פטנט ראשון לפורסייט המשלב בין ראייה ממוחשבת ל-V2X

1 אפריל, 2019

הפטנט מתייחס לתרחיש שבו כלי רכב מתקרב במהירות לרמזור ואינו יכול לבלום בבטחה. פורסייט היא אחת החברות היחידות בעולם המפתחת גם טכנולוגיית ADAS וגם טכנולוגיית V2X

חברת פורסייט (ForeSight), המפתחת במקביל שתי טכנולוגיות בטיחות חכמות לרכב, האחת מבוססת על מצלמות וראיית מכונה (ADAS) והשנייה מבוססת על תקשורת סלולארית להעברת מידע בזמן אמת בין כלי רכב (V2X), הודיעה היום על קבלת אישור ראשון לרישום פטנט של החברה ממשרד הפטנטים האמריקאי. חשיבותו של הפטנט היא בכך שהוא מדגים את היתרונות של שילוב וסנכרון בין שתי הטכנולוגיות הללו כדי לספק כיסוי בטיחותי מקיף יותר לכלי רכב ולהולכי רגל.

הפטנט נותן מענה לתרחיש שבו כלי רכב מתקרב במהירות לתמרור או רמזור ונמצא במרחק קצר יותר ממרחק סף הבלימה הבטוח. על מנת למנוע סכנת פגיעה עם כלי רכב אחרים או הולכי רגל בסביבה, מערכת הראייה הממוחשבת QuadSight של פורסייט ברכב הנוסע, המאומנת לזהות תמרורים ורמזורים, במקום להורות על בלימה מסוכנת, מעבירה  באמצעות אפליקציית ה-V2X הסלולארית של פורסייט, Eye-Net, דרך שרת מרוחק, אותות ההתרעה על סכנת ההתנגשות לכל טלפון חכם של נהג או הולך רגל רלוונטיים, כדי שיוכלו לפעול כדי להימנע מההתנגשות עם כלי הרכב המתקרב.

מערכת ה-QuadSight של פורסייט מבוססת על שימוש בשתי מצלמות אינפרא-אדום ובשתי מצלמות אור נראה המיועדות לספק יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת-מימדית), המדמות את אופן הראייה של העין האנושית. זהו מוצר הדגל של פורסייט והיא כבר דיווחה בשנה האחרונה על מספר מכירות של אבות-טיפוס ליצרניות רכב בעולם.

שתי טכנולוגיות משלימות

בתחילת 2018 נכנסה החברה לתחום חדש בעולם מערכות הבטיחות לנהג והודיעה על השלמת פיתוח של אפליקציית V2X, Eye-Net, המותקנת באביזרים מקושרים כמו סמרטפון, ומספקת קישוריות בין כלי רכב, תשתיות דרך והולכי רגל באמצעות הרשת סלולארית. האפליקציה מאפשרת להעביר בזמן אמת נתוני מיקום ומהירות בין כלי רכב וכך לספק באופן אוטומטי והתראות בפני מצבים שעלולים להביא לתאונת דרכים. היתרון המרכזי של טכנולוגיית ה-V2X על פני מערכות הראייה הממוחשבת הוא שהיא מסוגלת להעביר אינפורמציה על אובייקטים שנמצאים מעבר לקו הראייה של הרכב.

מדובר בשתי הטכנולוגיות המרכזיות כיום בעולם מערכות הבטיחות והן אמורות לפעול במקביל ולהשלים זו את זו בעידן המכוניות האוטונומיות. פורסייט היא אחת החברות היחידות בעולם שמפתחת את שתי הטכנולוגיות הללו במקביל, והפטנט החדש מבליט את יתרונה היחסי בשוק. בשנה שעברה פורסייט התכוונה לפצל את פעילותה בתחום ה-V2X לחברה ציבורית נפרדת, אך ההסכם שגיבשה עם חברת תמדא, שלד בורסאי שלתוכו התכוונה למזג את פעילות ה-V2X, בוטל בתחילת השנה בשל אי-עמידה בתנאים מסוימים.

מנכ"ל החברה חיים סיבוני ציין כי מדובר באישור ראשון של פטנט מתוך משפחת בקשות לאישור רישום פטנטים הקשורים לטכנולוגיית הליבה של החברה. "נכס חשוב זה מחזק את הקניין הרוחני שלנו ומאשר עוד יותר את הטכנולוגיה פורצת הדרך של פורסייט."

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: V2X , פורסייט