קיידנס פיתחה מעבד DSP למערכות מכ"ם ו-LiDAR ממונעות

3 אפריל, 2019

מעבד Tensilica ConnX B20 DSP החדש הוא המעבד החזק ביותר במשפחת ConnX של החברה, ומבוסס על ארכיטקטורת pipeline עמוקה וערכת פקודות משודרגת

חברת קיידנס (Cadence) הכריזה על קניין רוחהע של מעבד DSP מסוג חדש אשר מותאם לשימוש כמעבד המבצע את החישובים במערכות מכ"ם ובחיישני LiDAR בכלי-רכב. החברה מסרה שמעבד Tensilica ConnX B20 DSP החדש הוא המעבד החזק ביותר במשפחת ConnX. הוא מבוסס על ארכיטקטורת pipeline עמוקה, ומיועד לשימוש בשוק הרכב העתידי, מערכות הדור החמישי, מערכות תקשורת ממונעות בין כלי-רכב (V2X) וציוד קצה ותשתיות האינטרנט של הדברים (IoT).

במהלך הפיתוח, קיידנס ביצעה שינויים בערכת הפקודות של ארכיטקטורת ISA והאיצה את מהירות השעון. המעבד החדש מהיר פי שלושים ממעבד הדור הקודם של המשפחה, Tensilica ConnX BBE32EP וחסכוני יותר בהפסק. במקביל, הוא הכריזה על גרסה מפושטת יותר שלו, ConnX B10 DSP, אשר מספק מחצית מרוחב הווקטור של ConnX B20 DSP ומיועד לשימוש ביישומים שמצריכים פחות עיבוד מקבילי

החברה מסרה שמעבד ConnX B20 DSP פועל בתאימות תוכנה לשאר המעבדים במשפחה. בתהליך ייצור של 16 ננומטר, הוא מגיע להספק ביצועים של עד 128 פעולות MAC במקביל, לטעון 1024 ביטים ולרוץ במהירות שעון של כ-1.4GHz. המעבד מאפשר עיבוד וקטורים אמיתיים (Real) קומפלקסים ברמת דיוק של 32 ביט בנקודה קבועה (Fixed Point) או צפה (Floating Point). קיימת גם אפשרות לביצועי 16 ביט נקודה צפה (Half Precision Floating Point) המכפילה את כמות החישובים ב-VFPU (יחדת העיבוד הווקטורית לנקודה צפה).

להערכת החברה, בהשוואה למעבד הדור הקודם, הוא סספק ביצועים מהירים עד פי עשרה עבור ביישומי Radar/LiDAR. "נהיגה אוטונומית זקוקה לחישה ברזולוציה גבוהה מאוד", אמר אנליסט בכיר בליינלי גרופ, מייק דמלר. "אומנם מערכות לידאר ברזולוציה גבוהה הן עדיין יקרות מדי לפריסה רחבת היקף, אולם פתרונות solid-state חדשים משנים את המצב, והמערכות יזדקקו למידה מסוימת של יכולת תכנות ב-DSP, לנוכח התבגרות של האלגוריתמים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני