מרכז הפיתוח של PTC בישראל עיצב מחדש את Creo

16 אפריל, 2019

פלטפורמת התיב"ם המשופרת כוללת יכולות סימולציה לבדיקת התכנון, העברת הקבצים למשקפי מציאות רבודה והכנה מלאה לייצור באמצעות מדפסות תלת-מימד. המנכ"ל בלפר: "רוב הפיתוח בוצע בישראל בשנה האחרונה"

מרכז הפיתוח הישראלי של חברת PTC האמריקאית הכריז על תוכנת התיב"ם (CAD) החדשה שאותה הוא פיתח בשנה האחרונה. הגרסה החדשה, בשם Creo 3D, כוללת שלושה שינויים מהותיים: הראשון הוא הוספת יכולת סימולציה לתיפקוד התכנון המכני, המאפשרת למהנדסים לבחון פרמטרים כמו חוזק, מעבר חום, זעזועים ועוד, תוך כדי פיתוח. הסימולציה מאפשרת לבצע מעין בדיקת מעבדה ממוחשבת של המוצר כדי לשפר את התכנון.

היכולת הזאת היא תוצר של שיתוף פעולה טכנולוגי שהחל באמצע 2018 עם חברת Ansys, הנחשבת לחברה מובילה בתחום הסימולציות. "עד היום השתמשנו בעיקר בכלים גיאומטריים שעזרו להגדיר את המוצר בהתאם למטרות של המתכנן. כעת אנחנו נכנסים לתחומים חדשים כמו בינה מלאכותית ואנליזה נומרית המאפשרים לוודא שהתכן עומד ביעדים ולשלב תובנות מורכבות בתוך התכנון", הסביר ל-Techtime מנכ"ל מרכז הפיתוח הישראלי, זיו בלפר (בתמונה למעלה).

שינוי נוסף: אפשרות לשתף את התכנון בצורה קלה ופשוטה באמצעות קבצים תלת-מימדיים ואפילו הצגתו לגורם שלישי באמצעות משקפי AR/VR. החידוש השלישי קשור להתאמת המוצר אל עולם הייצור באמצעות מדפסות תלת-מימד. פלטפורמת Creo 3D מאפשר לבצע את כל התכנון והמשלוח לייצור מנקודה אחת, בלא צורך להתקין תוכנות נוספות. בין השאר היא כוללת דרייברים של כל המדפסות המרכזיות הקיימות בשוק, המאפשרים לשלוח את התכנון ישירות אל המדפסת, כפי שמערכת ההפעלה של המחשב האישי מאפשרת שליחת מסמך אל כל סוגי המדפסות.

לדברי בלפר, "המוצר פותח ברובו במהלך השנה האחרונה במרכז הפיתוח של PTC  בישראל, המונה כ-300 עובדי פיתוח". PTC היא אחת מחברות התוכנה הגדולות בעולם בתחום התוכנות לתכנון תעשייתי. בשנת 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-1.25 מיליארד דולר וכיום היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-11.7 מיליארד דולר. היא מתחרה בחברות כמו סולידוורקס של דאסו, סימנס PLM ובחלק מהמוצרים גם באוטודסק. מרכז הפיתוח הישראלי של PTC החל לפעול בשנת 1991, וכיום פועל משלושה אתרים: אזור התעשייה מת"ם בחיפה, הרצליה פיתוח וקרית שדה התעופה. הוא נחשב למרכז הפיתוח השני בגודלו של PTC העולמית.

בלפר סיפר שרבים מהלקוחות הן חברות מתעשיית האלקטרוניקה: "הכלים שלנו מאפשרים עבודה עם רוב מערכות התכן האלקטרוני. יש לנו ממשקים לחברות תכנון אלקטרוני, ואנחנו יודעים לקחת סכימות אלקטרוניות ולחבר אותן אל התכן הפיסי, כמו למשל של כרטיסים אלקטרוניים בתלת מימד. בנוסף, אנחנו מספקים כלים לביצוע אנליזות של מעבר חום ופיזור חום ואנליזות הקשורות למעגלים האלקטרוניים עצמם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות