קיידנס, ARM ו-Xilinx השיקו פלטפורמת פיתוח משותפת

25 מרץ, 2019

פלטפורמת Neoverse N1 SDP נועדה לפתח פתרונות מחשוב למרכזי נתונים המבוססת על ארכיטקטורת Neoverse N1 החדשה של חברת ARM

החברות קיידנס, ARM ו-Xilinx השיקו פלטפורמת פיתוח חדשה עבור תכנון מערכות מיחשוב לענן אשר ייוצרו מטרנזיסטורי FinFET בתהליך 7 ננומטר של TSMC. פלטפורמת הפיתוח מתבססת על ארכיטטורת המחשוב החדשה של ARM, מסוג Neoverse N1. פלטפורמת הפיתוח (Neoverse N1 System Development Platform) מאפשרת האצת מחשוב א-סימטרית באמצעות ארכיטקטורת הקישוריות CCIX לתקשורת מהירה בין מעבדים מגוונים בתוך מרכז הנתונים. היא מיועדת לצורך בניית אבות טיפוס של חומרה, פיתוח תוכנה, אימות מערכות, כיוונון ויצירת פרופיל  ביצועים.

כרטיס הפיתוח (SDP) כולל את רכיב ה-SoC מסוג Neoverse N1 העובד בקצב שעון של עד 3GHz, זכרונות מטמון בגודל מלא, הרבה מאוד זיכרון רחב פס וקניין רוחני (IP) מעודכן. חברת ARM פיתחה את פלטפורמת Neoverse N1 בשיתוף עם קיידנס ו-Xilinx. היא כוללת את הקניין הרוחני של קיידנס עבור CCIX, PCIe Gen 4 ו-DDR4 PHY. החברה מעריכה שזו הפלטפורמה הראשונה בתעשייה המוכנה לייצור המוני בתהליך  TSMC 7nm. היא גם מספקת חיבוריות לרכיבי ה-FPGA של זיילינקס מסוג UltraScale+ ו-Virtex באמצעות תקשורת CCIX הממומשת בעזרת כרטיס ההאצה Alveo U280 של זיילינקס.

נשיא קיידנס, אנירוד דווגאן, אמר ששיצוף הפעולה של החברה עם ARM, TSMC ו-Xilinx, "יקדם את הדור הבא של תשתיות מענן לקצה". פלטפורמת Neoverse N1 SDP תהיה זמינה בכמויות מצומצמות ברבעון השני של 2019, ואחר כך הזמינותת ורחב בהדרגה. מאיץ Alveo U280 נמצא בזמינות מלאה וניתן להשגה אצל זיילינקס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני

פורסם בתגיות: קיידנס