Xsight תתקין חיישני בטיחות בשדה"ת של בייג'ין

3 אפריל, 2019

המערכת מבוססת על מערך משולב של מכ"ם גלים מילימטריים וחיישנים אופטיים (אינפרא-אדום קרוב) המוצבים בסמוך לפנסי התאורה לאורך המסלולים. בסוף 2017 גם חיל האוויר הצטייד במערכת והתקין אותה בכל בסיסיו

Xsight Sensor

חברת XSight Systems מראש העין זכתה במכרז של שדה התעופה של בייג'ין להתקנת המערכת לגילוי עצמים זרים (FOD) של החברה במסלול הטיסה המזרחי בשדה. מפגעים על מסלול הטיסה, כגון עצמים זרים, ציפורים או הצטברות משקעים (שלג, קרח ומים) פוגעים בבטיחות ההמראות והנחיתות ועשויים לסכן את הנוסעים והמטוס. בנוסף, הם גורמים לתעופה העולמית נזק הנאמד בכ-12 מיליארד דולר בשנה.

שדה התעופה בבייג'ין, הנחשב לאחד מהעמוסים בעולם, יתקין את מערכת RunWize של Xsight, המתריעה על מפגעים במסלולי ההמראה והנחיתה. בסוף 2017 גם חיל האוויר הצטייד במערכת והתקין אותה בכל בסיסיו. המערכת המבוססת על מערך משולב של מכ"ם גלים מילימטריים וחיישנים אופטיים (אינפרא-אדום קרוב) המוצבים סמוך לפנסי התאורה לאורך המסלולים. תוכנת היתוך מידע משלבת את הנתונים מכל המקורות האלה ומפעילה את מערכת FODetect, מספקת בקרה אוטומטית ורציפה של מצב המסלולים. היא מסוגלת לאתר חפצים בגודל של בורג בודד, שעשויים לפגוע בבטיחות ההמראה או הנחיתה.

החברה פיתחה ראש חישה הכולל מכ"ם זעיר (Mini W-band Radar) הפועל בתדר של 76-7GHz, מקור תאורת אינפרא-אדום ומצלמת NIR העובדת ביום ובלילה וגם בתנאי מזג אוויר ירודים. ראשי החישה פרוסים לאורך המסלול ומספקים את המידע באמצעות תקשורת מקומית אל תוכנה תוכנה ייעודית המתיכה את המידע ומאתרת חפצים חשודים על המסלול. במקביל, היא מפעילה את התוסף BirdWize, אשר מזהה ציפרים על המסלול, ומבריח אותן באמצעות הפקת רעש מרתיע בראש החישה הסמוך לציפור.

להערכת החברה, כ-40% מהנזקים שציפרים גורמות למטוסים, מתרחשים בגובה "אפס", כלומר כאשר המטוס נמצא על המסלול. החברה משתמשת באלגוריתמים עיבוד תמונה המבוסס על בינה מלאכותית (AI), אשר יכול לגלות ולהעריך את האיומים על המסלול. המערכת עומדת בדרישות הרגולציה בעולם (FAA, CAAC ,EASA) ונותנת מענה לפורמט הדיווח הגלובלי (GRF) שקבע הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , בינה מלאכותית , חדשות , תעופה וביטחון