Wave ביצעה בישראל את ההכרזה על פלטפורמת AI החדשה

15 אפריל, 2019

הפלטפורמה מבוססת על השילוב של ארכיטקטורת העיבוד Dataflow ביחד עם ארכיטקטורת MIPS המסורתית. המנכ"ל דרק מאייר: "זו פלטפורמה מושלמת לשוק הישראלי, מכיוון שיש כאן טונות של חדשנות בתחום השבבים"

חברת Wave Computing מסן חוזה, קליפורניה, ביצעה בישראל את ההכרזה החשובה ביותר שלה בשנים האחרונות: הצגת פלטפורמת TritonAI המספקת חבילה מלאה של קניין רוחני (IP) עבור מחשבי בינה מלאכותית המבוססים על ארכיטקטורת Dataflow בשם WaveFlow, המשולבת עם ארכיטקטורת MIPS. ההכרזה בוצעה בשבוע שעבר על-ידי מנכ"ל החברה, דרק מאייר, שהגיע לארץ כדי להשתתף בכנס לקוחות של החברה שאורגן על-ידי נציגתה בישראל, חברת IPro.

ווייב הוקמה כדי לפתח פתרון המאפשר להפריד בין מהירות השעון של המעבד לבין הביצועים. מאייר: "התעשייה הגיעה לקיר מהירות השעון, וכדי להגדיל את הבצועים החלה לפתח מעבדים מרובי ליבות. אלא שקשה מאוד לנהל אותם ולבנות תוכנות המנצלות את כל הליבות. התוצאה היא שהמערכות לא מנצלות את משאבי המחישוב שיש להן. אומנם נעשה שימוש גובר במעבדים גרפיים (GPU) אולם הם פועלים כמאיץ המסיט עומסים מה-CPU ולא פותרים את הבעייה לגמרי".

מעין שילוב של DSP עם FPGA

החברה פיתחה רעיון חדש בשם Dataflow, שזהו מערך מקבילי של מעבדים פשוטים יותר בשם Dataflow Processing Unit הכוללים ארבע כניסות וארבע יציאות לכל אחד. באמצעות  תוכנה ניתן לתכנת כל אחד מהמעבדים ולהקצות להם פעילות ייעודית לאחר מיפוי משימת העיבוד שהם צריכים לבצע. מדובר במעין פתרון המזכיר שילוב של DSP עם FPGA. בסיום תהליך ההכנה (המתבצע בתוכנה), מערך הדטה-ומתחיל להריץ את הנתונים ולבצע את העיבוד במתכונת של Pipeline.

החברה פועלת למעשה במתכונת עסקית כפולה: היא גם מוכרת את הקניין הרוחני של טכנולוגיית Dataflow, וגם מייצרת ומוכרת מחשבים במסדים תעשייתיים הכוללים רכיבי SoC המיוצרים עבורה על-ידי TSMC בגיאומטריה של 16 ננומטר, ומיועדים להתקנה בחוות שרתים. "רכישת חברת MIPS באמצע 2018 נועדה לאפשר לנו להרחיב את היישומים של ווייב גם לעולם המערכות המשובצות. הכרנו את החברה היטב לפני העיסקה, מכיוון שכל רכיב SoC כולל סוג כלשהוא של מיקרו-בקר, ואנחנו השתמשנו ב-MIPS כדי לנהל את הרכיבים".

חברת ווייב הוקמה בשנת 2010 בסן חוזה, קליפורניה ופעלה בחשאיות עד לשנת 2012 שבה היא חשפה את הרעיון שלה. מאז הקמתה היא היא גייסה כ-280 מיליון דולר ומעסיקה כיום כ-250 עובדים, מהם כ-80 בסין, קמבודיה והפיליפינים, והשאר בארצות הברית. ההכרזה האחרונה היא התוצר הראשון של המיזוג עם חברת MIPS ונועדה לספק פתרון יעיל למטלות בינה מלאכותית המבוסס על שילוב של שתי הארכיטקטורות השונות.

דרק מאייר מכיר היטב את השוק הישראלי ואפילו עבד בעבר בחברת CEVA מהרצליה. להערכתו, להכרזה הזו יש חשיבות מיוחדת דווקא בשוק הישראלי: "זו פלטפורמה מושלמת לשוק הישראלי מכיוון שיש כאן טונות של חדשנות, והיא מתאימה במיוחד לחברות סטארט-אפ בתחום השבבים, משום שבסופו של דבר, בכל שבב בעולם יהיה מרכיב של בינה מלאכותית".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות