אלקטריאון תקים בשבדיה כביש חשמלי ראשון

14 אפריל, 2019

החברה, שפיתחה תשתית לטעינת כלי רכב חשמליים תוך כדי נסיעה, תתקין את התשתית שלה על גבי מקטע כביש לאורך של 1.6 קילומטר ובו ייסעו אוטובוס ומשאית חשמליים

חברת אלקטריאון (Electreon) מקיסריה תסלול מקטע ראשון של כביש חשמלי בשבדיה. החברה הודיעה הבוקר כי זכתה במכרז של משרד התחבורה השבדי, שבו השתתפה, להקמת כביש חשמלי ראשון במדינה, כחלק מפיילוט של הממשלה השבדית לבחינת הטכנולוגיה. במסגרת הפרויקט, אלקטריאון, שזכתה במכרז באמצעות חברת-בת בבעלותה שהוקמה בשבדיה, תפרוס ותתקין על גבי כביש קיים את טכנולוגיית החברה לאורך מסלול של כ-1.6 קילומטר כחלק ממסלול כולל של 4.1 קילומטר בין שדה התעופה לעיר ויסביי (Visby) על האי גוטלנד. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה בכ-13%.

הכביש החשמלי ישמש במסגרת הפיילוט להנעה של אוטובוס חשמלי אשר ישמש כשירות היסעים ציבורי, וכן לצורך ביצוע מבדקים של משאית חשמלית אשר תופעל על ידי נהג מקצועי. עלות הפרויקט היא כ-45 מיליון שקל והוא צפוי להימשך כ-3 שנים להערכת החברה.

באלקטריאון רואים בזכייה ציון דרך אסטרטגי, שישמש הוכחת היתכנות לטכנולוגיה ועשוי להוביל לפרויקטים בהיקפים גדולים יותר על גבי כבישים מהירים, בשבדיה ובמקומות נוספים בעולם. המכרז של משרד התחבורה השבדי מתקיים כחלק מתוכנית שאפתנית גדולה הרבה יותר של ממשלת שבדיה לפריסת תשתית טעינה חשמלית על גבי כבישים מהירים בינעירוניים לאורך של כ-2,000 קילומטר ברחבי המדינה לצורך טעינה דינמית של משאיות חשמלית, מתוך מטרה לצמצם את פליטת גזי החממה. הצלחת פרויקט הפיילוט עשוי להאיץ את יישום התוכנית הממשלתית ולהבטיח כי אלקטריאון תהיה חלק משמעותי בה.

סוללה קטנה יותר, הטענה תוך כדי נסיעה

אלקטריאון פיתחה תשתית טכנולוגית להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים תוך כדי נסיעה. הטכנולוגיה פועלת באמצעות סלילים מגנטיים המוטמנים מתחת לנתיבי הנסיעה וטוענים את המטענים של כלי רכב באופן אלחוטי באמצעות השראה מגנטית תוך כדי הנסיעה. הטכנולוגיה הזו מסייעת להפחית בצורה משמעותית את המשקל של כלי רכב חשמליים, וזאת מאחר שנדרשת סוללה קטנה יחסית ואף אין צורך במצבר.

עם זאת, הצלחת הטכנולוגיה של אלקטריאון תלויה באימוץ נרחב של התשתית שלה. על כן, ברמה העסקית החברה מתקדמת בשלב ראשון בתחום התחבורה הציבורית ובתחום המשאיות החשמליות. התקנת התשתית של החברה הינה פשוטה יותר בתחום התחבורה הציבורית, וזאת מאחר שאוטובוסים וכלי רכב ציבוריים, כמו גם משאיות המובילות סחורות, נוסעים בנתיבים ייעודיים ומוגדרים מראש. הפיילוט בשבדיה יבחן כאמור את יישום הטכנולוגיה הן עבור אוטובוסים ומשאיות גם יחד.

כמו כן, במסגרת הפרויקט אלקטריאון תקים ותעמוד בראש קונסורציום (מאגד) בינלאומי אשר יכלול חברות מתחומי התשתיות והאנרגיה וכן ומוסדות אקדמיים מובילים בתחום הכביש החשמלי, אשר מיועדים לקחת חלק בפרויקט. חברות המאגד יישאו בכ-10 מיליון שקל מתוך כלל עלות הפרויקט.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive

פורסם בתגיות: אלקטריאון , טעינה אלחוטית