דרור, המכירות ב-2019 ישולשו להיקף של 14-15 מיליון דולר

חברת ננו דיימנשן (Nano Dimension) מנס ציונה מתכננת להרחיב את יכולות הייצור האלקטרוני של מדפסת ה-PCP התלת-מימדית שלה, מדגם  DragonFly Pro. במצגת למשקיעים שהיא פירסמה בשבוע שעבר מיד לאחר פרסום הדו"ח השנתי של 2018, החברה דיווחה שהיישומים החדשים יאפשרו להטמיע שבבי סיליקון בין השכבות של המעגל המודפס, וכן לייצר קבלים מרובי שכבות, כחלק מתהליך הייצור הרגיל של מעגלים מודפסים.

היישומים החדשים מיועדים להרחיב את השימושיות של המדפסת ללקוחות, עם הרחבת הפעילות המסחרית. המדפסת של ננו דיימנשן מסוגלת לייצר מעגלים מודפסים מרובי-שכבות (עד 30 שכבות) באמצעות שילוב של דיו מוליך מבוסס ננו-חלקיק כסף וחומר דיאלקטרי. הטכנוולגיה מבוססת על 25 פטנטים רשומים ונבדקה בשנתיים האחרונות אצל מספר יצרנים, בהם יצרני מערכות תעופתיות דוגמת התעשייה האווירית, קבלני ייצור ואפילו הצבא האמריקאי.

ייצור מיידי של מעגלי RF בתקן חללי

בחודש נובמבר 2018 היא השיגה הצלחה רבת ערך, כאשר בדיקות שנערכו על-ידי חברת Harris Corporation, שהיא אחת מלקוחותיה וספקית מרכזית של מערכות אלקטרוניקה צבאיות, התברר שמגבריי RF (תדרי רדיו) שהודפסו במדפסת DragonFly 2020 של ננו-דיימנשן הציגו ביצועים זהים בהשוואה למעגלים שפותחו בשיטות ייצור מסורתיות. מגבר RF הוא רכיב חיוני במעגלי RF ומשמש במעגלי הגברה והמרת תדרים.

שתי החברות בנו אב-טיפוס של מעגל RF מתפקד בגודל של 101 מ"מ על 38 מ"מ ובעובי של 3 מ"מ הכולל אנטנה לתדר של 5.2GHz ומגבר לתדר של 6GHz. תהליך הייצור נמשך 10 שעות בלבד, וכלל את בניית המצע והמוליכים החשמליים. לאחר מכן נותר למפתחים לחבר ידנית את הרכיבים האלקטרוניים למעגל מודפס. המוצר עמד בדרישות המיפרט וכנראה ישולב במערכת של האריס שתשוגר לתחנת החלל הבינלאומית (ISS).

מדפסת DragonFly Pro של ננו דיימנשן
מדפסת DragonFly Pro של ננו דיימנשן

ננו דיימנשן החלה למכור את המדפסות הראשונות בסוף שנת 2017, כאשר בשנת הפעילות המסחרית המלאה הראשונה, 2018, הסתכמו המכירות בכ-5.1 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של 829 אלף דולר ב-2017. המנכ"ל ימית דרור העריך שהמכירות ישולשו בשנת 2019 ויסתכמו בכ-14-15 מיליון דולר.

בסך הכל, החברה מכרה 30 מדפסות בשנת 2018, פתחה משרדים בארצות הברית ובאסיה, הקימה ארבעה מרכזי התנסות ללקוחות וגייסה 20 מפיצים ברחבי העולם. במקביל, החברה רכשה במהלך 2018 רכיבים מיוחדים בהיקף של 3 מיליון דולר, כדי להבטיח מלאי זמין עבור ההזמנות הצפויות בשנת 2019. החברה נסחרת בתל-אביב ובנסד"ק לפי שווי שוק של כ-27.4 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית