רנסאס השלימה את רכישת IDT; בונה אסטרטגיה גלובלית

26 מרץ, 2019

החל מסוף השבוע תהיה IDT חברה בת בבעלותה המלאה של רנסאס. יצרנית השבבים היפנית ממזגת שתי חטיבות ועוברת לפעילות במתכונת חדשה: קבוצת IoT ותשתיות עסקיות, וקבוצת פתרונות לתעשיית הרכב

חברת רנסאס (Renesas) היפנית קיבלה את כל האישורים הרגולטוריים להשלמת עיסקת הרכישה של יצרנית השבבים מקליפורניה Integrated Device Technology, אשר נחתמה בחודש ספטמבר 2018. האישור האחרון שנדרש היה זה של ה-CFIUS בארה"ב. בתחילת השבוע הודיעה הוועדה האמריקאית שאין למיזוג השפעה על הביטחון הלאומי במיזוג, ובעקבות זאת העיסקה תתבצע בסוף השבוע הזה, כאשר רנסאס תשלם 6.7 מיליארד דולר תמורת IDT.

רנסאס היפנית מתמקדת בפיתוח וייצור מיקרו-בקרים, רכיבי אותות מעורבים, רכיבים אנלוגיים ודיגיטליים ופתרונות לתחום המערכות המשובצות. חברת IDT מתמחה בתחום רכיבי ההספק המיתכנתים ורכיבי תיזמון ומספקת פתרונות RF, ממשקי זכרון, חיישנים חכמים ורכיבי אותות מעורבים. חברת רנסאס נחשבת לאחת מספקיות השבבים המרכזיות בתעשיית הרכב, ומדורגת שנייה אחרי NXP, הנחשבת ליצרנית השבבים המובילה בתחום הזה.

לאחר העיסקה תמשיך IDT לפעול במתכונת של חברה עצמאית הנמצאת בבעלותה המאלה של רנסאס. הטכנולוג הראשי ומנהל הפעילות של החברה, סיילאס צ'יפידטי, ימונה לנשיא ומנכ"ל IDT ולסגן נשיא פעיל של חברת רנסאס. במקביל להשלמת העיסקה, הודיעה רנסאס על ארגון מחדש של המבנה הארגוני שלה, אשר נועד להפוך אותה לחברה גלובלית ולא רק ליצרנית שבבים הממוקדת בעיקר בשוק היפני.

השינוי הארגוני כולל מעבר ממבנה תלת חטיבתי למבנה בעל שתי זרועות עסקיות וטכנולוגיות. כיום רנסאס מאורגנת במתכונת של שלוש חטיבות: קבוצת הפתרונות התעשייתיים (IBU), קבוצת הפתרונות הכלליים (BBU) הכוללת גם IoT וקבוצת הפתרונות לשוק הרכב (ABU). במבנה החדש, החברה תפעל בשתי יחידות עסקיות: שתי היחידות הראשונות מוזגו לקבוצת IoT ותשתיות עסקיות (IIBU), כאשר קבוצת הרכב נשארת ללא שינוי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס