ננו-דיימנשן קיבלה התראה מהנסד"ק

24 מרץ, 2019

מחיר המניה נסחר מתחת למינימום במשך 30 ימים ברצף. למרות פעילותה המסחרית בארצות הברית בשנה האחרונה, הדבר עדיין לא מתבטא בביקושים למניה בוול-סטריט

חברת ננו-דיימנשן (Nano-Dimension) קיבלה בשבוע שעבר התראה מהנסד"ק וזאת לאחר שמניית החברה נסחרה מתחת למחיר של 1 דולר במשך 30 ימים ברציפות ובכך חרגה מאחד מכללי הבורסה. לפי הכללים של הנסד"ק, מניית החברה חייבת להציג ב-180 הימים הקרובים, כלומר עד ה-16 בספטמבר, רצף של 10 ימי מסחר שבהם תיסחר מעל מחיר המינימום, ולא, תימחק מהמשך המסחר בבורסה.

בננו-דיימנשן הגיבו כי החברה תעקוב מקרוב אחר המסחר במניה בתקופת הארכה שניתנה לה ותנקוט במידת הצורך בצעדים שעומדים לרשותה כדי לעמוד בקריטריונים ולהימנע מסילוק מהבורסה. יש לציין כי אין זה בלתי שכיח עבור חברת בסדר גודל של ננו-דיימנשן ליפול מתחת לרף המינימום ולא מעט חברות ישראליות עמדו במצב דומה.

ננו-דיימנשן הצטרפה לנסד"ק במרץ 2016. מניות החברה נסחרות בנסד"ק באמצעות תעודות ADS, כאשר כל ADS מייצג 5 מניות מקוריות. מנגנון ה-ADS מאפשר לחברות זרות, הנסחרות בבורסות מחוץ לארצות הברית, להיסחר בבורסה האמריקאית. לננו-דיימנשן הצטרפה לנסד"ק על מנת לגייס הון בשוק האמריקאי ולקבל חשיפה נרחבת יותר בקהילת המשקיעים בארצות הברית ובמדיה הפיננסית. עם זאת, מניית החברה, שהחלה את המסחר בנסד"ק במחיר של 8.89 דולר, איבדה מערכה בהתמדה בשלוש השנים האחרונות ונסחרת כיום לפי מחיר של 0.74 דולר, המשקף שווי שוק של 26 מיליון דולר.

הירידה בערך השוק של החברה בנסד"ק התרחשה למרות שהחברה סיימה את פיתוח מדפסת ה-PCB התלת-מימדית שלה והחלה לפני כשנה וחצי למכור את הפיתרון החדשני ללקוחות ברחבי העולם. ארצות הברית היא אחד משווקי המפתח של החברה, והיא דיווחה בחודשים האחרונים על שורה של מכירות בארצות הברית, בעיקר בשוק הביטחוני.

בחודש אוגוסט 2018 קיבלה החברה אישור ספק מורשה של ממשלת ארצות הברית (קוד CAGE ), אשר מתיר לה לעשות עסקים עם חברות ממשלתיות וביטחוניות בארצות הברית. המגזר הביטחוני האמריקאי מסתמן כאחד מפלחי השוק האסטרטגיים של החברה ומהווה שער כניסה למגזרים נוספים בתעשייה האלקטרוניקה, שמאמצת בהדרגה את הפיתרון של ננו-דיימנשן. לאור אבני הדרך הללו בשוק האמריקאי, הירידה הגדולה בערך המניה בנסד"ק ודאי מהווה אכזבה מסוימת עבור החברה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing

פורסם בתגיות: ננו-דיימנשן , נסד"ק